Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Pao vam je smartfon u vodu? Brzom reakcijom šteta može biti umanjena.

Navikli smo da svaki električni uređaj, pa tako i smartfon ima svoje jamstvo, koje se definira zakonom, odnosno jamstvenim listom i računom. U Hrvatskoj većina uređaja ima jamstveni rok od 24 mjeseca, osim Appleovih modela, jer ta tvrtka tu pogodnost nije odobrila za korisnike. Jamstveni list vrijedi ukoliko je na njemu upisan serijski broj (IMEI), datum prodaje i ako je ovjeren od strane prodavatelja.

Nakon kupnje svakako provjerite je li jamstveni list ispravno popunjen i pohranite ga na sigurno mjesto zajedno s računom. Osim toga, danas su vremena takva da smo svi uvijek u nekoj žurbi i nedostatku vremena, ali svakako je preporučljivo u kratkom roku nakon kupnje, a po mogućnosti odmah, pročitati jamstvene uvjete s jamstvenog lista, kao i Korisnički priručnik iz prodajnog paketa.

Na jamstvenom listu su osim uvjeta za ostvarivanje jamstva definirani i neki slučajevi za koje jamstvo ne vrijedi. Tijekom korištenja uređaja postoje neke radnje i rizici koje nisu definirani kao greška u proizvodnji i proizvođači nam putem tih dodatnih pojašnjenja jasno ukazuju da za to oni nisu krivi i da u tim slučajevima nema besplatnog otklanjanja kvara.

Izlaganje uređaja vlazi ima dvostruki negativan utjecaj na rad uređaja.

Ukoliko je u trenutku prisutnosti vlage uređaj uključen, struja će osim predviđenim putem početi teći i kroz tekućinu te time stvoriti kratke spojeve unutar uređaja. Ako je ikako moguće, izvadite bateriju iz uređaja, a ako imate tip uređaja gdje to nije moguće, u svakom slučaju ga isključite i nemojte ga uključivati.

Od trenutka izlaganja vlazi, pa i sljedećih nekoliko tjedana, proces korozije može se progresivno odvijati unutar uređaja. Vraćanjem baterije i uključivanjem uređaja, struja će poteći vodičima. Na mjestima gdje postoje nakupine korozije, struja će osim kroz za to predviđene vodiče, poteći i kroz njih. Time do neke komponente (npr. zvučnika) neće doći predviđena, već višestruko veća količina struje što može prouzrokovati otežani rad potrošača ili njegovo pregaranje.

Pao vam je smartfon u more? Uklonite uređaj iz vode što je najbrže moguće. Brzom reakcijom šteta može biti umanjena. Odmah ga isključite! Kroz utore na uređaju tekućina može prodrijeti u unutrašnjost za svega nekoliko sekundi i uzrokovati kratki spoj. Ako je moguće, uklonite i bateriju i položite uređaj na ručnik ili papirnate maramice. Papirnatom maramicom ili ručnikom detaljno obrišite uređaj. Pazite da ne začepite neki utor mrvicama koje nastaju trenjem. Uklonite SIM karticu i dodatnu memorijsku karticu, ukoliko ju vaš uređaj ima.  Daljnji postupci ovise o vašem iskustvu, osjećaju i dostupnosti ovlaštenog servisnog centra. Ključno je da dok postoji i najmanja moguća vjerojatnost da u uređaju postoji vlage, uređaj – ne uključujete!

(Izvor: t-blog.com.hr)

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.