Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Vrijeme utječe na rezultate i efikasnost vaših komunikacijskih i marketinških aktivnosti. Naučite kako odabrati idealno vrijeme za objavu svojih sadržaja

U gomili medija koje koristimo u poslovne svrhe i masi konkurencije, tajming značajno utječe na rezultate i efikasnost. U praćenju statističkih pokazatelja, za idealno, optimalno ili adekvatno vrijeme objave sadržaja uzimaju se u obzir faktori –  brendovi koji objavljuju sadržaj, publika i njihove navike, vrsta poslovanje (B2B ili B2C) i tržište. Iznesene statistike u nastavku blog posta prezentiraju prosjeke, a ne treba zanemariti i faktore koji mijenjaju te statistike na dnevnoj bazi, kao što su primjerice eksterni – “vrijeme pri kojem veliki dio ciljane skupine nije online”, do širih kretanja poput trenutnog primjera Europskog nogometnog prvenstva.

Počnimo od najuobičajnijeg i najčešćeg komunikacijskog kanala – e-maila! Zaključci su temeljeni na istraživanjima najvećih newsletter servisa poput Mailchimpa, kao i ostalih globalnih komunikacijsko-konzultantskih kuća.

E-MAIL – Kojim danom slati newsletter, u koje vrijeme i kakvi su prosječni rezultati

Faktori koji definiraju vrijeme su dan u tjednu, sati u određenom danu te vrsta i cilj e-maila poput: postotka otvaranja, postotka poduzete akcije (npr. klika) te vrste sadržaja: edukacijski, prodajni, informativni…

e-mail-markteting-najbolje-vrijeme-za-slanje-newslettera

Prema istraživanjima, najbolji dani za slanje e-mailova su utorak i četvrtak. Upravo se tim danima i šalje najviše e-mailova, a i najveći je postotak otvaranja od cca. 18%. Kako ciljevi različitih brendova variraju zavisno o vrsti poslovanja, primjereno je uzeti u obzir da većina konkurenata i tržišinih aktera šalje mailove upravo tim danima te da je zavisno o vašem poslovanju moguće uzeti u obzir slanje drugim danima.

Nadalje, najnezanimljiviji dani za slanje e-mailova su vikendi, tj. subota i nedjelja.

Što se tiče vremena u toku dana, porast otvaranja e-mailova se bilježi u vremenu između 12 i 16 sati. Uzevši u obzir da je prosječno otvaranje e-maila realizirano u roku sat vremena od primitka, nameće se zaključak kako je e-mailove potrebno slati u prijepodnevnim satima. Također, prema istraživanjima sljedeće najpogodnije vrijeme za čitanje e-mailova je između 20:00 i 24:00 h.

Ovisno o samoj vrsti sadržaja koja se šalje, a podjelivši je na dvije osnovne vrste – edukacijske/informativne i prodajne sadržaje zaključci su kako je prve pogodnije slati početkom tjedna, a druge krajem tjedna.

FACEBOOK – Najbolje vrijeme za postanje, šeranje i komentiranje

Istraživanja provedena na globalnoj razini, a i iskustvo BizIT tima dijele otprilike iste pokazatelje. Sljedeće vrijeme je temeljeno na prosjeku koji se pokazao točnim za većinu brendova.

Facebook-marketing-vrijeme-za-objavu

Najbolje vrijeme za postanje je između 13:00 i 16:00 h, a najgore vikendima do 8:00 i iza 20:00 h.
Najbolji dani za objavu tj. oni koji donose povećanje angažmana korisnika su četvrtak, petak i subota.

Instagram – Potpuno drugačiji

Instagram, kako zbog svojih specifičnosti kao platforme, tako i zbog specifičnosti većine korisnika, stvara potpuno različite statistike idealnog vremena za objavu sadržaja.

instagram-marketing

Istraživanja su pokazala kako je najbolje objavljivati sadržaj, naravno kombinaciju fotografija i videa, između 8 i 9 sati ujutro te u kasnovečernjim satima oko 2:00 h. Ukratko, zaključak je kako je objave najbolje terminirati izvan radnog vremena.

Twitter, Linkedin, Pinterest…

Optimalno vrijeme za tvitanje je između 12 i 15 h te oko 17 kao sat sa najvećim postotkom aktivnosti, dok se srijeda pokazuje kao najaktivniji dan.

Twitter-marketing

Nadalje, iako mali broj korisnika u Hrvatskoj koristi Pinterest, u odnosu na druge društvene mreže kao što su Facebook i Instagram, neki su prepoznali ovaj kanal za svoje marketinške aktivnosti te im isti donosi rezultate. Primjerice, “hobisti” i kreativci koji prodaju svoje radove na ecommerce agregatorima ili fotografi vjenčanja koji žele privući klijente iz inozemstva. Najboljim vremenom za objavu se pokazuju subota i nedjelja, što logično povlači zaključak kako je neatraktivno vrijeme za objave period radnog vremena. Doba dana pokazuje termine u 14:00 h, 21:00 h i 02:00 h.

LinkedIn – sukladno karakteru poslovne društvene mreže, pokazuje se kako je sredina tjedna najaktivnija – utorak, srijeda četvrtak. Slobodni smo zaključiti, zbog vremena koje je je pogodnije za objave tj. 8-9h, 12 h i 17h, kako LinkedIn prati poslovni segment, a korisnici pokazuju aktivnost u vrijeme prije posla, za vrijeme pauze i pri završetku radnog dana.

Zaključak

Ovaj kratki pregled, iako daje rezultate relevantnih izvora i prosječnih globalnih kretanja, najbolje je kontinuirano testirati kako zbog vrste vašeg posla, tako i zbog specifičnosti tržišta, ciljane skupine i poslovnih ciljeva. Mogućnosti kombiniranja objave sadržaja su neograničene, a sigurno će se i statistike mijenjati.

Izvori: 1,2,3,4

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.