Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Jedna od glavnih prednosti poslovanja na internetu jest činjenica da se sve može mjeriti – sigurno ste čuli stotine puta

Skupljati informacije, testirati, prilagoditi pa opet skupljati informacije, testirati i optimizirati mantra je koju i mi ponavljamo, bilo da pričamo o oglašavanju na tražilicama ili komuniciranja i oglašavanja na društvenim mrežama. Upravo zato jer sve možete – i morate – mjeriti, za to vam treba dobar alat.

Google Analytics je moćan alat za praćenje i analizu prometa na web stranicama koji je k tome besplatan pa ne čudi podatak da oko 75 posto od svih webova koji postoje koriste Google Analytics.

analytics

Za početak, pogledajmo što sve možete saznati od Google Analyticsa?

1. Koliko posjetitelja dolazi na vaš web, kada i tko su oni

Broj posjeta vaše web stranice u danu, tjednu, mjesecu ili nekom periodu kojeg sami odredite osnovni je podatak od kojega sve kreće, a Analytics vam omogućuje i da ga uspoređujete s prethodnim sličnim razdobljem – tako ćete, primjerice, znati jesu li promjene koje ste napravili na webu ili u marketinškim aktivnostima imale željeni učinak na posjećenost.
 Također, možete doznati iz koje su zemlje vaši posjetitelji, koji internet preglednik, operacijski sustav, veličinu monitora ili pametni telefon koriste pa čak i kojeg su spola te koliko imaju godina, a to su sve podaci koji će vam pokazati smjer u kojem trebate ulagati u poboljšanje svog weba.

2. Odakle dolaze, što traže i koliko se zadržavaju

Analytics će vam reći i odakle su posjetitelji došli na vaše web stranice, što su pretraživali ako su došli s Google tražilice te koliko su se dugo zadržali na vašem webu. 
Podaci o izvorima prometa bitni su jer vam govore koji kanali vam donose najviše prometa, u koje se isplati ulagati i na kojima treba raditi. Ključne riječi koje su vaši posjetitelji upisali u Google tražilicu iznimno su vrijedan podatak koji će vam reći što zanima vaše posjetitelje, što ih muči, što im treba…

3. Što vaši posjetitelji čitaju i klikaju, a što ih ne zanima

Doznajte što vaši posjetitelji čitaju, kako se kreću po vašem sajtu, gdje se najviše zadržavaju, a gdje ih najviše odustane.
 Možda su se oni koji su stigli preko linka iz objave za medije zadržali dulje od onih koji su kliknuli na status na Facebooku? Možda odustaju u procesu registracije jer je obrazac koji trebaju ispuniti kompliciran i traži previše podataka?

A to su tek osnovne metrike. Želite više?

 

Postavite Google Analytics kod za praćenje na svoj web u nekoliko jednostavnih koraka:

1. Ako nemate, otvorite Google account odnosno Gmail adresu

2. Upišite u internet preglednik www.google.com/analytics/ i kliknite na ‘Access Google Analytics’

3. U izborniku kliknite na ‘Admin’, a zatim na ‘Add new account’

analytics1

4. Unesite podatke o svojoj web stranici i ostale potrebne podatke, Dobit ćete svoj tracking ID. Trebate prihvatiti uvjete korištenja i napraviti novi račun.

5. Dobit ćete kod koji treba kopirati i postaviti na SVE stranice i podstranice svog weba kako bi ih Analytics sve pratio- kod za praćenje obično se stavlja u header (gornji dio s izbornikom) webstranice budući da se header prikazuje na svim podstranicama.
Ako nemate pristup kodu svog weba, Analytics kod pošaljete programeru i on će ga sigurno znati ‘uglaviti’. Ako koristite WordPress, Analytics kod za praćenje možete dodati pomoću jednog od brojnih plug-inova ili tako da u dijelu za uređivanje teme (Appearence -> Editor) pronađete datoteku header.php i zalijepite kod ispod taga <body>.

analytics2

6. Postavljanjem koda na stranicu počeli ste pratiti web u Google Analyticsu. Podatke koje skuplja, Analytics prikazuje samo vama, oni nisu vidljivi posjetiteljima weba.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte