Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Od 21. travnja Google je donio ključne promjene koje će promijeniti poslovanje i način prikazivanja rezultata pretraživanja. 

U današnje vrijeme, obavljanje posla ili potražnja informacija “u hodu”, putem mobilnih uređaja postala je svakodnevna praksa s kojom postajemo mobilniji i fleksibilniji. Nije potrebno posebno podsjećati na niz situacija u danu u kojima refleksno primamo u ruku smartphone, tablet ili neki drugi mobilni uređaj u potrazi za nekom informacijom na internetu.

80% ukupnog broja internet korisnika u svijetu ima smartphone (u Hrvatskoj preko 50% stanovnika koristi mobilni internet svakodnevno), a u prosjeku 6 sati dnevno provodimo na mobitelu. Također, 90% medijske interakcije danas se odvija na ekranima pametnih telefona, tableta, prijenosnih računala i televizora.

S 21. travnjem stigle su velike promjene

Ovi podaci o trendu rasta popularnosti mobilnog surfanja dovode do zaključka da imati mobilnu web stranicu više nije samo pitanje osobnog odabira ili sklonosti, već je postala nužda u modernom poslovanju.

Google-nadogradioo-algoritam-mobilnog-pretrazivanja

Štoviše, i Google smatra da je prilagođenost mobilnim uređajima važna za suvremeno poslovanje, da korisnici zaslužuju ugodno korisničko iskustvo na svim uređajima te da će na ovaj način lakše pružiti relevantne rezultate pretraživanja, optimizirane za svoje mobilne uređaje.

Upravo kako bi se tvrtke osvijestile na važnost mobilnih stranica, Google je sa 21. travnjem 2015. uveo nadogradnju algoritma za google-mobile-friendlymobilno pretraživanje, i to na način da daje prednost stranicama koje su mobilno optimizirane, tj. responzivne. Drugim riječima, onaj tko nema mobilnu verziju svoje web  stranice izgubit će položaj na Google tražilici.

Kako provjeriti je li vaša web stranica mobilna? Klik na test prilagođenosti mobilnim uređajima.

 

Mobilna web stranica vs. responzivna web stranica

Iako je dovoljno imati samo mobilnu verziju stranice, preporučljivo je imati responzivnu web stranicu. Zašto?

Nekad davno bilo je dovoljno razviti samo jednu verziju stranice – onu za pregledavanje s računala.  S razvojem mobilnih uređaja, koji su postepeno počeli dobivati pristup internetu, počele su se razvijati dvije verzije stranica – jedna za računala, druga za mobilne uređaje. Mobilna se verzija nalazila na posebnoj domeni – najčešće http://m.domena.hr. Takvu web stranicu je teže održavati, ista nije toliko fleksibilna, a zasebna domena razbija strukturu i  ima negativan utjecaj na rezultate. Kako se razvijao svijet mobilnih uređaja –  mobitela, tableta, satova – povećavao se broj verzija koji bi se trebao izrađivati. Upravo zato, kako bi se olakšala izrada i pregled, počele su se stvarati responzivne stranice.

Što je responzivni web dizajn (RWD)? Responzivni dizajn web stranica (eng. responsive) podrazumijeva mogućnost prilagodbe web stranice veličini ekrana uređaja na kojem se pregledava, odnosno rezoluciji zaslona različitih uređaja (pametni telefoni, tableti, laptopi…).

Svjetski poznati informativni portal, Mashable je 2013. godinu proglasio godinom responzivnog web dizajna. 

Dakle, informacije s vaše web stranice automatski se prilagođavaju korisniku ovisno o dimenziji ekrana. Ovo uključuje smanjeni izbornik, povećanu veličinu teksta i prilagođene slike. Sadržaj ne prelazi granice ekrana, ne morate zoomirati ekran da biste vidjeli tekst, već se veličina teksta povećava automatski, slike nisu prevelike…). Stoga, umjesto da razvijate zasebnu, mobilnu verziju stranica, koristite li responzivne tehnike, vaše stranice će se automatski prilagoditi rezoluciji.

Ključne prednosti responzivne web stranice za tvrtke i korisnike:
  • Responzivni dizajn omogućuje tvrtkama povećanje posjetitelja na web stranicu putem svih vrsta digitalnih uređaja,
  • Responzivna web stranica pruža bolje korisničko iskustvo posjetiteljima zbog kojeg će se isti vratiti na vašu web stranicu
    (ugodno i jednostavno pregledavanje sadržaja na svim veličinama ekrana, brže učitavanje, jednostavan odabir i pregled željenih artikala u web shopu, nema više nepotrebnog skrolanja i zoomiranja…)
  • Bolja i jednostavnija SEO optimizacija. Pomaže Google-u da jednostavnije indeksira Vašu stranicu
  • Veća konkurentnost na tržištu (iako je ova praksa u svijetu već uvelike razvijena, u Hrvatskoj mnogi nemaju responzivnu web stranicu)
  • Veća konverzija stranice zbog mobilnih korisnika, a samim time i veći rast prodaje
  • Poboljšavaju prodaju (nećete patiti zbog kupaca ili potencijalnih kupaca koji su “pobjegli” s vaše web stranice zbog nepreglednosti)

(Klik na infografiku za veći prikaz)

Infografika-sto-je-responzivna-mobilna-web-stranica

Izvor fotke: verveuk.eu

S obzirom na opću prihvaćenost responzivnog web dizajna i vidljivih pozitivnih promjena koje donosi u modernom poslovanju, za 2015. godinu zaključit ćemo sljedeće:

Ako razmišljate o ulaganju u vlastite web stranice ove godine, nikako nemojte dopustiti da vaše nove stranice ne budu responzivne i ostaviti potencijalne kupce zakinute za kvalitetno korisničko iskustvo (a sebe za prodaju).

Sretno i čitajte nas i dalje jer ćemo s veseljem pratiti novosti ovog trenda! 🙂

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.