Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Pametne zračne luke prihvaćaju nove tehnologije koje daju jasan povrat ulaganja i podižu korisničko iskustvo na novu razinu, a upravo to im pružaju rješenja koje pokreće Internet stvari.

Ove godine u Pekingu je predstavljena zračna luka Daxing, vrijedna 11 milijardi dolara i opremljena tehnologijom poput robota i skenera za prepoznavanje lica. Daxing odgovara opisu onoga što stručnjaci smatraju pametnom zračnom lukom. Dio robota koje tamo koriste pri svakodnevnim zadacima nalazi se u određenim sobama s električnom opremom i sustavima sigurnosti, dok se na parkiralištu može pronaći jedan koji automatski dohvaća i premješta automobile. Dok mnoge druge zračne luke rade testove prepoznavanja lica kao oblik provjere putnika, Daxing za to ima izrađen protokol. Kako u Kini većina državljana ima detalje lica registrirane u nacionalnoj bazi podataka, kiosk za samoprovjeru može koristiti tu istu bazu podataka za identifikaciju putnika. No ovaj sustav još nije besprijekoran, tako da strani posjetitelji i dalje moraju razgovarati s agentima, a svi se takvi putnici provjeravaju tradicionalnim putem. S druge strane, China Eastern Airlines, najveći prijevoznik tvrtke Daxing, opremio je neke od svojih zaposlenika slušalicama koje imaju kamere. Oni tako mogu skenirati lica elitnih članova svog programa vjernosti za trenutno prepoznavanje, te im pružiti personaliziranu uslugu. Savršena sinergija svih ključnih igrača industrije.

Internet stvari postavlja trendove

Nekoliko trendova pokreće porast pametnih zračnih luka, a kako broj letova raste, tako zračne luke trebaju bolje načine za obradu podataka. Sve što se događa u zračnoj luci postaje iskoristivo – odakle putnici dolaze, gdje idu, koje predmete kupuju u trgovinama, koliko se zadržavaju na terminalu. Analizom ovakvih podataka moguće je uočiti priliku za što veću zaradu, uz manje troškove. Putnici koji često putuju i mnogo troše zračnim su lukama važniji od avioprijevoznika koji traže što jeftinija rješenja. S obzirom na to da ti isti putnici mogu birati gradove iz kojih će letjeti i u kojima će presjedati, luke se moraju pobrinuti da im pruže iskustvo koje će htjeti ponoviti. To nas dovodi do drugog faktora koji pomaže usvajanju pametne tehnologije na aerodromima – potražnja za boljom kupnjom. 

shoppping_u_zracnoj_luci

Singapurska zračna luka Changi prošle je godine ostvarila oko dvije milijarde dolara prihoda koji nije bio vezan direktno za zračni promet. Besplatna, neograničena WiFi veza postala je industrijski standard – putnici očekuju povezivanje putem interneta jednim klikom, a sve manje ili kompliciranije od toga se negativno odražava na korisničko iskustvo, ali i zemlju u kojoj se određena zračna luka nalazi.  Kako bi izbjegle lošu reklamu, pametne zračne luke surađuju s tvrtkama koje su usredotočene na korisničko iskustvo. Uvode korisnička sučelja kojima lako upravljaju svi putnici i razvijaju politiku zaštite podataka koja jasno ocrtava kako se podaci putnika bilježe, pohranjuju i analiziraju.

IoT tehnologija u službi putnika

S obzirom na to da se očekuje da će se broj putnika u svijetu povećati na 7,3 milijarde do 2034., zračne luke moraju biti u stanju nositi se s tim povećanjima. Razvoj pametnih zračnih luka zahtijeva integraciju složenog sustava infrastrukture, procesa, poduzeća i ljudi. Pametna rješenja u zračnim lukama širom svijeta mogu se kretati u rasponu od pametnih vrata, tehnologije navođenja, mobilnih uređaja za navigaciju po zračnim lukama i sustava prepoznavanja lica, do upravljanja zračnim prometom i prtljagom, sigurnosnog nadzora, komunikacije, kupovine karata, informacijskog sustavi za teretni promet i još mnogo toga. Uobičajeno je da putnici dugo čekaju različite sigurnosne provjere, međutim ta se neugodnost može otkloniti ako se koriste biometrija, blockchain, big data i umjetna inteligencija. Pomoću najnovije tehnologije putnici mogu dovršiti sve postupke identifikacije jednostavnim prolaskom kroz svaku točku. Samostalna prijava i ostavljanje prtljage već se koriste i pomažu u povećanju kapaciteta putničkog terminala. Ova povećana automatizacija procesa u kombinaciji s novim mogućnostima digitalnih tehnologija omogućuje istinsku personalizaciju putovanja. 

personalizirano_iskustvo_u_zracnoj_luci_uz_iot_tehnologiju

Puno više od samo poboljšanja učinkovitosti, IoT može transformirati iskustvo putnika i stvoriti novi prihod, a zračne luke trebaju pažljivo izrađivati strategije provedbe, umjesti implementiranja kratkoročnih rješenja s prividno dobrim brzim rezultatima. Najbolji način za razumjeti sve prednosti koje IoT tehnologija donosi zračnim lukama je kroz primjer. Zračna luka treba pronaći svoju nemotoriziranu opremu za prijevoz prtljage: GPS oznake pričvršćene na opremu funkcioniraju kao senzori kako bi stvorili nit digitalnih informacija o mjestu određenog dijela opreme; mreža radio stanica te informacije vraća na središnji poslužitelj, koji objedinjuje lokaciju jedne košarice s lokacijom, vrstom i rasporedom održavanja za sva ostala kolica. Svi se ovi podaci zajedno analiziraju kako bi se stvorio plan za održavanje. Pomoću tih informacija, radnici mogu donijeti prave dijelove opreme za održavanje na vrijeme i stvara se vrijednost u stvarnom svijetu.

Budućnost pametne tehnologije u zračnim lukama

IoT aplikacije koje povećavaju učinkovitost u zračnim lukama mogu uključivati autonomna vozila, tendere i kolica za prtljagu. Ako su integrirani s drugim izvorima podataka, kao što su rasporedi letenja i brojevi karata, ti bi podaci mogli u potpunosti automatizirati put u kojem roboti i autonomna vozila dostavljaju prtljagu i gorivo za avione, uklanjaju neželjene stvari s piste i obavljaju druge zadatke. Rezultat toga bi bio da bi zračne luke mogle učinkovitije provoditi površinske operacije, omogućujući više s istom infrastrukturom. Iako je nešto poput potpune automatiziranosti još uvijek daleka budućnosti, tehnologija koja je potrebna za takvu organizaciju postoji već danas. Ograničavanje emisija stakleničkih plinova, smanjenje razine buke u susjednim područjima ili odgovorno održavanje otvorenog prostora zračne luke mogu biti različiti elementi koji je čine atraktivnom, no ujedno i sastavnim dijelom zajednice. 

iot_tehnologija_za_personalizirano_iskustvo

Pametni proizvodi koji se koriste kao dio IoT-a mogu prikupljati informacije o preferencijama kupaca, pružajući dublje razumijevanje onoga što povezuje, a ne razlikuje dostupne mogućnosti putovanja. Napredak se može postići i s tehnološki manje zahtjevnim rješenjima. Jedna zračna luka koristila je Wi-Fi pristupne točke kao senzore za mjerenje lokacije i vremena kretanja ljudi dok su prolazili kroz terminale i pritom su došli do zaključaka gdje najbolje postaviti reklame i natpise, kako bi ih pravi ljudi vidjeli u pravo vrijeme. Rezultat je povećana prodaja prethodno neiskorištene ciljne skupine i ukupno povećanje prihoda i svijesti o korisničkom iskustvu. Pravilnom primjenom zračne luke mogu koristiti IoT za poboljšanje učinkovitosti strategije i ostvarivanje novih prihoda uz održavanje sigurnosti, a sve kako bi pružili nezaboravno iskustvo krajnjem korisniku.

 

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.