Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Uz aplikaciju koja ima znatno naprednije mogućnosti od poznatog konkurenta, tu je i aparat za razvijanje fotografija koji odlično povezuje digitalno i analogno vrijeme.

U današnje vrijeme pametnih uređaja nikada nije bilo više fotografija koje nikada ne pronađu svoj put izvan digitalnih okvira. Zato su fotografski profesionalci i entuzijasti koji žale za danima lomo tehnike napokon došli na svoje. Vanda Voloder Stjepić i Ilija Stjepić bračni par su koji stoji iza izuma prijenosne kompaktne mračne komore koja je osvojila svijet. Ako još niste, vrijeme je da upoznate Enfojer!

Enfojer-Fojo

Odmah na početku razjasnimo dvije ključne stvari – što je Fojo, a što Enfojer?

Fojo je naša fotoaplikacija koja je zapravo jedna od najpotpunijih fotoaplikacija na svijetu. Trenutno je dostupna samo za iOS platformu, čisto zbog toga što je vrlo slojevita i komplicirana, ali u osnovi je to aplikacija kojom se fotografira i pomoću koje se uređuju fotografije, a u njoj se nalazi i društvena mreža na kojoj se poslije mogu i razmjenjivati.

Enfojer je uređaj za razvijanje fotografija i predstavlja most između analognog i digitalnog. Osim što se na njemu mogu razvijati i klasični filmovi, poseban je jer razvija fotografija i sa zaslona mobitela.

Kako to točno funkcionira?

Proces izrade fotografija je klasičan –  ništa duži ni kraći nego u klasičnoj crnoj komori. Za izradu jedne crno-bijele fotografije u prosjeku je potrebno oko 5 do 10 minuta. Za razvijanje je potrebna zamračena prostorija, kupaonica ili podrum, čak i obična deka preko glave je dovoljna. Najvažnije je da je posvuda mrak zbog korištenja crvenog svjetla. Osim Enfojera potrebni su još i foto osjetljivi papir, četiri kadice za tekućine potrebne pri razvijanju, kao i pripadajuće im hvataljke i to je to!

Kada se razvija s mobitela, on se umetne u gornji dio aparata i projicira sliku na papir koji se nalazi ispod njega. S obzirom da nikakvo svjetlo nije dozvoljeno, Enfojerom se upravlja glasnim zvukovima poput pucketanja prstiju ili pljeskanja.

Kako vam je uopće pala na pamet ta ideja?

Do ideje je došlo jer nismo mogli pronaći foto aplikaciju koja bi zadovoljila sve naše potrebe. Onda smo sjeli, napisali što želimo, a za nas su to izradili dečki iz Infinuma.

Nakon toga i dalje nismo bili zadovoljni, pa smo htjeli i neku hardversku komponentu koja prati tu aplikaciju. Rastavili smo stari lomography aparat, uzeli modelarsku pjenu i izolir traku, to sve oblijepili, probali s iPhonea razviti fotografiju, vidili da radi i rekli to je to – krenimo! Enfojer se danas u potpunosti proizvodi u Hrvatskoj, mahom u Zagrebu i okolici.

Financije su ključan dio svake start up priče, kako ste vi riješili taj “problem”?

Publici smo se zapravo predstavili na crowdfunding platformi Indiegogo i tamo smo skupili 40 tisuća dolara, što je lijep uspjeh. Osim toga, dobili smo i prekrasan PR na svjetskom nivou jer su o nama pisali svi vodeći tehnološki blogovi, poput Mashablea.

S tehničke strane je krenulo tako da smo imali nekakvu vlastitu investiciju koju smo mogli uložiti na početku, ne bi li izgradili prototip i tu ideju malo realizirali. Kada smo uspjeli i vidjeli da doista funkcionira, našli smo doslovce preko noći čovjeka koji je bio voljan uložiti konkretna sredstva u naš projekt, a zauzvrat je dobio udio u poslovanju.

Fojo-foto-aplikacija

Fojo je predstavljen i na nekim tech sajmovima, zar ne?

Bili smo na dosta svjetskih konferencija, za koje smo dobili pozivnice, a najveći je Web Summit u Dublinu. Sajam je ogroman, puno je investitora i startupa. Super je za iskustvo i odlično je vidjeti kako drugi ljudi rade pitch, recimo.

Bili smo finalisti i među pet najboljih startupa Europe u Parizu na Ladies Pitch Night koji su organizirali Girls in Tech, vrlo važna svjetska organizacija u kojoj sjede čelne žene Twittera, Googla, Facebooka i drugih velikih kompanija. To je bila baš velika čast.

Bilo je još dosta priznanja koje je uvijek lijepo vidjeti i čuti.

S obzirom da ste proputovali svijet sa svojim projektom, kakva su iskustva u usporedbi s Hrvatskom?

Velike su razlike. U Americi, na primjer, onaj tko propadne je kralj jer je nešto probao i već za sljedeći projekt koji radi se zna da je nešto naučio i to će ga sigurno podići. Kod nas je uvijek problem ako propadneš – gotovo, zdravo, prekrižen si. Mora se promijeniti taj način razmišljanja.

Ako te nešto zanima i imaš nekakve snove, moraš podići telefonsku slušalicu, poslati mail određenim ljudima i najčešće se dođe do svega što ti treba. Čovjek se ne smije dati obeshrabriti i mora znati što želi. I to je u principu to.

Mi smo krenuli s nikakvim znanjem o materijalima, proizvodnji, vođenju firme ili marketingu. No svaki dan čovjek nešto nauči i jednostavno ide. Naravno da je važno imati dobru ideju, ali jako je važno biti uporan i vjerovati sam u sebe i ne bojati se napraviti ono što si naumio.

Enfojer se u svom novom, drvenom ruhu trenutno nalazi u fazi pretprodaje na Fojo.me websiteu, a nakon ljeta u proizvodnju kreće i druga serija koja će se do kraja godine moći kupiti i u trgovinama, kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte