Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Internet stvari omogućio je svakom profesionalcu i amateru da svoje rekreativno bavljenje sportom dovede na višu razinu. Aplikacije poput Strave i Endomonda prate vas u stopu dok trčite ili biciklirate, a prikazani rezultati mogu napraviti mnogo više od pukog praćenja vaše forme. Svaka zabilježba koju napravite može utjecati na izgradnji bolje prometne infrastrukture te pomoći razvoju pametnih gradova.

Bilo da se radi o ekološkoj osviještenosti, manjku financijskih sredstava za druge oblike prijevoza ili izbjegavanju prometnih gužvi, biciklizam je posljednjih godina doživio renesansu u cijelom svijetu. Sve je manje onih koji su ga koristili isključivo kao nužno prijevozno sredstvo, a sve više amaterskih i profesionalnih biciklista koji uživaju u ovom hobiju. Neki su od svoje ljubavi prema vožnji na dva kotača napravili i prave umjetničke pothvate, koristeći pomno planiranje i oslanjajući se na GPS i karte. Isti oslonac koriste i kreatori pametnih gradova. S obzirom da se plan u teoriji uvijek razlikuje od situacije na terenu, proučavanjem ruta kojima se biciklisti doista kreću lakše je ustanoviti koji su putevi za njih prohodni, a koje je potrebno rekonstruirati. Osim što usavršavaju samu navigaciju za one koje dolaze poslije njih ili neke svoje buduće vožnje, ukazuju na probleme koje treba riješiti kako bi smart rješenja mogla biti upravo ono što im i samo ime govori.

Pametna mobilnost gradi pametni grad

Pametna mobilnost ključni je stup svake zajednice koja želi pametni grad. Riječ je o infrastrukturi i prometu koji međusobno neprestano komuniciraju, u stvarnom vremenu, kroz cjelokupnu i umreženu prometnu arhitekturu. Kao najučinkovitija i ekonomski najisplativija metoda osobnog prijevoza gradskim krajolikom, biciklizam mora biti uključen u ovaj sustav već u njegovu u nastajanju. Pametni biciklizam koristi zajedničku primjenu podataka, komunikacijskih tehnologija, proizvoda i usluga putem privatnih i javnih aktera, što pomaže najboljem kretanju ljudi u gradskom okruženju. Trenutno se biciklisti anonimno i pojedinačno natječu s drugim sustavima gradskog prijevoza, te su u cjelini manje viđeni, “nečuveni” i nepromišljeni. Planeri gradskog prijevoza imaju ne previše precizan sveobuhvatan način brojanja i nadzora kretanja gradskih biciklista u stvarnom vremenu kroz gradsko okruženje, što znači da nemaju prave alate kako bi poboljšali situaciju. Kroz zajedničke otvorene platforme za razmjenu podataka, pametniji biciklizam koristi komunalne podatke i znanje u stvarnom vremenu u korist svih. Izgradnjom pametnog biciklističkog ekosustava moguće je potaknuti donošenje odluka, poticanje ponašanja i pametnih ulaganja.

Europski gradovi potiču biciklizam

Belgijski Leuven ima oko 100 tisuća stanovnika i glavni je grad pokrajine Flamanski Brabant u Belgiji, a prije nekoliko godina uveo je novi prometni plan za uklanjanje automobila unutar svog centra. Središte grada, površine oko 4 km2, podijeljeno je na 5 sektora i pješačku zonu bez automobila, a nova prometna organizacija onemogućila je vožnju automobilom između sektora. S obilaznice je moguće pristupiti svim sektorima, ali želite li voziti primjerice iz žutog sektora u susjedni plavi ili narančasti sektor, trebate se vratiti na obilaznicu. To znači da je centar još uvijek dostupan automobilom za njegove stanovnike, posjetitelje, isporuke ili hitne slučajeve, ali prolazni promet je eliminiran. Bicikli i javni prijevoz zadržali su pritom punu slobodu kretanja kroz centar. Godinu dana nakon uvedenih promjena pokazalo se da je promet biciklima u centru porastao za 32%, dok se onaj automobilima smanjio za 8%. Za 12% povećalo se korištenje javnoj prijevoza, dok se kvaliteta zraka osjetno povećala.

bicikliranje_u_gradu

Krajem lipnja 2019. Francuska je usvojila Zakon o orijentaciji mobilnosti. Po njemu će tijekom obnove starih i izgradnje novih cesta morati biti uključene i biciklističke staze, a tijekom sedam godina 350 milijuna eura dodijelit će se za biciklističke infrastrukturne projekte. Ono što bicikliste najviše živcira, biciklističke staze koje naglo prestaju ili ne vode nikamo postat će ilegalne! Nešto južnije, portugalska vlada uvodi Nacionalnu strategiju za aktivnu biciklističku mobilnost (ENMAC 2020-2030), čiji je cilj izgradnja 8.000 kilometara novih biciklističkih staza do 2030. godine. U Portugalu se trenutačno nalazi 2.000 kilometara biciklističkih staza, ali na nacionalnoj razini malo se građana redovito vozi biciklima: samo 1% putovanja obavlja se biciklima, što je daleko od prosjeka EU-a od oko 7,5%. Kako bi se postigli ciljevi ENMAC 2020-2030, strategija predviđa provedbu preko 50 mjera u sljedećem desetljeću koje uključuju, između ostalog, kulturne, ekološke, obrazovne i zakonodavne promjene. Stavljen je i poseban naglasak na uključivanje biciklizma kao izvannastavnog predmeta u osnovne i srednje škole, procjenu proširenja obuhvata školskog osiguranja za učenike i promicanje javnih usluga dijeljenja bicikala.

Biciklirate li? Koja vam je najdraža aplikacija i mislite li da će i vaša vožnja pomoći razvoju pametne mobilnosti i sigurnijeg okruženja za bicikliste?

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte