Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Samo u posljednjoj godini preko mobilnih uređaja kupuje se čak 120% više nego prije*.

Kupovina danas i prije samo 20 godina drastično se razlikuje. Vidimo to i u Hrvatskoj u kojoj prava poplava šoping centara ostavlja bez posla tradicionalne trgovine iz gradskih centara, a otkad smo dio EU internet kupovina postala je još pristupačnija ukidanjem carine iz zemalja članica. Promjene su dio života, pa tako i poslovanja, a opstati i zaraditi mogu samo oni koji te promjene prate ili još bolje – predviđaju.

Potreba za konstantnom povezanošću i znanjem kao alat

Društvene mreže i stalni protok informacija „navukli“ su nas na nepresušni i uvijek dostupni izvor novosti. Dok smo prije morali osobno doći u trgovinu kako bi doznali nešto o proizvodu, danas dolazimo već spremni, oboružani informacijama o kojima čak i manje ažurni prodavači nemaju pojma. Googleovo istraživanje** kaže kako se 82% kupaca prije kupnje o istoj podrobno informira putem mobitela, a čak četvrtina se predomisli dok čekajući red na kasi istražuje detalje o onome što kupuje. Ukoliko nam se svidi proizvod, ali ne i cijena, u par poteza možemo ga pronaći kod konkurencije i usporediti koliko nam se isplati potrošiti. Najbolje od svega, za sve to ne moramo se ni podići iz naslonjača. No upravo tu „glad“ za novostima sposobni trgovci mogu okrenuti sebi u prilog. Evo i nekoliko ključnih savjeta za uspješno snalaženje u mobilnom svijetu online šopinga.

Aplikacije skupljaju informacije – iskoristite ih!

Većina aplikacija skuplja ključne informacije o korisnicima istih, a njihova interpetacija je ono što vas približava kupcu. Kako i što kupuje, gdje se kreće, koliko vremena provodi na određenim lokacijama, što voli gledati i tko utječe na njegove odluke… Sve te informacije potrebno je pažljivo analizirati kako bi tom istom kupcu mogli ciljano predložiti proizvod baš po njegovoj mjeri. Ukoliko mušterija ima osjećaj da je poznajete, postat će vaš vjerni posjetitelj. Prava poruka u pravom trenutku može stimulirati željenu akciju – prodaju.

Detaljne upute dovode kupce iz virtualnog u stvarni svijet – vaš

Geolociranje se posljednjih dana i više nego dokazalo kroz ludilo u skupljanju Pokemona. Osim osnovnih informacija o vašoj trgovini, koje moraju biti dostupne na vidljivom mjestu, iste bi trebale biti povezane i s aplikacijama za navođenje, kako bi do kraja olakšali potencijalnom kupcu da vas pronađe. Ukoliko to ne uspije u prvih par klikova, lako bi mogao odustati. Ako se posvetite novim trendovima, pa primjerice shvatite kako se baš pokraj vaše lokacije nalazi neki rijetki Pokemon, iskoristite svoj utjecaj na društvenim medijima i svu moć hashtaga #pokemongo kako bi privukli sve obožavatelje ove aplikacije. A kad su već tu, mogli bi baciti oko na ono što nudite…

—> Vezani članak: Geolokacijski servisi u službi promocije biznisa

Recenzije kao najbolja reklama

Priznali mi to ili ne, mišljenje drugih je bitno. Ono možda neće oblikovati vaš svijet i odluke, ali pročitate li povoljnu recenziju proizvoda koji vas zanima, skloniji ste kupiti ga, zar ne? Činjenica da je netko neutralan i objektivan prije vas već prošao cijeli proces naručivanja, kupnje i testiranja te stvari ili usluge čini ga mjerodavnim za savjet. A njegov savjet najbolje se vidi u njegovoj recenziji. Kupac ne mora uvijek biti u pravu, ali ako većina korisnika iskaže svoje zadovoljstvo vašom uslugom to itekako podiže vaš kredibilitet, a samim time i prodaju.

Uložite u izradu responzivne web stranice ili web shopa – isplati se

Istraživanje kaže kako 90% vremena koje provedemo na mobilnim uređajima provedemo koristeći aplikacije, dok tek 10% vremena otpada na korištenje pretraživača. Bilo da se radi o lijenosti ili nedostatku vremena, činjenica je da ono što prodajete trebate servirati korisnicima pred nosom. Što se više moraju truditi da vas pronađu, to su veće šanse da će odustati i okrenuti se konkurenciji.
Responzivna web stranica ili web shop koji vas predstavlja treba biti jednostavan i pregledan – izbornik koji se lako pronađe, kratke i najvažnije informacije napisane čitljivo, sustav koji ne pada i sigurna razmjena podataka su osnove. Ukoliko niste spremni na takvu investiciju, barem se potrudite da vaše web stranice budu responsivne i prikazuju se bez problema na svim platformama i preglednicima.

Izvor: 1,2

Ne zanemarujte društvene mreže

Dok se diljem svijeta otvaraju klinike za liječenje ovisnosti o mobitelima, 9 od 10 korisnika istih kaže kako se od svojih uređaja ne odvajaju ni trenutka. Društvene mreže čine 60% pregledavanog sadržaja, a sve one najvažnije uvele su gumb za direktnu kupovinu. Ovo je trend koji tek treba zaživjeti, no promet s društvenih mreža koji je generirao e-kupovinu porastao je s otprilike 10 milijuna sesija u drugom kvartalu 2014, na 15 milijuna u drugom kvartalu 2015***.

Prilagodite offline kupovinu online zahtjevima

Mobilno plaćanje i NFC samo štio nisu postali dio svakodnevnice. Prema istraživanju Mastercarda, kupci koji koriste njihov beskontaktni način plaćanja u prosjeku potroše čak 54% više od onih koji plaćaju tradicionalnim putem. Uložite vrijeme i sredstva kako bi prije ostalih postali pristupačni svima koji prate nove tehnologije i gledajte na to kao ulaganje u budućnost. Neke velike američke kompanije uvele su čak i plaćanje putem vlastite aplikacije unutar same trgovine, olakšavajući tako proces naplate što je više moguće.

Salesman Accepting Payment Through NFC Technology

Ne zapostavljajte ostale načine prodaje

Mobilna kupovina trenutno može biti najveći hit, no ukoliko niste uskladili sve kanale prodaje velike su šanse da ćete nešto propustiti. Iskustvo unutar dućana, oglasi u novinama i na televiziji, društvene mreže, blogovi… sve treba biti sinkronizirano kako bi se povećala učinkovitost. Kada na jumbo plakatu vidi informaciju o vašoj najnovijoj akciji, kupac očekuje da će se ista prva pojaviti kada putem mobilnog uređaja potraži više informacija, a pogotovo krene li istraživati više na kućnom kompjutoru, nakon čega se može zaputiti na vašu lokaciju. Marketinški trendovi mijenjaju se brzo i ponekad nepredvidivo, a ukoliko vam je praćenje istih u opisu posla, ne smijete zaostajati. Razni analitički alati (poput najpoznatijeg Googlovog) brzo će vam ukazati u kojem smjeru treba ići, a na vama je samo da budete ispred ostalih.

Izvori:

*Google global search data, November 2014–October 2015, as defined by searches that trigger Shopping ads.
** Google/Ipsos, “Consumers in the Micro-Moment” study, March 2015, U.S., n=5.398, based on internet users.

***https://www.internetretailer.com/2015/09/14/clicks-social-networks-add-more-sales-retailers

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.