Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Bez obzira jeste li početnik ili vam je samo potreban podsjetnik, u nastavku donosimo osnove marketinga na društvenim mrežama Facebooku i Twitteru

Za razliku od klasičnog oglašavanja, društvene mreže postala su ključna komunikacijska platforma, kako za komunikaciju između korisnika, tako i za komunikaciju brenda s korisnicima.  Trenutno internetom dominira više od 10 velikih društvnih mreža, no epitet “klasik” ipak pripada Facebooku i Twitter.

Koje su osnovne razlike između Facebooka i Twittera, zašto i kako ih koristiti u poslovne svrhe te koje prednosti donose za marketing malog poduzeća?

Facebook

Za početak, par crtica iz povijesti i zanimljivosti:

– Nastao 2004. na Harvardu, osnivač: Mark Zuckerberg
– Društvena mreža s najvećim brojem korisnika: 1.35 milijarda mjesečno aktivnih korisnika u svijetu, a u Hrvatskoj cca 1,8 milijuna
– 1,2 milijarda korisnika mjesečno pristupa Facebooku putem mobitela
– 30 milijuna poslovnih korisnika, tj. otvorenih Facebook fan stranica
– 20 min – prosječno dnevno provedeno vrijeme na Facebooku

Osnovni i preporučen način poslovnog i tržišnog komuniciranja na Facebooku u marketinške svrhe je kroz Facebook fan stranicu. Facebook fan stranica nema strogo poslovnu ulogu, već je više definirana kroz gradnju “prijateljskog odnosa” sa postojećim i potencijalnim klijentima.

Prije otvaranja fan stranice definirajte okvirne ciljeve. Svi sljedeći koraci ovisiti će o njima (kakve postove plasirati, koje teme ili koje linkove objavljujete), a neki od primjera ciljeva su: povećati bazu fanova, povećati vidljivost brenda, privući više korisnika na lokaciju. privući više ljudi na web stranicu.

Prije objave svoje fan stranice potrudite se prikupiti materijale koji će upotpuniti sljedeće elemente, a za sve one koji već posjeduju fan stranicu provjerite da li ste iskoristili svaki segment:

Cover fotografija – prvi dojam je najbitniji. Upravo je to cover fotografija za prvog i svakog drugog posjetitelja.
– Profilna fotografija – većina koristi svoj logotip, pripazite da dimenzija uploadane fotografije bude 180×180 piksela.
– O stranici – ključne stvari ispunite odmah na početku i svakako uvrstite lokaciju, link na web stranicu i kontakt podatke
– Povežite Facebook fan stranicu sa profilima na ostalim društvenim mrežama poput Instagrama i YouTubea i kreirajte milestonese (ključne trenutke u povijesti tvrtke).

Osnovna funkcija postova je privući fanove na neku od aktivnosti: lajkanje, komentiranje, dijeljenje ili klik na vanjski link. S obzirom da s očekivanom aktivnosti generirate i postove, vrste postova koje objavljujete su:

– Status
– Slika ili video
– Podjela linka s vaše ili tuđe web stranice
– Video

Facebook oglasi poduzetnicima pomažu u oglašavanju poruke, proizvoda ili usluge određenoj skupini Facebook korisnika (prema dobi, spolu, interesima, prebivalištu itd…). Naravno, svakom poduzetniku je bitno ispuniti određeni cilj. Samo neki od ciljeva koji se mogu efikasno ispuniti putem Facebook oglasa su:

– Povećanje baze fanova Facebook fan stranice
– Povećanje posjeta na vašu web stranicu
– Promocija određenog Facebook posta (poruke) vašim fanovima ili određenoj skupini – rezultira povećanim brojem lajkova posta, komentara i podjela. Ako se radi o postu s linkom, oglas može utjecati i na povećanje posjeta na web, kao i povećanje baze fanova.
– Povećanje broja posjeta određenom eventu
– Promocija određenog natječaja
– Povećanje video pregleda

Za više detalja i trikova na Facebooku…

Twitter
Prvenstveno nastao kao alternativa SMSu, s mogućnosti grupnog slanja – chata, naravno, internetom. Kasnije prepoznat kao društvena mreža, s posebnim pristupom u kojem se nazvao mikrobloging servisom.

Kratke crtice iz povijesti i zanimljivosti

– Osnovan 2006., osnivači: Jack Dorsey, Evan Willliams, Biz Stone, Noah Glass.
– od 2008.-2011. broj poslanih tvitova narastao je na 140 milijardi tvitova dnevno
– 284 milijuna mjesečno aktivnih korisnika u svijetu, Hrvatska – nema točnih podataka, procjena: cca 50 tisuća korisnika
– 185 milijuna korisnika mjesečno koristi Twitter putem mobilnih uređaja
– više od 68% korisnika vjerojatno će kupiti proizvod od brenda kojeg prate

Osnovna Twitter terminologija

Tweet – poruka sažeta u 140 znakova. Idealna dužina tweeta je od 70-100 znakova. Prilikom objave linka svakako ga skratite.
Follow – opcija koja omogućava da pratite osobu/brend čije objave, tj. tweetove želite pratiti
Retweet (RT) – ponavljanje nečijeg tweeta svojim pratiocima
Mention / Reply (@korisničko ime) – tweet u kojem vas je netko spomenuo ili odgovorio na neki određeni tvit koji ste objavili
Hashtag ( #pojam) – oznaka koja označava ključnu riječ ili temu tweeta i služi za grupiranje i praćenje tweetova vezanih uz neku konkretnu temu.

Twitter se kao marketinški alat malog poduzetnika pokazao kao izvrstan za:

Praćenje live događaja – korisnici mogu brzo i efikasno s lica mjesta obavijestiti cijelu Twitter zajednicu o nekom događaju, a svima poznat #hashtag služi za grupiranja svih tweetova, u velikoj mjeri olakšava praćenje određene teme korisniku iz bilo kojeg dijela svijeta.

Zabava na Twitteru nije nepoznanica. Mnogi širenje baze njegovih korisnika pripisuju i tome što su se korisnici po prvi puta mogli upustiti u direktnu komunikaciju sa svojim omiljenim glumcima, glazbenicima i ostalim celebrityima.

Mali poduzetnici mogu iskoristiti Twitter za komunikaciju s onima koji traže upravo njihov proizvod, za povećanje posjeta na web stranicu djeljenjem linkova, za “produženu ruku” u odnosu s klijentima i kupcima

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.