Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Tri milijarde pretraživanja mjesečno nije zanemariva boljka, zato ne čudi što je upravo YouTube drugi najpopularniji pretraživač na svijetu u protekloj godini. To nam samo dokazuje kako video sadržaj i dalje dominira, a u tolikoj konkurenciji nije se jednostavno istaknuti. No uz nekoliko jednostavnih trikova i pravih poteza, ništa nije nemoguće!

Svake minute na YouTube se uploada oko 100 sati novog video materijala. Kada su ga 2005. osnovali, bivši zaposlenici PayPala Chad Hurley, Steve Chen i Jawd Karim, nisu ni slutili da će njihov servis poprimiti ovakve razmjere. Samo godinu dana nakon pokretanja, Google ih je kupio za 1,65 milijardi dolara, a danas se vrijednost YouTubea procjenjuje i do 40 milijardi dolara. Postoje mnoge zvijezde koje svoju popularnost mogu zahvaliti isključivo dijeljenju video sadržaja putem ovog servisa, a zbog toga je sasvim legitimno zapitati se – kako napraviti uspješan YouTube kanal?

Kako zarađivati putem YouTubea?

U teoriji je dovoljno svoj YouTube kanal označiti spremnim za monetizaciju, te ga spojiti s AdSense uslugom. U praksi je potrebno malo više, poput barem 4.000 sati pregledanog materijala u posljednjih godinu dana i baze od 1.000 pretplatnika. No prava se tajna krije u tome što i kako ponuditi gledateljima kako bi ih privukli na svoj kanal, te naveli da dijele vaše video zapise putem svojih profila na društvenim mrežama. Postati utjecajna YouTube ličnost nije tako jednostavno, a takozvani influenceri danas su veće zvijezde od nekih pjevača ili glumaca. Što je onda to što ih izdvaja iz mase?

digitalni-marketing-unaprijedite-svoj-youtube-kanal-1

Checklista uspješnog YouTube kanala

Sadržaj stvaran s ljubavlju – kako iskusni Tuberi stalno naglašavaju, radite li video zapise samo radi što bržeg dolaska do novca, mogli biste se brzo razočarati. Svi oni itekako vole to što rade, a uvjereni su kako to prepoznaje i njihove publika.

Originalnost – kopiranje je forma laskanja, no zašto bi itko gledao nečije kopije, kada mu je na raspolaganju toliko kreativnih originala. Svi koji se pretvaraju da su ono što nisu, prije ili kasnije budu razotkriveni, a onda im sav trud pada u vodu. Razvijte svoj prepoznatljivi stil i budite bez brige – nekome ćete se zasigurno svidjeti.

Ništa bez kvalitete – Sadržaj je ovdje jednako važan kao i forma. Mutni video zapis koji nema smisla neće privući ni zadržati nikoga. Uložite u bolju opremu poput kvalitetne kamere i dobrog osvjetljenja i na dobrom ste putu.

Nađite svoju ciljanu publiku – Isti sadržaj neće privući tinejdžere i novopečene majke, baš kao ni ono što raduje ljubitelje nogometa možda neće oduševiti nekoga tko voli kulturu. Svaka roba ima svog kupca, a na vama je da znate kome se točno želite obraćati. Krenete li u veliku „širinu“ moglo bi se dogoditi da se obraćate svima ,a nitko vas ne gleda.

Ključne ključne riječi – baš kao i pri optimiziranju web stranice, ključne riječni su važne i prilikom postavljanja i optimizacije video zapisa. Primjerice, jeste li primijetili kako najviše video zapisa izlazi kada pretraga počinje s „kako“ tj „how to“? YouTube je ipak pretraživač, koristite ga pametno.

Komentirajte i komunicirajte – komentari govore algoritmu kako se kod vas nešto događa, a samim time postajete poželjni prilikom generiranja rezultata pretrage. Osim pretplate i „palca gore“ potičite svoje obožavatelje da se uključe u raspravu ispod svakog zapisa. Dobar način za to je da postavite neko pitanje na samom kraju ili nabacite teoriju vrijednu komentiranja.

Uključite titlove – ona dva malena slova CC ne stoje tu kao ukras, njihovim aktiviranjem na ekranu se ispisuje sve što se i čuje. Ukratko, riječ je o titlovima. Bilo da želite privući publiku koja vas ne čuje ili iz nekog razloga sadržaj mora ili želi pregledavati bez zvuka, ovo je odličan način da svojim gledateljima ponudite dodatnu opciju. Ne košta ništa.

Dijelite, dijelite, dijelite.. – Poveznice na individualne video zapise dijelite preko svih svojih profila na društvenim mrežama i putem web stranice. No nemojte zaboraviti podijeliti i cijeli vlastiti kanal, dobro procijenite što najbolje funkcionira na kojem mediju. Pišete li blog, zašto ne bi svaka objava dobila i svoj embedani video?

Prva 24 su važna – primijećeno je kako su prva 24 sata nakon objave iznimno važna za popularnost video zapisa. Primijeti li YouTube algoritam da se nešto gleda i dijeli neposredno nakon objave, zaključit će da se radi o važnom sadržaju kojeg se isplati promovirati i preporučivati. Zato brzo ubacite poveznicu na taj novi video u svoj newsletter ili objavu na društvenim mrežama – pomoći će.

Dužina je bitna – istraživanje je pokazalo da se među top 10 najpopularnijih video zapisa obično nađu oni s trajanjem oko 4 minute i 20 sekundi u prosjeku. No to je ipak vrlo nesiguran podatak, s obzirom na to da postoje zapisi poput onih s TED Talka koji traju kao kraći dokumentarci i svejedno su među najgledanijima.

Budite dosljedni – Jedan video svake prijestupne godine možda neće biti dovoljan da prikupite obožavatelje, no ni njih desetak svakodnevno također ne zvuči kao dobra ideja. Nađite formulu u kojoj se javljate taman toliko često da vas se gledatelji zažele, no ipak ne zaborave.

Bilo da želite poraditi na vidljivosti svog brenda ili iskoristiti YouTube kao izvor zarade, činjenica je da morate sami pronaći formulu koja odgovara vašem naumu. Kada je Internet u pitanju, garancije nikada nema, no neki trikovi ipak pale više od drugih. Imate li vi možda koji savjet za nas? Podijelite ga s nama u komentaru. 

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte