Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Držite svoju konkurenciju još više na oku. 🙂

Svi mi volimo nekada zaviriti u susjedovo dvorište da “provjerimo kako njima travnjak raste” pa se toga drže i u poslovnome svijetu. Naime, termin benchmarking je dobro poznat u marketinškim krugovima i menadžmentu, a radi se o uspoređivanju poslovnih procesa i mjerenja uspješnosti s najboljima u industriji ili sa praksama drugih kompanija.

Benchmarking se ne smatra konkretnom špijunažom već legalnom usporedbom poslovnih rezultata pri čemu se iz njih izvode zaključci i poboljšavaju procesi kompanije koja ga provodi.

Metoda benchmarkinga se, prema Kaiser Associates, provodi u sljedećim fazama:

  • odredite koje funkcije i procese želite istražiti
  • odredite KPI (ključni indikatori učinka) i pokretače uspješnosti
  • izaberite kompanije koje ćete pratiti
  • odredite koje funkcije i procese ćete usporediti
  • mjerite vlastiti učinak
  • odredite strategije i taktike kojima ćete ostvariti ciljeve
  • implementirajte i pratite rezultate

To je svojevrsan plan “napada” koji vas vodi kroz špijuniranje konkurencijebenchmark. Ali zapamtite: možete biti špijun, pratiti kako konkurencija diše, inspirirati se, no nemojte kopirati ideje! To je jedan drugi par rukava. 🙂

A kako je internet uvelike olakšao kompanijama da pretražuju podatke, igra špijunaže postaje jednostavnija uz neke online opcije. Pripremili smo vam popis koji vam u tome može pomoći:

Web stranice i pozicioniranje na tražilicama

Pomoću tražilica možete besplatno doznati kako stojite u odnosu na konkurenciju za ključne riječi. Ukucajte ključnu riječ koja se odnosi na vaše poslovanje u Google tražilicu i pogledajte što izlazi u rezultatima na prvoj stranici. Možete vidjeti tko se od konkurencije nalazi među prvim rezultatima te oglašavaju li se pod tim ključnim riječima. U slučaju da niste izlistani među rezultatima na prve dvije stranice, onda ozbiljno preporučamo da krenete razmišljati o oglašavanju za te ključne riječi ili kao što smo već rekli, optimizaciji web sadržaja.

SE Ranking

Ako ne želite ručno pretraživati, možete se pouzdati i u SE Ranking softver koji vam pruža opcije pretraživanja pozicije na tražilicama (Google, Yahoo, Bing), web audit gdje dobivate preporuke za rješavanje problema i ostvarivanje boljih rankinga, preporuke za ključne riječi (iako za to možete koristiti i besplatni Google Keyword Planner) itd. Svakako provjerite što sve ovaj softver nudi u 14-dnevnom besplatnom testnom periodu.

Alexa

Želite doznati kakva je posjećenost stranica konkurentnih tvrtki? Usporedite svoje rezultate s njima i, ako želite ostvariti bolje rezultate, poradite na SEO-u.

SimilarWeb

Ovo je još jedan jednostavni alat za špijuniranje s kojim ćete dobiti korisne statistike o posjećenosti stranice vaših konkurenata, koliko vremena se provodi na siteu, koliko pregleda stranica imaju, bounce rate, otkud im korisnici dolaze (tražilice, društvene mreže, email i sl.) te iz kojih zemalja, interesi publike koja posjećuje stranice itd.

praćenje konkurencije

Izvor: Flickr korisnik dellphotos

Konkurencija na društvenim mrežama

Svoju konkurenciju možete zapratiti na profilima i stranicama na društvenim mrežama (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram itd.) jer su njihove objave javne pa ih lako možete pregledavati i analizirati. Na ovaj način ćete doznati kako konkurencija “diše”, a može vas inspirirati i potaknuti da poboljšate neke trenutne aktivnosti (promotivne akcije, novi proizvodi, korisnička podrška…). Za detaljnije analize dostupni su vam i alati:

Topsy

Ovaj besplatni alat detaljno pretražuje Twitter u potrazi za podacima o tweetovima konkurencije, njihovim najpopularnijim objavama itd. Dobivate besplatne tablice s detaljnim podacima koji sežu čak u 2006. godinu. 🙂 Slična opcija za Twitter analize je i FollowerWonk.

Buffer

Buffer alat za namještanje objava nudi i opciju praćenja tj. Social Alerts na određeni hashtag. Pa tako možete, recimo, pratiti sve objave korisnika društvenih mreža koji objavljuju sadržaje pod hashtagom konkurencije. Ako znate kakve probleme oni imaju s vašom konkurencijom, možete im baš vi ponuditi uslugu koja rješava taj problem. 🙂

Sličnu i još dopunjenu uslugu praćenja dat će vam i Mention Media Monitoring te Simply Measured.

kako špijunirati

Oglašavanje konkurencije

SpyFu

Alat koji jako puno otkriva o konkurenciji kako biste iskoristili njihove najbolje taktike. Naime, SpyFu vam otkriva koje su najprofitabilnije ključne riječi koje vaša konkurencija koristi, kao i reklame na tražilicama, znači za plaćeno i organsko pretraživanje. Jer, zašto učiti iz osobnih grešaka, kad možete učiti iz tuđih uspješnih rješenja. 🙂

Moat

Doznajte kako se putem interneta oglašavaju vaši kompetitori, koji oglasi su im aktivni, gdje su postavljeni i koja im je veličina. Također ćete dobiti prijedloge gdje vi možete postaviti svoje oglase.

CompetePro

Ako planirate kampanju i želite doznati što vaše ciljane skupine sada pretražuju online, razlike između sezonskih trendova konkurencije i demografske podatke možete dobiti u Compete Pro aplikaciji. Samo znajte da ovakva super usluga dolazi i s cijenom, 249 $ mjesečno za osnovni paket. Dodatna super opcija za upoznavanje vaše publike, kako biste prilagodili svoje oglašavanje, je Quantcast.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte