Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Saznajte sve o platformi koja omogućuje razmjenu elektroničkih računa i budite spremni za izmjene koje je donio novi Zakon o elektroničkom izdavanju računa.

EDI (skraćenica od engleske riječi Electronic Data Interchange) je platforma koja omogućuje razmjenu elektroničkih računa. Sukladno Direktivi Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, donesen je i objavljen je Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94 /2018), koji se primjenjuje na elektroničke račune koji su izdani na temelju ugovora o javnoj nabavi ili okvirnih sporazuma sklopljenih sukladno posebnom zakonu kojim se uređuje javna nabava.

Zakon se odnosi na:

  • javne i sektorske naručitelje kao obveznike javne nabave,
  • izdavatelje elektroničkih računa u postupcima javne nabave te
  • informacijske posrednike koji pružaju usluge razmjene elektroničkih računa i pratećih isprava u postupcima javne nabave.

Prema Zakonu, od 1. prosinca 2018. godine, javni i sektorski naručitelji (tj. obveznici javne nabave) ne smiju odbiti nijedan račun primljen u elektroničkom obliku, ako ga kojim slučajem u tom obliku dobiju od svojih dobavljača. No, 1. srpnja 2019. stupa na snagu odredba Zakona prema kojoj će javni i sektorski naručitelji biti obvezni primati sve račune isključivo u elektroničkom obliku, što znači da nakon tog datuma sve tvrtke koje će htjeti sudjelovati u javnoj nabavi više neće imati mogućnost slanja računa u papirnatom, nego samo u elektroničkom obliku. Ispostavi li kojim slučajem nakon tog datuma dobavljač javnom ili sektorskom naručitelju papirnati račun, naručitelj ga zakonski neće smjeti zaprimiti. Stoga, razdoblje od 1. prosinca 2018. do 1. srpnja 2019. predstavlja prijelazno razdoblje tijekom kojeg dobavljači mogu slati račune bilo u papirnatom ili u elektroničkom obliku, a javni ih i sektorski naručitelji moraju zaprimiti bez obzira u kojem ih obliku zaprimili, dok će ih nakon tog razdoblja moći primati samo u elektroničkom obliku.

godigital_edi_platforma_za_razmjenu_elektronickih_racuna_1

EU preporučuje standard UB 2.1 koji propisuje strukturu računa. To omogućava da se račun, odnosno digitalni dokument kreira u sustavu jednog korisnika i digitalnim putem prenese u sustav drugog korisnika u roku od nekoliko sekundi. Nema ispisivanja računa, kuvertiranja, slanja poštom i slično, već proces postaje potpuno digitaliziran. Upravo tako se bitno ubrzava poslovanje, smanjuje mogućnost grešaka u procesu, povećava se sigurnost, omogućava bolja analitika i uvid, ali i neke druge obrade koje još nisu obvezne kao što je obrada PDV-a u stvarnom vremenu. Kad se ova priča spoji s drugim standardom koji se naziva GS-1, a koji definira jedinstvene šifre za sve proizvode koji se prodaju u EU, to će omogućiti maksimalnu transparentnost i analitiku. Kao što pretpostavljate, digitalna transformacija vašeg poduzeća postaje neizbježna. No, nemojte strahovati od promjena jer ove za vas i vaše poslovanje donose niz pogodnosti i prednosti koje ćete zavoljeti u vrlo kratkom roku.

Uvođenje eRačuna u javnu i jednostavnu nabavu donosi niz organizacijskih promjena i prilagodbi uzimajući u obzir proces zaprimanja, obrade i plaćanja računa.

Koristeći EDI, poduzetnici ostvaruju znatne uštede. Kako? U prvoj fazi sustav omogućava razmjenu računa, narudžbenica, storno računa, primki, otpremnica, a nakon integracije s digitalnim potpisom pokrit će i ugovore. EDI funkcionira tako da se kreirani dokument, koristeći aplikaciju koja dokument prevodi u dogovoreni standardni format, umjesto u tisak šalje elektroničkim putem direktno u sustav ili na SME portal poslovnog partnera. Tako se postiže najviša razina automatizacije procesa razmjene podataka, izbjegavajući pritom fizičke i papirnate poslovne transakcije, a integritet podataka postaje sigurniji zbog jednostavnog označavanja, nemogućnosti ljudske pogreške i sigurne komunikacije elektroničkim putem.

