Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Dok Facebook već odavno gubi svoje mlađe korisnike, Instagram i dalje drži vodeću poziciju među korisnicima društvenih mreža svih dobnih skupina. Zato ne čudi i što njegovi programeri predano rade na novim mogućnostima, a ove godine svi trendovi upućuju na povećanu interakciju sa sljedbenicima profila, ali i monetizaciju putem postova.

Naći recept za savršenu Instagram fotografiju ili video sveti je gral mnogih kompanija i influencera. Alati koji redovito pristižu svakim novim updateom trebali bi nas približiti tom idealu, a ako je suditi po smjeru u kojem idu promjene na ovoj društvenoj mreži, sve se vrti oko šopinga. Nove mogućnosti mahom su vezane uz lakše postavljanje prodaje putem Instagrama, a omogućeno je i doniranje sredstava putem interaktivnih naljepnica, dok se influenceri okreću realnijem prikazivanju svoje stvarnosti i rade odmak od kupljenih sljedbenika. Evo kojih šest trendova će obilježiti 2019. kada je u pitanju Instagram.

1. Interaktivne naljepnice

instagram_interaktivne_naljepnice

Obične naljepnice za neke su se poslovne račune na Instagramu pokazali kao veliki hit, dok su na drugima neslavno propali. Kao i uvijek, potrebno je poznavati vlastitu publiku prije nego im serviramo sadržaj kojim želimo privući njihovu pozornost. No ono što je Instagram publici u većini slučajeva ipak bilo privlačno su interaktivne naljepnice. Ankete, pitanja, ocjenjivanja – kojeg god sadržaja bili, imali su prolaznost. Jedno Instagramovo istraživanje pokazalo je da će korištenje interaktivne ankete na video zapisu putem Storya imati za posljedicu veću gledanost nego video bez iste. 

2. Kupnja direktno preko Instagrama

kupnja_preko_instagrama

Kompanije i influenceri dosad su nas morali upućivati na svoje trgovine izvan Instagrama – bilo one fizičke ili virtualne, no ova društvena mreža dobila je novu dimenziju uvođenjem označavanja proizvoda unutar objave. Kreatori sadržaja sada će jednostavno tagirati proizvod koji žele prodati, a klikom na njega bit ćemo preusmjereni na trgovinu unutar same aplikacije. Ova je opcija za početak dostupna samo određenim kreatorima i kompanijama, a ubrzo bi je kao opciju trebali imati svi korisnici. Instagram će naravno uzimati proviziju od svake prodaje, no barem je došao kraj pitanjima poput „što nosiš i gdje je to kupljeno?“ koje influenceri redovito dobivaju. Uz „Shop“ ikonu koja je dodana u tabu za istraživanje novih objava, ne sumnjamo da će ovo oduševiti sve kojima je ova mreža najvažniji promotivni alat. Instagram kaže kako mjesečno oko 130 milijuna korisnika kliknu na objavu namijenjenu direktnoj prodaji kako bi doznali više o samom proizvodu.

3. Fotografije za profil, a video za Story

500 milijuna korisnika, ako je vjerovati Instagramovim istraživanjima, svakodnevno se okreće objavama putem Storya kako bi dobili svoju dnevnu dozu informacija o ljudima ili brendovima koje prate. Tamo im je najdraže vidjeti upravo video zapise, a istraživanje je pokazalo kako te iste video objave nemaju dobru gledanost kada se postave kao „obična“ objava. Također, 80% Story objava s glazbom i naratorom imalo je bolje rezultate nego objave bez ikakvog zvuka, dok 60% korisnika Storye uvijek gleda s pojačanim zvukom. Unatoč tome, pokazalo se kako je korištenje titlova i grafika ipak dobro za sve one koji ne mogu ili ne žele pojačavati zvuk na svojim mobitelima, te se tako obraćamo široj publici.

 

4. Brendiranje oznakom sponzorstva

Instagram_brendiranje_putem_sponzorstva

Kako bi se jasno istaknulo koje objave su sponzorirane, te omogućilo influencerima da naprave objavu, a brendu tj. kompaniji da kontrolira koliko novaca u promoviranje iste želi potrošiti, napravljena je oznaka „sponsored“. 68% anketiranih u jednom istraživanju izjavilo je kako dolazi na Instagram kako bi ostvarili interakciju s influencerima, a kompanije ponekad žele usmjeriti oglase prema onima koji te iste influencere još nisu otkrili. Zato sada njihove objave mogu uvrstiti u svoje marketinške planove i upravljati sredstvima potpuno autonomno.

5. Autentičnost i iskrenost kao standard

autenticnost_iskrenost_instagram_standard

Uz jasno označeno sponzoriranje sadržaja, Instagram je pooštrio i borbu protiv aplikacija kojim brojni korisnici povećavaju broj svojih sljedbenika na način protivan uvjetima korištenja ove društvene mreže. Iako se protiv toga bore od samih početaka, u Instagramu su najavili poboljšane i temeljitije kontrole svih profila, kako bi se izbjegla ovo zavaravajuća praksa. Svi kojima otkriju takozvane botove ili kupljene sljedbenike, bit će obaviješteni porukom da promijene svoje pristupne podatke, a svi nepoželjni sljedbenici bit će obrisani. S obzirom na trend među influencerima slijedom kojeg dijele svoje fotografije bez šminke ili filtera, te u okruženjima koja se ne smatraju glamuroznim, ova politika „istinitog predstavljanja“ se nametnula kao glavna nit vodilja Instagrama – barem za ovu godinu.

 

6. Donacije putem stickera

donacije_putem_instagram_stickera

Sve neprofitne organizacije također su došle na svoje uvođenjem stickera za donacije. Svima kojima je ta opcija omogućena mogu na svoj Story zalijepiti naljepnicu, imenovati svrhu skupljanja i odabrati organizaciju za koju žele prikupljati sredstva. Za razliku od prodaje putem Instagrama, ovdje sva prikupljena sredstva idu u cijelosti na račun odabrane organizacije, bez uzimanja provizije ili naplate usluge. Svi koji doniraju neće morati napustiti vaš Story da to naprave, a kada transakcija bude obavljena naljepnica će samo promijeniti svoj izgled kako bi vam dala do znanja da su sredstva donirana.

 

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte