Kontaktirajte nas

Ako imate novu ponudu, popust ili akciju koju želite odmah oglasiti ciljanoj publici, oglašavanje na tražilicama najbrže je rješenje za plasiranje poruke

Oglašavanje na tražilicama je razvio Google, a tvrtke ga vole jer je dostupan svakome i jer omogućuje odlično ciljanje. Za početak, donosimo par razloga zašto je oglašavanje na tražilicama postalo omiljeno:

– dostupno svima bez obzira na veličinu budžeta
– ciljano je i kontekstualno
– mjerljivo je (znate točno gdje su i kad prikazani vaši oglasi te koliki je postotak onih koji su na njega i kliknuli…)
– plaćate samo klik na oglas, a ne i prikazivanje oglasa
– brzi rezultati

Oglašavanje na tražilicama dijeli se na SEO i SEM. SEO je dugoročni proces i ne možemo se oslanjati na SEO kad imamo neku posebnu ponudu ili nove proizvode. Kad želimo brze rezultate, kad želimo da naš web bude prvi kad netko gugla neki nama zanimljiv pojam – platit ćemo oglašavanje za taj pojam.

Najčešći oblik oglašavanja na tražilicama je oglašavanje putem Googleove AdWords platforme. AdWords omogućava da kupujete određene ključne riječi odnosno da se korisnicima koji guglaju određene riječi i fraze na vrhu rezultata pretraživanja ili desno od njih prikazuje vaš tekstualni oglas. Dakle, korisnika se ‘hvata’ u trenutku kad zna što želi, informira ga se upravo dok istražuje o željenom proizvodu ili usluzi te mu se nude relevantne informacije.

websearch

Kako (se) radi SEM?

Oglašavanje na tražilicama poznato je i kao PPC (pay per click) oglašavanje jer se ne plaća prikazivanje oglasa nego samo klik. AdWords sustav funkcionira na prilično jednostavnim
osnovnim načelima – oglašivač zakupljuje određene ključne riječi, za njih nudi određenu cijenu te sudjeluje u licitaciji s ostalim oglašivačima koji su zakupili istu tu ključnu riječ.

Oglasi se prikazuju, ali oglašivač plaća samo kad netko klikne na taj oglas (omjer onih koji su oglas vidjeti i onih koji su na njega kliknuli naziva se CTR odnosno Click Through Rate).

Kroz AdWords možemo plasirati tri vrste oglasa:

1. Tekstualni oglasi  – zovu se još i oglasi za pretraživačku (search) mrežu i to su oni oglasi koji se prikazuju na rezultatima pretraživanja, iznad i desno od organskih rezultata pretraživanja.

Primjerice, ovu vrstu oglasa koristit ćete ukoliko nudite neki proizvod koji često traži ili neki iz grupe proizvoda o kojem se kupci često informiraju online prije odluke o kupnji.

2. Vizualni ili oglasi za prikazivačku (display) mrežu – prikazuju se isključivo na portalima koji su u Googleovoj oglašivačkoj mreži. Ti oglasi izgledaju kao klasični banneri, s tim da i njih plaćate tek po kliku, a ne za prikazivanje.

3. Video oglasi – prikazuju se na video platformi YouTube koja je druga najpopularnija tražilica na svijetu nakon Googlea.

Primjerice, kad lansirate novi proizvod ili brend, rijetko tko će ga guglati, tako da trebate potencijalne kupce prije svega upoznati s brendom, informirati ih da postoji, a za to ćete koristiti vizualne ili video oglase.

Za više savjeta, uspješno upoznavanje i početak oglašavanja i optimizacije na tražilicama, preuzmite besplatnu e-brošuru “Internet marketing – oglašavanje i optimizacija na tražilicama” autorice Antonije Bilić Arar:

Internet marketing - oglašavanje
i optimizacija na tražilicama

a kod pokretanja i procjene učinka AdWords kampanja obavezno pripazite da vam se ne “omakne” ovih 5 najčešćih grešaka. 🙂 

1 komentar

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.