Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Za uspješno poslovanje u suvremenom svijetu potrebno je implementirati tehnologije koje nam olakšavaju svakodnevnicu, no zahtijevaju određene resurse za optimalan rad. Najvažniji resurs svakako je informacija, a podaci koji se prikupljaju u hospitality industriji svakako spadaju u one koje nazivamo „big data“ – ogromne količine podataka potrebne za svakodnevne poslovne operacije bez kojih poslovanje postaje otežano, a marketinške aktivnosti ne mogu polučiti željene rezultate.

Uslužna, odnosno hospitality industrija prije svega mora razumjeti svoje klijente kako bi im mogla pružiti uslugu u skladu s očekivanjima. Ukoliko usluga izostane, budite uvjereni da će klijenti pronaći načina da taj propust kazne. Dobronamjerne ili ne, recenzije su postale jedan od najvažnijih filtera prema kojem potencijalni klijenti planiraju svoj sljedeći posjet restoranu, hotelu ili određenoj atrakciji. Kada na stotine dobrih recenzija dođe jedna loša, ona neće mnogo utjecati na sveukupnu ocjenu, no pokoja više mogla bi u potpunosti promijeniti viđenje vašeg poslovanja. Zbog ove uzročno-posljedične veze koja može dovesti do dugotrajne štete za vaš ugled, postaje jasno kako pravilno iskorištavanje dostupnih podataka može unaprijediti, ako ne i spasiti vaše poslovanje.

Podaci bez interpretacije ne znače ništa

Da bi se podaci klasificirali kao “krupni”, odnosno „big“, moraju biti preveliki u količini da bi se mogli obraditi tradicionalnim metodama obrade podataka. Isti se mogu koristiti u oblastima prediktivne i bihevioralne analitike, a tvrtkama mogu pomoći u prepoznavanju ključnih trendova ili obrazaca koji su ključni za njihovu poslovnu praksu. Prednost je što su zbog razvoja tehnologije svi ovi podaci smješteni većinom u oblaku i nije potrebno imati snažna računala i osobni data centar kako bi ih analizirali i došli do rezultata. 

Big-Data-hospitality-analiza

Razumijevanje odnosa između različitih podataka koji su dostupni u ogromnim skupovima podataka je najvažnije, jer samo tako možemo doći do podataka o željama i navikama korisnika. Hoteli se mogu poslužiti ovim podacima kako bi svojim klijentima ponudili prilagođeno iskustvo, bilo da se radi o njihovim vlastitim uslugama ili primjerice ponudi grada u kojem se nalaze. Analiza prikupljenih podataka korisna je za pažljivo prepoznavanje problema i u restoranu. Nekoliko povremenih sporih noći nisu problem i takve „rupe“ u popunjenosti su zajedničke za svaki restoran. No, svaka praznina ili popust gubitak su novca za ugostiteljski objekt i pažljivo prepoznavanje onoga što uzrokuje te praznine može poboljšati prihod restorana. Primjerice, ako na kraju dana pogledate izvještaj i primijetite da je određeno jelo više puta poništeno ili vraćano, možete pitati osoblje je li ono pripremljeno pravilno ili jesu li sastojci bili svježi. Propuštanje ove vrste informacija usred užurbanosti dnevnog poslovanja je normalno, no nakon što se restoran zatvori možete i morate doznati na čemu morate raditi u budućnosti.

Što hospitality sektor može doznati iz big data analize?

