Digitalizacija dovodi do poremećaja u industriji i poduzećima u cijelom gospodarstvu.
ICT grupacije moraju pomoći svojim poduzećima da iskoriste taj trend. Infrastruktura koja je poticajna za suradnju može dovesti do potpune digitalizacije, a time i do operativne učinkovitosti te rezultata kojima možete oduševiti korisnike.
Primjerice, svoje poduzeće možete digitalizirati:
- ako se usredotočite na osnovno poslovanje umjesto na infrastrukturne i mrežne usluge
- ako automatizirate i uvedete samoposluživanje za korisnike tako da se, kad je riječ o, primjerice, kreditnom poduzeću, korisniku može u stvarnom vremenu odobriti zahtjev za hipotekarni kredit
- ako ponudite personalizirane usluge i proizvode koji su prilagođeni potrebama korisnika
- ako racionalizirate, automatizirate i prilagodite prijašnje papirnate, ručne procese i time povećate nadzor poduzeća nad poslovanjem i ograničite rizike. Ili oblikujete nove, potpuno digitalne procese
- ako uvedete podatkovne modele kako biste od korisnika dobili uvide na temelju kojih možete djelovati i izradili analizu rezultata na temelju podataka o poslovanju
- ako dubinski analizirate velike podatke, odnosno neusklađene strukturirane i nestrukturirane podatke, uključujući društvene medije, tekst, video i druge vrste informacija kojima možete dopuniti podatke o svojem poslovanju
- ako implementirate algoritme i time pružite podršku rutinskom donošenju odluka.
Za ostvarivanje tog ambicioznog plana potrebni su Vam digitalna vizija za oblikovanje svakog pojedinačnog poslovnog procesa s kraja na kraj, plan aktivnosti i brzi razvoj digitalnih prototipova. Morate promijeniti stare načine razmišljanja, navike i ponašanja. Prodavači će se možda pokušati oduprijeti korisničkom samoposluživanju. Skupine koje su prethodno radile u odvojenim silosima sada trebaju surađivati.
Misija ICT-a treba biti osiguravanje platformi koje potiču suradnju među funkcijama i poslovnim jedinicama, jačaju poštovanje standarda i unaprjeđuju komunikaciju s korisnicima, dobavljačima i partnerima. Imperativ digitalizacije jedan je od razloga zbog kojeg nestaju granice koje su tradicionalno razdvajale hardverske i infrastrukturne, internetske, IT usluge i telekomunikacije.
Programi digitalizacije zahtijevaju snažnu potporu na razini uprave kako bi se uskladili svi dionici i svladali problemi kao što su inercija i skepticizam.
Poduzeća koja digitaliziraju procese pridobit će nove korisnike, udaljit će se od konkurencije i unaprijedit će svoje konačne rezultate. Kako bi pokrenule proces i razvile digitalne sposobnosti te zamah, organizacije bi trebale provesti jedan pilot-projekt ili dva i zatim se brzo prilagoditi.
Sva poduzeća trebala bi odgovoriti na poziv za digitalizaciju svojeg cjelokupnog poslovanja. U protivnom su u opasnosti da postanu žrtve konkurenta koji bolje razumije ovu do sada neviđenu mogućnost.
Autor: George Nistor, viša ICT prodaja i poslovni razvoj, DT AG
Komentirajte