Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Brojni mladi poduzetnici trenutačno plasiraju na tržište nove ideje za pokretanje, osobito u području parkinga, uključujući Pavela i Petra iz eParkomata s jedinstvenim pristupom predviđanju raspoloživosti parkiranja na ulici. Oni su usmjereni na uvođenje pravog globalnog proizvoda u prostore pametnih gradova i automobilske prostore s ciljem omogućavanja lakšeg parkiranja za vozače upotrebom svakodnevnih mobilnih telekomunikacijskih podataka u stvarnom vremenu.

eParkomat je platforma za velike baze podataka (Big Data) koja primjenom jedinstvenog algoritma, koji upotrebljava anonimne podatke prikupljene pokretnom mrežom, predviđa trenutačnu situaciju u pogledu parkiranja na ulici i izvan nje s doista velikom preciznošću koja seže čak do 96 %. Da pojednostavimo, umjesto ugradnje hardverskih senzora ili kamera na svim ulicama, gradovi se mogu pouzdati u činjenicu da se mobilni telefon može upotrebljavati kao senzor u džepu svakog vozača. Prema ispitivanju koje je prošle godine u Pragu provelo startup društvo eParkomat, vozači su uspjeli pronaći raspoloživo parkirno mjesto na željenoj lokaciji unutar tri i pol minute.

Razgovarali smo s Petrom Haisom i Pavelom Vrbom (suosnivačima društva eParkomat) tijekom treće sesije programa ChallengeUp! u Amsterdamu održane 12. listopada.

Ideja društva eParkomat pomalo se razlikuje od ostalih startup društava koja sudjeluju u programu ChallengeUp! Ne radi se o senzorima ili hardveru, a ne radi se ni o još jednoj pametnoj aplikaciji,  već o velikim bazama podataka. Zašto ste razmišljali upravo o velikim bazama podataka?

Da, upravo tako, ne stavljamo na stol novi hardver i doista smo čvrsto uvjereni da je budućnost u podacima, zapravo u velikim bazama podataka. Oko nas već postoje tone ili, bolje rečeno, pentabajtovi podataka koji se mogu upotrijebiti u stvarnom vremenu umjesto da ih se samo prikuplja i sporadično analizira, a to je i bio prvobitni razlog zbog kojeg smo pokušali pronaći nehardversko rješenje za problem parkiranja. Znali smo da se to događa svima – propuštanje poslovnih ili privatnih sastanaka jer nismo pronašli prikladno parkirno mjesto u centru grada. Unatoč tome, naše se rješenje također može upotrebljavati s ostalim izvorima podataka iz voznih parkova, parkirnih senzora, kamera itd. Kada raspolažemo i tim dodatnim informacijama, svoj algoritam možemo prilagoditi još brže.

Tko su ili će biti vaši ciljani korisnici?

Ponajprije smo usredotočeni na tržišta za poslovne korisnike (B2B), privatne korisnike (B2C) te vladu i njezine agencije (B2G) te osobito na  automobilsku industriju. Kada je riječ o proizvodnji izvorne opreme (Original Equipment Manufacturing, OEM) za automobilsku industriju, upravo rješavamo problem kako krajnjem korisniku pružiti informaciju o tome kako da prijeđe zadnji dio puta do odredišta (last mile) kao dio cjelokupnog rješenja. Također smo kao sudionici inicijativa povezanih s pametnim gradovima dobili veliku priliku jer se postojećim rješenjima ne može u potpunosti pokriti cijeli grad budući da je provedba cjelokupnog hardverskog rješenja za gradove prilično skupa. Rješenjem društva eParkomat može se ostvariti smanjenje ukupnog troška vlasništva (TCO) od približno 90 %.

Jeste li bili u prednosti zbog toga što ste svoju ideju osmislili tijekom rada za DTAG?

Da, vezano uz početne korake bilo je znatno lakše. Imali smo iz prve ruke olakšan pristup tehnologiji i bili smo upoznati s najnovijim trendovima. Kultura društava Deutsche Telekom i T-Mobile također je podržala postupak stvaranja unutarnjih startupova, iako u početku nije bilo lako jer mi nismo stvarali tipičan telekomunikacijski proizvod. Za osnivanje društva bilo nam je potrebno više vremena nego što smo očekivali, no bilo je to dobro utrošeno vrijeme. Naše prethodno iskustvo također nam je pomoglo u kvalifikaciji za jedan od 12 najboljih startupova u okviru programa ChallengeUp 2016.!, gdje trenutačno surađujemo s Telekomom, Ciscom i Intelom na provedbi strategije za izlazak na europsko tržište.

Autor: Angus Emery

direktor za pretprodaju proizvoda IoT-a i mentor, Deutsche Telekom

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.