Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Tri glavna izvora u vašem poduzeću koja zadržavaju kapital i kako ga osloboditi. 

Prvo i osnovno, poduzeća ne propadaju jer ostaju bez dobiti, već se gase jer im “ponestane novca”. Mnogi poduzetnici koji se nađu u problemu stavljaju ključ u bravu ni ne znajući da im se novac skriva u poduzeću, te da oslobađanjem tog novca mogu napraviti čuda. Prvenstveno ako daju moć prodajnom timu koji uz moderne digitalne sustave mogu imati uvid u gotovinsku situaciju u realnom vremenu.

Pitajte se i prisjetite zašto ste pokrenuli posao? Vrlo vjerojatno kako bi kroz godine rada imali više novca nego li na samom početku. Problem s kojim se mnogi poduzetnici susreću jest da se ostvarenje željenog cija s vremenom zakomplicira, pogotovo kada prste uplete strogo računovodstvo. Odjednom je vrijeme poslovanja razbijeno u razdoblja, suočavate se s akumulacijama, kapitaliziranim troškovima i plaćanjem unaprijed. Prije nego li izgovorite PDV imate posla s dobitkom umjesto s gotovinom. Ako su vaša izvješća usredotočena samo na dobit, možda niste ni svjesni kako će vam ponestati gotovine. Poduzeća mogu opstati dugo uz malu ili nepostojeću dobit ako imate dovoljno novca za plaćanje računa i pokretanja kotača, ali uz scenarij bez gotovine pridružit ćete popisu poslova s velikim idejama, velikim dobitkom ali katastrofalnim nedostatkom radnog kapitala. Stoga je najbitnije utvrditi gdje vaše poduzeće gubi novac. Uzmite dovoljno vremena kako bi sagledali i ponovno proučili glavne troškove, profitne marže i gubitke. Obavezno provjerite uvjete plaćanja i koliko vremena treba vašim kupcima da podmire račune (isto tako provjerite plaćate li vi svoje obveze prije nego li je potrebno). Naposljetku morate osigurati transparentna izvješća koja će vas štititi od mogućnosti prevare.

kako-osloboditi-dodatan-kapital-iz-poduzeca-2

Tri glavna izvora koja zadržavaju kapital (kako ga osloboditi)

Premda se izvori mogu razlikovati ovisno o vrsti posla kojim se bavite i poslovnom modelu, krenite s razmatranjem sljedećih područja kako biste vidjeli gdje se gotovina “odmara” umjesto da radi za vas.

IMOVINA

Drugim riječima: uredski prostor, skladišni prostor i uredska oprema. Mnogi se poduzetnici odluče kupiti sve što im treba kako bi pokrenuli posao. No je li to uistinu najpametniji potez? Koliko vam se isplati uložiti goleme svote novca u opremanje ureda kada je danas iznajmljivanje informatičke opreme dostupnije i povoljnije no ikad? Umjesto da kupujete opremu i zapošljavate dodatne radnike koji će o istoj brinuti, iznajmite ju i uštedite. Bez obzira kakav ured koristili, te kakvu opremu trebali, zapitajte se bi li vaše financije cijenile najam informatičke opreme, umjesto njezine kupnje. Ova opcija omogućuje korištenje, instalaciju i održavanje sve informatičke opreme koju bi vaš ured mogao trebati. Vlasnici manjih poduzeća bi trebali razmisliti i o korištenju dijeljenih poslova (coworking), umjesto investiranju novca u vlastite zidove. Ako takvi prostori ipak nisu prikladni za vaše poslovanje, obvezno provjerite ima li prostora za pregovore o povoljnijim uvjetima iznajmljivanja prostora za vaše poduzeće.

DUŽNICI

Dobro provjerite knjigu narudžbi, odnosno tko se sve nalazi na listi dužnika. Razmišljajte o njima na način na koji bi o vama razmišljala banka da joj dugujete novac. No, teško da će netko bankama dugovati novac a da banka to ne primijeti jer banke koriste izvrsne sustave za kontrolu svih područja poslovanja. Jedan takav koji će i vama pomoći da oslobodite dodatan kapital i uštedite vrijeme i novac je Pantheon ERP – cjelovito online rješenje koje omogućava malim i srednjim tvrtkama povezivanje poslovnih procesa te njihovu potpunu kontrolu u jedinstvenom sustavu. Usluga pokriva sve poslovne procese, od nabave i fakturiranja do računovodstva i upravljanja plaćama do proizvodne i poslovne analitike. Jednostavnije rečeno Pantheon ERP objedinjuje:

  • organizaciju komercijalnih aktivnosti, od pretprodaje do isporuke
  • kontrolu kupnje, naloga i povrata naloga
  • bolju kontrolu troškova i prihoda
  • organizaciju i kontrolu proizvodnje
  • planiranje i praćenje financijskog rezultata kroz jednostavnu integraciju s vašom online trgovinom omogućava kontrolu online narudžba, računa i ostalih evidencija.
  • ne morate brinuti o izmjenama u zakonodavstvu jer se zakonske promjene redovito prate te se usluga automatski ažurira u skladu s izmjenama u zakonima.

