Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Pitanja koja nam najčešće postavljate i odgovori koji rješavaju sve vaše nedoumice.

Hrvatske tvrtke trebaju napredna rješenja kako bi bila konkurentna na tržištu, a pogotovo na tržištu Europske unije. Kada se kao poduzeće nađete u situaciji da morate modernizirati svoje poslovanje kako biste postali konkurentniji na tržištu, često se nađete u škripcu jer nemate koga pitati o novim terminima, novim uslugama i tehnologijama koje vam se nude.

Usluge u oblaku/cloudu su jedan od misterioznih pojmova koji vas najviše muči, o čemu svjedoči veliki broj klikova na naše teme o cloudu. Stoga, kako bismo razjasnili većinu nedoumica oko korištenja usluga u cloudu pripremili smo vam popis najčešće postavljanih pitanja, kao i odgovore na njih:

1. Što je oblak/cloud?

“Oblak” ili “Cloud” je popularan termin za računalne usluge utemeljene na webu koje se hostiraju izvan vaše tvrtke. Kada koristite usluge utemeljene na oblaku, vaša IT infrastruktura smještena je izvan vaše tvrtke ili ustanove te je održava (hostira) netko drugi. A to se razlikuje od situacije kada su usluge smještene na poslužitelju u vašoj kući ili tvrtki (lokalno) koji sami održavate.

Mnoge usluge koje svakodnevno koristite nalaze se u oblaku: od e-pošte do mobilnog bankarstva i servisa za pohranu fotografija na internetu. Budući da se ta infrastruktura nalazi na internetu, odnosno “u oblaku”, možete joj pristupiti doslovno odasvud, s računala, tableta, pametnog telefona ili nekog drugog mobilnog uređaja povezanog s internetom.

2. Koje su prednosti korištenja cloud usluga?

Premještanje IT rješenja u Cloud treba vidjeti kao veliku prednost koju donosi tehnologija te koja smanjuje kapitalnu investiciju, pa tako i mala poduzeća imaju pristup naprednim rješenjima koja su donedavno bila dostupna isključivo onim velikima. Korištenjem usluga u cloudu dolazi do rasterećenja operativnih zahvata, bolje raspoređenosti zaduženja te informiranosti zaposlenika čime se izravno utječe na kvalitetu upravljanja i zadovoljstvo zaposlenika.

3. Moram li cloud uslugu koristiti na određenoj lokaciji?

Ne, jedna od prednosti Cloud usluga su što često nema nikakve instalacije na terenu te usluzi možete pristupiti sami s bilo koje lokacije. Sa posla, od kuće ili bilo gdje drugdje kada ste u pokretu.

4. Mogu li koristiti cloud uslugu u inozemstvu?

Naravno da možete, putem bilo kojeg pružatelja internet usluga te bilo gdje u svijetu. 🙂

5. Što mi je potrebno za korištenje cloud usluga?

Za korištenje većine usluga u oblaku potrebno je osigurati uređaj (računalo, pametni telefon, tabletno računalo) i internetsku vezu.

6. Kako se aktiviraju usluge u oblaku?

Odabrana cloud usluga se aktivira kroz ICT Marketplace portal, a preduvjet za to je podnošenje zahtjeva za ICT Marketplace (registracija).

7. Postoji li opcija besplatnog perioda za isprobavanje cloud usluga?

Da, primjerice usluge u cloudu Hrvatskog Telekoma možete isprobati na čak 30 dana potpuno besplatno, a nakon toga sami odlučujete želite li nastaviti s korištenjem i plaćanjem pune cijene.

8. Koliko su sigurni moji podaci kada koristim usluge u cloudu?

Pružatelji usluga brinu se za maksimalnu sigurnost vaših podataka. Svi podaci se arhiviraju u Data centru u skladu s najvišim IT standardima sigurnosti, a dodatna prednost je i činjenica da su u slučaju kvara ili gubitka računala svi podaci sačuvani i dostupni praktički odmah te su podaci u „oblaku“ bitno sigurniji od onih pohranjenih na bilo kojem lokalnom disku ili čak serveru.

9. Što ako nemam zaposlenika u IT-ju koji će mi pomoći oko problema?

U slučaju potrebe za rješavanjem problema s cloud uslugama imate opciju stručne korisničke podrške 24 sata na dan.

10. Kakve se uštede ostvaruju korištenjem usluga u cloudu?

Ukoliko ste odlučite za cloud dobit ćete pristup kvalitetnim ICT rješenjima po zaista prihvatljivim cijenama. Uz cloud usluge i troškovi interne infrastrukture značajno se smanjuju, a istodobno se smanjuje i niz operativnih troškova poput održavanja ili administriranja. Tako se poduzeća koja koriste ova rješenja mogu više posvetiti svom temeljnom poslovanju i biti konkurentniji, a stručnjacima prepustiti brigu za besprijekorno i pouzdano funkcioniranje informatike koju tvrtka treba.

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.