Hotelska se usluga sastoji od više razina, a osnovni proizvod je hotelska soba. No tu su još i popratni sadržaji poput usluge prilikom prijave i odjave, rješavanje mogućih problema, čistoća, uslužnost, dodatni sadržaji i slično. Dok higijenski čimbenici poput čistoće i održavanja ne doprinose pozitivno stečenom dojmu, njihovo odsustvo vrlo snažno utječe na nezadovoljstvo gosta. Drugim riječima, čistoća se jednostavno očekuje i hotelijeri ne bi trebali očekivati pohvale po tom pitanju drže li se standarda. S obzirom na složenost iskustva gosta, mjerenje i upravljanje hotelom je izrazito zahtjevno kada je u pitanju zadovoljstvo gosta. Ista stvar je i s restoranima – čisti pribor za jelo i uredno okruženje zasigurno neće biti posebno istaknuto kada se budu isticali završni dojmovi, no ako jedno od toga izostane, budite sigurni da će biti spomenuto. Redovni posjetitelji sastavni su dio uspjeha restorana i hotela, jer sami njihov povratak znači da nešto radite kako treba. Analizirajući podatke koji se odnose na prethodne narudžbe stalnih klijenata, možete predložiti nove stvari koje će im se možda svidjeti i poslati im kupone ili druge promocije, te u konačnici učvrstiti njihovu lojalnost. Proučavajući kada dolaze stalni, a kada gosti koji vas posjete samo jednom, možete prilagoditi i svoju ponudu i cijene. Sustavi poput Hotel PMS rješenja nude uvid u podatke dobivene integracijom u sve sustave hotelskog poslovanja. Detaljnom analizom profila svakog gosta u odnosu na njegovu recenziju, možete donijeti zaključke o određenim ponavljajućim faktorima; primjerice gosti iz jedne države očekivat će da ih u sobi dočekaju potrepštine za kupanje, dok će drugi više pozornosti posvetiti tome imate li kuhalo za vodu. Trećima će pak biti svejedno što se u sobi nalazi dok god se mogu pokriti poplunom, a ne samo plahtom iako dolaze usred najtoplije sezone. Jednom kada budete mogli predvidjeti takve stvari bit će se lakše prilagoditi očekivanjima, a sve u cilju većeg zadovoljstva gostiju. Doznajte sve o Hotel PMS-u – sustavu koji hotelijerima omogućava upravljanje svim hotelskim sektorima s jednog mjesta, unaprijeđuje kvalitetu i gostima pruža nezaboravno iskustvo.

hoteli-ugostiteljstvo-digitalna-rjesenja-1.jpg

Pametno iskorišteni podaci + zadovoljni gosti = veća zarada

Kroz kombinaciju podataka koje prikupe i informacija dostupnih na internetu, hoteli mogu koristiti velike podatke kako bi im pomogli u strategiji upravljanja prihodima. Konkretno, omogućuje im provesti prediktivnu analizu, omogućavajući vlasnicima hotela da preciznije predvide razinu potražnje za hotelskim sobama.Tu mogli biti korisni podaci o prethodnoj popunjenosti, trenutne rezervacije i različite ključni pokazatelji uspješnosti, kao i vanjski podaci, poput datuma školskih praznika. Optimizacijom cijene za određeni period na taj se način jednostavno maksimizira prihod. Osim za financije, big data može pomoći ugostiteljima da učinkovitije proizvode svoj marketinški sadržaj. Uz mogućnost prepoznavanja najboljih prilika za svoje poslovanje i ciljanje ključnih demografskih podataka  moguće je mnogo konkretnije pronaći potencijalne goste putem internetskog oglašavanja. Veliki se podaci mogu upotrijebiti za informiranje o odlukama u vezi s partnerstvom s drugim poduzećima, taksi tvrtkama i obližnjim barovima, hotelima ili restoranima. Ovi podaci mogu vam pomoći da pobliže upoznate svoju konkurenciju i iskoristite njihove nedostatke kako bi unaprijedili svoju ponudu. 

hotel-pms-hotelsko-poslovanje

Srećom, hotelijerstvo je područje u kojem kupci rado izražavaju svoje mišljenje, iako prikupljanje podataka iz različitih izvora i njihova analiza mogu biti izazovni. Međutim, jednom kad se tome posvetite shvatit ćete da se isplatilo, jer će vam upravo vaši gosti reći što vole i gdje je potrebno poboljšanje.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte