Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Potencijal za rast je itekako tu – posebno u Hrvatskoj.

Internet trgovina i internet kupovina (E-commerce i online shopping) već duže vrijeme evoluiraju u sve bitniji dio ekonomije. Prema podacima platformi poput Selza, 80 posto internetske populacije je kupovalo stvari online, a veliki dio interneta upravo preko weba traži pogodnosti – ignorirajući pri tom uobičajene posjete fizičkim trgovinama.

Što to znači za mala i srednja poduzeća?
Prema podacima s konferencije Internet trgovina i potrošači, koju su organizirali Ministarstvo gospodarstva i Hrvatska gospodarska komora, otkriven je neobičan podatak.

Hrvatska je, naime, na trećemu mjestu u Europi s 25 posto po broju malih i srednjih tvrtki koje se bave internetskom trgovinom – što je iznad prosjeka EU (15 posto)! 

Kad je riječ o korištenju interneta, HGK spominje 21. mjesto sa 65 posto aktivnog stanovništva, dok je prosjek EU 75 posto. Neovisno o tome i usprkos skeptičnosti prosječnog potrošača u Hrvatskoj kad je internet trgovina u pitanju, očekuje se značajan rast online prodaje, u skladu s globalnim trendovima. Prema svježim podacima, male i srednje tvrtke u Hrvatskoj ostvaruju 11 posto ukupnih prihoda internetskom prodajom. U Ujedinjenom Kraljevstvu, internetska prodaja čini već 13 posto ukupne ekonomije, a do 2017. taj postotak će narasti na 15 posto do 2017.

Prema svježim podacima, male i srednje tvrtke u Hrvatskoj ostvaruju 11 posto ukupnih prihoda internetskom prodajom.

Istraživanje agencije Valicon pokazuje da su moda (odjeća, obuća i modni dodaci) i tehnika (tehnički proizvodi i zabavna elektronika) najzanimljivije kategorije proizvoda za prosječnog posjetitelja internetskih trgovina u Hrvatskoj.  Još jedan od rastućih trendova specifičnih za domaće krajeve je zanimanje za grupne kupnje i kupone, koje je kupilo 28 posto anketiranih internet kupaca. Vrijedi imati na umu kako je čak 75 posto domaćih internet kupaca već ranije imalo iskustva s internetskim trgovinama Amazon i/ili eBay.

Veliku ulogu u cijeloj priči s rastom sasvim sigurno ima sad već zrelo tržište pametnih telefona. Potrošačima je uistinu nikad lakše obaviti ono što žele. U par dodira prstom po zaslonu moguće je pretražiti internetske trgovine – i kupiti ono što se tražilo. U skladu s tim, posebnu pažnju u izradi takvih trgovina valja posvetiti ne samo tome da budu prihvatljive za učitavanje na mobilnim uređajima, već da pružaju potpuno krojeno iskustvo korištenja za taj kanal prodaje. Što je sadržaj prilagođeniji potencijalnom potrošaču – to bolje.

internet-trgovina-sto-hrvatske-tvrtke-mogu-nauciti-iz-svjetskih-trendova

Iako mnogi misle da divovi poput Alibabe i Amazona kupe sve što se da pokupiti na tržištu, pri tom ugrožavajući male i srednje poduzetnike, u
e-commerce industriji je to zapravo solidna prilika za ponudu lokalnog i drugačijeg sadržaja, uz pomoć kvalitetnog ciljanog marketinga i optimizacije za web pretraživače.
 

Ovo potonje je posebno bitno stoga što su tražilice Google i Bing nedavno donijeli odluku da će internetske stranice sa što boljom mobilnom verzijom rangirati bolje od ostalih. Vlasnici internetskih trgovina koji su ‘zaboravili’ na optimizaciju i prilagodbu za mobilni svijet zabilježit će nagli pad u poslovanju, posebno kad je riječ o novim klijentima.

 internet-trgovina-mobilni-trendovi-hrvatska
Postoji još jedan, pomalo neobičan trend. Potrošači u novije vrijeme ne žele tek birati između fizičkih i internetskih trgovina, već žele oba kanala – što izravnije. Brza narudžba preko mobilnog uređaja i odabir dostave ili preuzimanja proizvoda u trgovini po plaćanju je sve traženije. Tu bi mala i srednja poduzeća mogla imati još jednu prednost u odnosu na spomenuti dvojac globalnih divova e-commerce svijeta.

trendovi-internet-kupovine-i-sto-mali-poduzetnici-mogu-nauciti-1

Sad je prava prilika za početak bavljenja internet trgovinom i osvježavanje hrvatske online ponude.
Uzmu li se u obzir spomenuti trendovi, danas je lakše no ikad ući u svijet internetskih trgovina, ali i postojeće trgovine prilagoditi današnjim prilikama za optimalan rad i rast – bilo da je riječ o proširivanju postojeće ponude ili ponudom spomenutog lokalnog i drugačijeg sadržaja kojeg se ne može nabaviti drugdje.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte