Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Vodimo vas korak po korak do vaše objave za medije

Objava za medije jedno je od glavnih komunikacijskih alata u odnosima s javnošću. Njome informirate vašu javnost o novostima u poslovanju poput lansiranja novog proizvoda, održanom događanju i sl.

U počecima je bila namijenjena novinarima kako biste putem medija došli do svojih ciljanih javnosti. Pojavom interneta njen oblik i funkcija promijenili su se. Efikasnom upotrebom interneta i društvenih mreža objavom za medije danas i sami možete dosegnuti svoje ciljane javnosti.

Stoga imajte na umu, objavu za medije ne pišete samo za novinare nego i za internetske tražilice i sve one osobe koje pretražuju internet po ključnim riječima relevantnima za vaše poslovanje. Objava za medije šalje se emailom na prethodno pripremljenu listu novinara te postavlja na postojeće online komunikacijske kanale vaše tvrtke.

Svaka profesionalno napisana objava za medije treba sadržavati sljedeće elemente:

1. Logo, nadnaslov i naslov

Logo ili podaci o tvrtki postavljaju se na sam vrh dokumenta, a može se koristiti i već postojeći memorandum tvrtke.

Naslov je vrlo važan element objave za medije čija je funkcija da u samo nekoliko sekundi privuče pozornost novinara, čitatelja i internetskih tražilica. Treba biti upečatljiv, kratak i originalan. Na jednostavan i informativan način mora reći što je bit objave. Duljina naslova nek je do 80, a maksimalno 150 znakova. U naslovu koristite bold, različit font i veću veličinu slova od ostatka teksta. Najrelevantnije ključne riječi iz objave na kreativan način uključite u naslov. Proučite naslove u novinama kako biste dobili uvid u stil pisanja naslova. Kako se nadnaslov nadovezuje na naslov u njemu dodatno razjasnite i naglasite poruku iznesenu u naslovu. Također treba sadržavati ključne riječi.

2. Mjesto i datum objave

Svaka objava za medije treba sadržavati naziv mjesta te dan, mjesec i godinu objave.

3. Uvodni paragraf

Uvodni paragraf sadrži najvažnije informacije iznesene u objavi za medije koje mediji rado i često koriste. Treba zadobiti pozornost čitatelja, iznijeti činjenice i sažeti bit vijesti. Sažeto recite što je glavna poruka objave. Odgovorite na pet pitanja u novinarstvu poznatih kao “Pet W”: Tko?, Što? (Što je vijest relevantna medijima i čitateljima?), Gdje? (Gdje se to dogodilo i zašto je lokacija važna za čitatelja?), Kada?, Zašto? (Zašto je ova informacija važna čitatelju?). U nekoliko rečenica kažite im kako se sve to dogodilo. U uvodnom paragrafu obvezno navedite ime tvrtke i na toj riječi postavite link na vašu internetsku stranicu.

4. Središnji sadržaj

U središnjem dijelu objave za medije trebate detaljno ispričati svoju priču. Pišite u formi odvojenih paragrafa gdje je svaki paragraf usredotočen na svoju ideju. Pišite kratke paragrafe i kratke rečenice. U središnji dio uključite dodatne izvore informacija kao što su: izjave čelnih ljudi iz kompanije, izjave korisnika, izjave stručnjaka, brojke, statistike i grafikoni.

5. Završni paragraf

Završni paragraf sadrži najmanje važnu informaciju u slučaju da dođe do rezanja tekstova zbog nedostatka prostora kada se tekst krati od dolje prema gore. Ovdje možete uključiti dodatne informacije o temi objave te čitatelje pozvati na akciju.

6. O tvrtki/kompaniji

U zadnjem dijelu objave za medije najčešće iznosimo informacije o tvrtki/kompaniji, no taj dio može sadržavati i dodatne informacije o uslugama ili proizvodima kompanije, izjave o financijskim rezultatima i životopise čelnih ljudi. Uz kratak opis kompanije ovdje kratko navedite usluge ili proizvode koje nudite i linkovima ih povežite na odgovarajuće internetske podstranice.

7. Kontakt podaci

Na kraju objave za medije navedite kontakt podatke osobe zadužene za komunikaciju koji trebaju sadržavati: ime i prezime, ime kompanije, poštansku adresu, email adresu te broj telefona i mobitela.

Optimizacija objave za medije

Kako biste unaprijedili vidljivost objave na internetu i povećali posjećenost vaše internetske stranice objavu optimizirajte za tražilice. Definirajte ključne riječi koje korisnici upisuju u tražilice tražeći kompanije i proizvode poput vašeg i uključite ih u sve dijelove objave. U tome vam mogu pomoći alati Google Keyword Planner i Google Trends. Nemojte pretjerivati s upotrebom, uključite jednu ključnu riječ na 100 riječi, a na primarne ključne riječi postavite linkove koji vode na internetske stranice tvrtke ili dodatne fotografije i video sadržaj te ih povežite s društvenim mrežama.

Objavu postavite u press room internetske stranice vaše kompanije, podstranicu namijenjenu novinarima, ali i drugim posjetiteljima, s arhivom vaših objava za medije i dodatnim materijalima za preuzimanje (video, fotografije, infografike). Na web stranicu integrirajte opciju dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama (share buttons) te ugradite i opciju prosljeđivanja informacije na email adrese (recommend this page) kako bi čitatelji mogli dijeliti i komentirati vaše objave za medije. Nipošto ne zaboravite taj link na objavu za medije podijeliti i na profilima vaše kompanije na društvenim mrežama.

1 komentar

  • “Objava” je Kur’an, Biblija i sl. Ovo bi moglo biti “Izjava” za medije (Press release). No, razlika se izbrisala – sad su “objave “ i na FB. Ako je “objava” zvanicni termin u HR onda OK. Etimoloski i dalje prijeporno.

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.