Održavanje softvera i kontinuirano ažuriranje od presudne je važnosti za sigurnost podataka, zato je ova cloud aplikacija smještena na sigurnim serverima. Posebno je pogodna za manje i srednje tvrtke te računovodstvene servise jer plaćate točno onoliko koliko koristite uslugu,  uz jednostavno dodavanje ili otkazivanje paketa po potrebi. Jedino potrebno za uspješno korištenje Pantheon ERP cloud aplikacije su pristup internetu i Pantheon licenca. Ova vrsta softvera odličan je alat koji ubrzava kako interne, tako i procese poslovanja koji se odnose na komunikaciju s kupcima, no nije svaki program idealan za velike i male podjednako.

INVENTAR (ZALIHE)

Kada se radi o zalihama, razmišljajte poput supermarketa, jer oni su apsolutni majstori kada je u pitanju točno stanje proizvoda na zalihama, prodaja proizvoda, koliko su plaćeni, kad ih se moraju riješiti i najvažnije koja je akcija potrebna kako bi se maksimalno povećala njihova prodaja. I u ovom segmentu Pantheon ERP može vam postati najbolji prijatelj.

Premda vam je možda ponekad teško odvojiti se od zaliha, jer se nadate da će se jednog dana pojaviti netko i kupiti robu, nemojte podcjenjivati snagu gotovine u džepu, kako vam se ne bi dogodilo da kad se netko i pojavi, robu budete prisiljeni robu dati u bescjenje.  Mini CRM se može pokazati odličnim alatom kako za organizaciju, tako i uštedu vremena jer u sebi sadrži gotova rješenja za prodaju i marketing. Saznajte koja to odlična rješenja sadržava Mini CRM i kako točno mogu pomoći svim razinama prodaje.

kako-osloboditi-dodatan-kapital-iz-poduzeca-3

Utjecaj gotovine na vašu prodajnu strategiju

Ispitajmo scenarij: pretpostavimo da se bavite prodajom ormara, a vaš najbolji prodavač je osigurao veliku narudžbu od jednog od vaših najvećih kupaca nudeći popust od 20%. Trebate li prihvatiti narudžbu? Tradicionalni podaci o upravljanju pokazali bi da s prodajnom cijenom od, recimo, 400.000 kn i troškovnom cijenom od 100.000 kn, zaradili 300.000 kn (75%) na narudžbi. Ali što je s vašom gotovinom?

Kada uzmete u obzir informacije koje trebate znati s novčane, kao što je vaša trenutačna zaliha, minimalne količine narudžbi od dobavljača i uvjete plaćanja, može se pojaviti drugačija slika. Na primjer, recimo da trebate naručiti više zaliha za ispunjavanje narudžbe – recimo 200.000 kn. To je preduvjet za financiranje od 200.000 kn za zaradu od 500.000 kn za tri mjeseca (uz pretpostavku da vaš klijent plaća na vrijeme). Ako je vaš gotovinski saldo bio 200.000 kn, upravo ste prihvatili narudžbu koja će vašu tvrtku ostaviti bez novca. Dobro došli u svijet katastrofalno uspješnih. No, odvrtite ovaj scenarij prodaje ponovno i zamislite da je prodavač prilikom sklapanja posla imao podatke o vašem novčanom položaju na dohvat ruke. Uvidom u stanje bi mogao zatražiti 50% plaćanja unaprijed ili usmjeriti kupca u smjeru proizvoda koji već imate na zalihi, te bi na taj način mogao prilagoditi i popust koji nudi. Nemojte zbog starih novaca gubiti novac. Moderni alati poput Pantheon ERP-a nude sve potrebne informacije u stvarnom vremenu, koje se ažuriraju i omogućavaju vam poslovanje bez propusta Uz novčano orijentirani način razmišljanja i digitalno osposobljenu radnu snagu sada imate sposobnost osloboditi gotovinu, povećati prodaju, uštedjeti vrijeme i novac ali i živce.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte