Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

29. studenog i 2. prosinca stižu nam Black Friday i Cyber Monday, produženi vikend tijekom kojeg kupci žele trošiti – a vi biste im to trebali omogućiti!

Petak nakon američkog Dana zahvalnosti već tradicionalno označava početak blagdanske šoping groznice. Crni petak (Black Friday) jedan je od najprofitabilnijih dana za trgovce diljem svijeta, u stopu ga slijedi i njegova online inačica, Cyber ponedjeljak (Cyber Monday). Kapitalizam i američki smisao za marketing iskušani su tandem kada je u pitanju smišljanje dana zbog kojih će kupci uvijek izdvojiti kunu više, a sve zbog psihološkog koncepta koji kaže da se ljudi osjećaju odbačenima ili nešto propuštaju ako ne sudjeluju u određenim aktivnostima. U ovom slučaju strah je generiran idejom da su popusti toliko veliki, da ih treba iskoristiti odmah, inače više nikada nećemo dobiti takvu priliku. Logika nam govori da to nije istina, s obzirom da su ovi datumi već duboko usađeni u potrošačku kulturu i ponavljaju se svake godine. No kada su već prisutni, potrebno ih je iskoristiti.

Black Friday vs Cyber Monday

Black Friday ime je dobio po računovodstvenom izrazu, koji negativni balans u poslovnim knjigama naziva crvenim, dok je onaj pozitivni obojen crnom bojom. S obzirom da je kraj studenog vrijeme kada kreće blagdanska kupovina, trgovci izlaze iz crvenog i ulaze u crno, a prijelazni dan simbolično je petak. Cyber Monday pojavio se nekoliko godina poslije, zajedno s online shoppingom, u vrijeme kada internet nije bio toliko raširen niti svima dostupan. Nakon pustošenja fizičkih trgovina petkom, online trgovci dosjetili su se poticanju internet kupnje, te tako stvorili i svoj dan velikih popusta. Ponedjeljak je odabran jer su ljudi tada na poslu, gdje su u doba samih internet početaka bila računala s više snage i internetom koji je plaćao poslodavac, pa se više isplatilo pričekati radni dan. Činjenica je da će ljudi trošiti svoj novac na crni petak, ali i u ponedjeljak koji mu slijedi, a na vama je da se pobrinete da ga troše u vašoj maloj tvrtki.

mala:tvrtka_za_black_friday_popuste

I online i tradicionalni prodavači troše mnogo vremena i truda kako bi prodali što više i pobijedili konkurenciju, pa nerijetko koriste i agresivne marketinške strategije kako bi potrošače poticali na kupnju baš na svojim web stranicama. Promocije se tako oglašavaju u zadnji tren ili se organiziraju događaji danima prije, a sve s podsjetnikom na glavni dan. U Hrvatskoj mnoge trgovine svoj crni petak odrede vikend prije ili poslije onog službenog, izbjegavajući tako uspoređivanje s konkurencijom.

Kako iskoristiti Black Friday šoping groznicu?

Umjesto da pokušavate uskladiti cijene u vašoj maloj trgovini s ponudom velikih trgovačkih lanaca, usredotočite se na stvari u kojima ste dobri. Za početak odlučite hoćete li se voditi stvarnim datumom ili ćete se samo inspirirati njime i odrediti vlastiti šoping dan. Ako je ovo prvi put da se odlučujete na ovaj korak ili se pripremate u zadnji čas, možda bi ipak bilo bolje akciju napraviti na sam datum crnog petka ili pripadajućeg mu ponedjeljka. Drugi korak je određivanje proizvoda ili usluga koje namjeravate ponuditi po primjetno sniženim cijenama. Simbolično smanjivanje moglo bi imati negativan efekt među potencijalnim kupcima, koje regularne popuste očekuju na regularne dane. Ovo je ipak glavni šoping dan u godini, pa svi očekuju i da ga se dostojno obilježi. Iako biste mogli biti u napasti da ponudite isključivo artikle koji su vam višak i ne možete ih se nikako riješiti, ovo bi isto mogla biti kontraproduktivna praksa. Iako nećete ponuditi sav asortiman ili isključivo novu kolekciju, pobrinite se da ipak ima nekoliko ključnih komada koji će privući pozornost kupaca. Oni će biti glavni razlog njihovog dolaska u vašu trgovinu ili na vašu web stranicu, zato i pogodnost koju vežete uz njih mora biti primamljiva.

Marketing_za_black_Friday_popuste_treba_poceti_sto_prije

Ako si ne možete priuštiti velike popuste, ponudite druge pogodnosti, poput kreiranja posebnih paketa proizvoda. Primjerice, haljina sama košta 500 kuna, ali stavite li cijenu na 600, a u paket dodate još šal, novčanik i/ili naušnice, vaša ponuda odmah dobiva na atraktivnosti. Možda bi uz svaku kupnju mogli dodati i pozivnicu na radionicu ili edukaciju koju inače naplaćujete, ali ovoga puta darujete – mogućnosti je mnogo, potrebno ih je samo prilagoditi specifičnostima vašeg poslovanja. Ne čekajte zadnji dan prije crnog petka kako bi počeli promovirati svoju neodoljivu ponudu, krenite s kampanjom na vrijeme i – što prije.

Promovirajte svoju Black Friday ponudu online i offline

Društvene mreže su odličan alat za promociju online, ali i offline kupnje. Zaintrigirajte svoje pratitelje najavom posebnih akcija, zaigrajte koju igru kao najavu ili ponudite privilegirani pristup za prvih nekoliko, koji će imati priliku iskoristiti ponudu prije ostalih. Upotrijebite Facebook oglase kako biste pojačali svoje postove na društvenim medijima ljudima koji vole vašu stranicu i njihovim prijateljima. Jednom kada otkrijete svoju neodoljivu ponudu, pozovite ljude da je podijele sa svojim prijateljima. Ne zaboravite se obratiti svojim trenutnim i potencijalnim kupcima – pomoću alata za automatizaciju marketinga putem emaila možete prilagoditi svoje poruke za određene segmente baze podataka na temelju njihove povijesti kupovine. Letci, posjetnice i slični materijal koji promovira vašu ponudu, mogu se pokazati odličnim ukoliko ih ubacujete u već ostvarene narudžbe koje dostavljate kupcima ili zaposlite studenta da ih podijeli tijekom najveće gužve u blizini vaše trgovine. Ključ uspjeha u svim ovim marketinškim inicijativama za stvaranje svijesti o vašoj Black Friday ponudi je kontinuirana kampanja. Slanje jednog tvita, jednog e-maila ili dijeljenje jednog letka najvjerojatnije neće generirati ogromne rezultate. Morate postaviti kampanju koja stalno podsjeća vaše kupce da se kod vas događa nešto uzbudljivo što nipošto ne bi trebali propustiti.

Privucite nove kupce i istaknite se na Facebooku i Google rezultatima 

cyber_monday_bladan_za_online_shopping

Cyber Monday – praznik online shoppinga

Online shopping posljednjih je godina postao nezaobilazan dio potrošačke kulture, zato je ključno osigurati se da je vaša web lokacija spremna nositi se s povećanim prometom. Ključ za izbjegavanje problema s web stranicom tijekom ovih dana uključuje testiranje, izgradnju kvalitetnog koda i rezervni plan. Vrlo je važno biti svjestan mogućnosti vaše platforme, jer pokažu li se vaše marketing metode uspješnima, bit će to veliki test za vašu IT službu. Testiranje svih potencijalnih scenarija na vrijeme može biti presudno. Kvalitetna i sigurna podrška za online plaćanje je jedan od osnovnih zahtjeva, kako ne bi imali pravnih problema i posljedica s lošom reputacijom. Payment Gateway sustavi praktično su i cjelovito rješenje za takve situacije. Još jedna korisna taktika je stvoriti posebne lokacije na svojoj web stranici, koje su posvećeni ovim posebnim danima kupovine. Tako za Cyber Monday popuste napravite novi landing page i stavite sve svoje proizvode i ponude na jedno mjesto kako bi ih kupci mogli brzo i pregledno proučiti.

Black Friday i Cyber Monday obećavaju vlasnicima tvrtki potrošače koji su spremni ove godine izdvojiti više novca nego ikad. I tako svake godine. Započnite s pripremama što ranije kako biste izbjegli uobičajene probleme koje zahvaćaju mala poduzeća i sprječavaju promišljene strategije da se odvijaju prema planu. Razmislite o načinima kako se izdvojiti od ostalih, bilo da ponudite dio svoje zarade u humanitarne svrhe ili ponudite odličnu Cyber Monday priliku – ali isključivo offline. Propustite li priliku ove godine, uvijek se možete početi pripremati za sljedeću. 

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte