Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Zamislite trenutak u kojem u udobnosti vlastitog doma šetate kroz sobu hotela kojeg namjeravate rezervirati na drugom dijelu svijeta, te je detaljno analizirate nastojeći odlučiti želite li baš ondje rezervirati svoj boravak. Donedavno je ova slika izgledala kao iz ZF filmova ili barem kao nešto dostupno bogatoj eliti, no s obzirom da su gadgeti za virtualnu realnost postali pristupačni i široj populaciji, ovakav način biranja smještaja u budućnosti bi mogao postati standard.

Osim zabavnog elementa kojeg pruža svim ljubiteljima video igrica, virtualna stvarnost i njezine mogućnosti imaju mnogo veći potencijal primjene u svim životnim segmentima, pa tako i u hospitality sektoru. Na mnogim sajmovima vezanima za putovanja mogu se vidjeti destinacije koje svoje adute posjetiteljima pokazuju upravo kroz uređaje za virtualnu i proširenu stvarnost, u nadi da će budući gosti poželjeti vidjeti pravu stvar. Hoteli i restorani postali su interaktivni, baš kao i cijeli gradovi. Pravila se sve brže mijenjaju, a pitanje je vremena kada će današnja „tehnologija budućnosti“ postati standard koji gost očekuje.

Umjetna inteligencija

Umjetna inteligencija kao koncept u kojem tehnologija izvršava zadatke skoro poput čovjeka, postoji već jako dugo, no njezina primjena bila je limitirana stvarnim tehnološkim napretkom. Danas se te granice sve više brišu, a novi problem zadaju istraživanja koja govore da bi davanje prevelike slobode računalima moglo završiti kobno za čovječanstvo. Dok su prije takve sumnje iznosili samo skeptici, stvar je postala ozbiljnija kada su o tome počeli pričali oni koji su tu istu tehnologiju dosad zagovarali, poput Elona Muska. No držimo li se određenih pravila, umjetna inteligencija mogla bi unijeti pravu revoluciju kada je ugostiteljstvo u pitanju. U industriji u kojoj je zadovoljstvo gosta prioritet, a pravodobna reakcija je ključna, personalizacija cijelog iskustva mijenja pravila i postavlja nove standarde. Brzom obradom podataka korisnika, memoriranjem njegovih želja i navika, praćenjem potrošačkih navika i odabira, umjetna inteligencija može iznimno brzo izrađivati preporuke za nove usluge i proizvode, te rješavati potencijalne probleme s kratkim vremenom reakcije. Jedan hotel u Las Vegasu svom je chatbotu dao ime Rose, a na njega upućuju sve goste prilikom dolaska. 

robot_rose_komunicira_s_gostima_hotela

Rose komunicira s gostima, izvor: travelandleisure.com

Rose gostima pruža sve informacije, a zapne li negdje u pomoć joj stiže hotelsko osoblje. Sličnu stvar u američkom gradu McLeanu radi i Connie, robot koji na recepciji gostima pruža informacije o lokalnim atrakcijama ili hotelskom sadržaju. Svaka interakcija za ovog robota je prilika za učenje i razvijanje novih mogućnosti, a u hotelu ističu da je jedna od njezinih zadaća i da zaintrigira i zabavi goste. Ovakva i slična rješenja smišljena su kako gosti ne bi morali čekati dugo u redu za jednostavna pitanja poput onih gdje otići na večeru i dokad radi hotelski bazen. Dakako, u budućnosti bi njihova uloga mogla biti mnogo veća, a usluga opsežnija.

Check in uz tehnologiju prepoznavanja lica

Neki hoteli u Kini omogućili su svojim korisnicima potpuno digitalizirano iskustvo. Korisnici svoj boravak mogu rezervirati putem internetskih kanala, a platiti putem kreditnih kartica ili računa u kompanijama poput PayPala. Jednom kada doista stignu u željeni hotel, ljudska interakcija svedena je na minimum. Umjesto recepcionera za pultom dočekuje ih kiosk. Nakon slaganja s uvjetima korištenja jednostavno skeniraju svoj osobni dokument, a sustav ih automatski prijavljuje. Za kraj se fotografiraju i pisač im odmah izbaci spremnu karticu koja služi za ulazak u hotelsku sobu. Cijeli proces traje samo jednu minutu, a spremljena informacije mogu imati mnoštvo primjena. Primjerice, hoteli i drugi ugostiteljski objekti moći će uočiti neželjenog gosta i reagirati na vrijeme žele li ga ukloniti. Biometrički podaci od velike su koristi hospitality industriji, ali za njihovu potpunu primjenu trebat će obaviti potpunu edukaciju osoblja, ali i posjetitelja. Tehnologija poput one za otvaranje sobe pomoću otiska prsta možda nije novost, no hoteli se tek počinju prilagođavati ovakvom načinu poslovanja. 

Mogu li roboti zamijeniti zaposlenike hotela?

Ovo pitanje najveća je zamjerka tehnološkom unaprjeđivanju hospitality industrije. Dok neki robote vide kao napredak, drugi smatraju da će oni dovesti do otuđenja među ljudima, ali i ostaviti bez posla mnogo ljudi koji će postati tehnološki višak. Jedan hotel u Japanu prvi je uveo robote kao svoje zaposlenike. Oni su dočekivali goste pri prijavi, posluživali im piće i jelo, te se brinuli za njih u sobama.

Ovaj eksperiment trebao je pokazati koliko su ljudi uopće potrebni u cijelom iskustvu, a četiri godine kasnije odgovor je bio poprilično jasan. Od 250 robota, njih pola je uklonjeno, a ljudski zaposlenici vraćeni da obavljaju neke od funkcija. Zaključak je bio da je jedini način udovoljavanja hotelskim standardima i očekivanjima gostiju bio integracija tehnologije i ljudskog faktora. Dok su robotizirani dinosauri na recepciji bili zabavni, ipak su trebali ljude kako bi, primjerice, skenirali putovnice pridošlih gostiju. Moderni gosti vole tehnologiju, no ne i kada ona postane sama sebi svrha, a korisničko iskustvo padne u drugi plan. 

Zbog toga su rješenja za hotelijere i ugostitelje  primjer pravilnog omjera tehnološkog napretka i ljudskog kontakta. Video nadzor brine se za sigurnost i pomaže u marketinškim aktivnostima, dok se PMS sustav brine o cjelokupnom iskustvu posjetitelja, a dobar WiFi signal i kvalitetna internetska veza omogućavaju odličnu povezanost. To je samo dio hotelske platforme koja je dosad transformirala brojne hrvatske hotele i pokazala se kao najbolji omjer uloženog za dobiveno zadovoljstvo gostiju, ali i samih zaposlenika.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte