Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Instagram shopping novi je trend online prodaje, no je li doista za svakoga? Evo kako postaviti svoju Instagram trgovinu i privući nove kupce.

Otkad je prije nekoliko godina Instagram predstavio opciju koja omogućuje korisnicima da jednostavnim dodirom ekrana izvrše kupnju artikla koji im se svidio u određenoj objavi, online shopping više nije isti. Dok smo prije morali pretraživati web stranicu proizvođača kako bi pronašli majicu koju promovira naš omiljeni influencer, sada to možemo napraviti direktno preko objave ili Storya, a kada je američko tržište u pitanju, čak i unutar samo Instagram aplikacije. Naime, ranije ove godine predstavljen je Checkout putem kojeg do željenog proizvoda možete doći bez izlaska iz aplikacije, pa čak dobiti i podatke o dostavi. Dok će europsko tržište pričekati još neko vrijeme na tu opciju, uvijek možete iskoristiti sve što vam nudi Instagram Shopping opcija. Predviđa se da će Instagram korisnici u 2020. godini u prosjeku 28 minuta dnevno na ovoj društvenoj mreži, a njegov potencijalni marketinški doseg iznosit će 849,3 milijuna korisnika. Zvuči li to kao dobra prilika za vašu trgovinu?

Kako pokrenuti Instagram shopping

Za početak potrebno je ustanoviti je li vaš profil podoban za omogućavanje ove funkcije. Instagram preporučuje da se zapitate nekoliko stvari, kako bi bili sigurni da je njihov shopping pravi izbor za vas. Prvo provjerite nalazi li se vaša država na popisu zemalja u kojima je ova opcija omogućena. Ako je riječ o Hrvatskoj, odmah vam možemo reći da ste ovaj dio uspješno savladali. Prodaje li vaša trgovina fizička dobra i uklapaju li se ona s pravilima Instagrama? Imajte na umu da preko ove društvene mreže nije dopušteno prodavati ilegalne supstance ili lijekove koji se dobivaju uz recept, kao ni duhan i s njim povezane proizvode. Nisu dopušteni ni svi suplementi koji promoviraju čudesne preobrazbe (poput tableta za mršavljenje, vitamina čije djelovanje nije odobreno i slično), a zabranjeni su i oružje i eksplozivi. Lista dalje navodi zabranu prodaje životinja, seksualnih usluga, alkohola, određenih medicinskih proizvoda, dijelova tijela, promoviranje kockanja i još mnogo, mnogo toga. Vaš privatni račun ne može ništa prodavati, barem ne preko Instagram shoppinga, zato pokrenite poslovni profil i povežite ga s Facebook stranicom istog. Čestitamo, upravo ste zadovoljili početne kriterije za pokretanje vlastite Instagram trgovine.

za_instagram_shopping_profil_je_potrebno_povezati_s_facebook_stranicom

Sljedeći korak? Povezivanje kataloga svojih proizvoda s Instagram profilom. Odaberite opciju Catalog Manager i daberite katalog e-trgovine koji želite povezati s Instagram poslovnim računom. Zapamtite da to mora biti katalog proizvoda. Na stranici Use cases odaberite Instagram Shopping, a zatim Connect Profile. Imajte na umu da se opcija za kupnju u Instagramu pojavljuje samo ako imate prikladan katalog e-trgovine. Zatim odaberite Add a new Instagram Business Profile opciju i u pop up prozoru se prijavite na svoj Instagram poslovni profil. Nakon što povežete svoj račun i katalog, otvorite Instagram aplikaciju kako biste se prijavili za kupovinu. Idite na postavke profila, odaberite Business i zatim Shopping on Instagram. Slijedite korake kako biste zatražili od aplikacije dozvolu za početak prodaje, to jest potvrdu da ste zadovoljili sve uvjete za početak rada. Ovaj postupak obično traje nekoliko dana, a status zahtjeva uvijek možete vidjeti pod opcijom Shopping u postavkama. Nakon odobrenja dobit ćete obavijesti od Instagrama. Jednom kad dovršite proces postavljanja, možete krenuti s označavanjem proizvoda!

Kako prodavati preko Instagram Shopping opcije

Sada kada ste postavili svoju trgovinu, možete dodavati oznake proizvoda i naljepnice u svoje postove i priče na Instagramu. Počnite stvarati post kao i obično i odaberite opciju Tag products, kako biste dodali proizvod iz svog kataloga. Na objavi  s jednom fotografijom, možete označiti najviše pet proizvoda, dok kod onih s više fotografija unutar jedne objave, možete označiti njih dvadeset. Jednom kada pokrenete trgovinu, možete označiti proizvode za prodaju i na starim, već objavljenim postovima. Kada su Instagram Story objave u pitanju, one mogu sadržavati naljepnice za jedan proizvod unutar jedne priče. Kako bi doznali koliko vam se zapravo isplati imati ovu trgovinu, redovito pregledavajte Insights – vaš osobni uvid u metriku svih objava i posjećenost vašeg profila. Ovi uvidi mogu vam reći više o tome što bi vaši kupci željeli, tako da možete ponuditi relevantnije proizvode. Mogućnost uključivanja proizvoda u Instagram Shopping trenutno se može koristiti samo u organskim postovima i pričama. Tvrtke koje stvaraju oglase na svojim Instagram profilima neće moći promovirati objavu ili Story vezan za kupnju.

isplativost_instagram_shoppinga_treba_pratiti_putem_insights_opcije

Ako se i odlučite za ovakav vid prodaje, nipošto nemojte zaboraviti da je Instagram ipak primarno društvena mreža. Nećete imati mnogo koristi od svoje Instagram trgovine budete li je tretirali samo kao oglasni prostor za svoje proizvode. Povežite se s kupcima, dijelite i stvarajte emocije kako bi od njih napravili vjerne pratitelje i obožavatelje vašeg rada. Iskoristite sve mogućnosti, poput Instagram Story objava i mnoštva interaktivnih dodataka koje u njega možete staviti. Poigrajte se sa svojim fotografijama i video zapisima – krajnji rezultat isplatit će se samo ako uložite svoje vrijeme i kreativnost.

 

 

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.