Za uslugu EDI predviđena su dva načina korištenja. Veće tvrtke će izravno integrirati ERP na platformu putem standardiziranih rješenja, tako da će ERP izravno generirati dokumente i prenositi ih preko platforme u oba smjera. Manje tvrtke će dokumente uploadati preko sučelja web portala i poslat će ih izravno putem platforme. Sama platforma čuva sve račune obvezno godinu dana, a ako korisnik želi, može se omogućiti i arhiviranje istih.

Saznajte više o EDI-ju

Prednosti korištenja EDI-a

  • Poslovanje bez papira – jednostavnije poslovanje i sa znatno manje papirologije
  • Povećanje efikasnosti – automatizacija radnih zadataka vezanih uz papirologiju oslobađa vrijeme za obavljanje ostalih zadataka
  • Smanjenje troškova – uštede na papiru, tiskanju dokumenta, arhiviranju, troškovima slanja
  • Uvid u transakcije u realnom vremenu omogućuje brže odlučivanje
  • Kraći ciklus razmjene podataka omogućuje bržu razmjenu između dva subjekta
  • Visoka sigurnost podataka
  • Povećava se točnost odnosno smanjuje se mogućnost pogrešaka koje se događaju prilikom ručnog unošenja podataka prilikom kreiranja dokumenta
  • Fleksibilnost, mogućnost integracija s ostalim sustavima poput ERPa
  • Protok novca je brži, fleksibilniji i znatno sigurniji

Korištenje EDI-a malim i velikim poslovnim subjektima može uštedjeti pravo bogatstvo. Kada su u pitanju male tvrtke, EDI omogućava brzo obavljanja procesa i učinkovitost. Zamijenjuje spore, ponavljajuće radnje vezane uz papirologiju te uz rad bez papira proces postaje točniji i brži što znači da se poduzetnici mogu posvetiti onim poslovima koji im donose znatno veću dobrobit od beskonačnog bavljenja papirologijom. Oslobođeni administrativnog tereta fokusirajte se na odnose s klijentima, razvijanje proizvoda i usluga koji će vam otvoriti vrata nekih novih tržišta te na sve ono što ste željeli a niste imali vremena. Sad ste konačno slobodniji jer EDI je pravi game-changer.

Veće kompanije zahvaljujući EDI-ju imaju koristi od uravnoteženih, dosljednih i integriranih poslovnih procesa, pogotovo kad je u pitanju lanac opspkrbe. Informacije koje se razmijenjuju u realnom vremenu pomažu pri donošenju odluka, gradnji strateških partnerstava, potiču kupce i dobavljače na međusobnu suradnju. Poboljšano upravljanje dobavljačima također doprinosi postizanju društvene odgovornosti kompanije, održivosti i etičkih ciljeva u trgovini. A s obzirom na to da ste velika kompanija te ste do sad koristili goleme količine papira za tiskanje dokumenata, s EDI-jem i ukidanjem istih značajno ćete utjecati na ekologiju i očuvanje prirode.

Koje promjene u vaše poslovanje donosi „Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi“, kako slati i primati dokumente (račune, otpremnice, narudžbenice, …) u elektroničkom obliku? Upoznajte se s uslugom EDI i prednostima digitalnog poslovanja na besplatnim seminarima stručnjaka RIF-a u Rijeci, Splitu i Osijeku i na vrijeme saznajte što i kako dalje.

Seminar je besplatan za sve polaznike a broj mjesta je ograničen, stoga požurite s prijavom.

Seminar se u svim gradovima održava od 10 – 12 sati:

  • Rijeka, 11. travnja 2019. (četvrtak)
    Hrvatski Telekom, Ciottina 17a
  • Split, 18. travnja 2019. (četvrtak)
    Hotel Atrium, Ul. Domovinskog rata 49
  • Osijek, 25. travnja 2019. (četvrtak)
    Hrvatski Telekom, Ul. Kardinala Alojzija Stepinca 8B

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte