Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Kako raditi pametno? Pametan koncept rada ne olakšava samo poslovne procese, već bi trebao postati jedna od glavnih strategija u pripremi vaše kompanije za izazove digitalnog okruženja.

„Radim“ je izjava koja u današnjosti može imati više značenja. U svijetu rada, koji postaje sve fleksibilniji, navedena rečenica može značiti da se nalazite u uredu, kod kuće, u posjetu vašem kupcu, u kafiću ili pak na nekom javnom mjestu.

janusz-figurski

Janusz Figurski, odjel za komunikaciju i suradnju u poslovnom marketingu za Europu Deutsche Telekoma

Janusz Fugurski iz odjela za komunikaciju i suradnju u poslovnom marketingu za Europu pri Deutsche Telekomu objašnjava zbog čega posao više ne podrazumijeva određenu lokaciju, nego zapravo aktivnost koja se može odvijati gotovo bilo gdje uz pomoć odgovarajućih alata.

Gospodine Figurski, što je zapravo pametno poslovanje?

JF: Cijeli svijet postaje pametan. Revolucionarni trendovi koji utječu na našu budućnost proizlaze iz današnjega kontinuiranog procesa digitalizacije. U našim je privatnim životima napredak tehnologije gotovo sveprisutan. Usporediti cijene u trgovinama ili upravljati sustavom grijanja na putu do kuće iznimno je jednostavno i zgodno preko pametnih telefona i tableta. Svakodnevni jednostavni uređaji sada postaju pametni zahvaljujući digitalnom povezivanju. Potpuno je razumljivo da ljudi stoga žele iskoristiti navedene mogućnosti i kada je riječ o njihovoj svakodnevnoj rutini u poslu. Digitalne tehnologije omogućuju pametnije radne uvjete, koji istodobno označuju poboljšanje i za poslodavce i za zaposlenike većom fleksibilnošću, učinkovitošću i zadovoljstvom u radnom okruženju.

Koji su ključni čimbenici pametnog poslovanja?

JF: Prema mom mišljenju, glavni su čimbenici pametnoga radnog okruženja promjena korporativne kulture (poveznica za pametno poslovanje 1. dio), fleksibilnost radnoga mjesta i pametni alati. Tradicionalni poslovi od 9 do 17 sati uskoro će postati prošlost. Ovisno o razini produktivnosti na kojoj se zaposlenici nalaze u pojedinom trenutku, njihove će raznovrsne potrebe biti zadovoljene s pomoću fleksibilnoga radnog vremena i lokacije poslovanja. Istina je da su zadaće zaposlenika ponekad usko povezane s fiksnom lokacijom, no sada bi zaposlenici trebali moći samostalno odlučiti gdje, kada i kako će ispunjavati zadatke. Odraditi posao na nekoj lokaciji, primjerice kod kupca, partnera ili dobavljača, od sada više neće predstavljati problem u poslovanju.

T_Video_Conference

Smatrate li da navedene promjene više iščekuju poslodavci ili zaposlenici?

JF: Kao i uvijek, društvenim i tehnološkim promjenama uglavnom upravljaju u prvom redu mlađe generacije. Predstavnici generacije Y, takozvani „milenijalci“ koji trenutačno ulaze na tržište rada očekuju razumijevanje, podršku i fleksibilnost poslodavaca. No riječ je zapravo o dobitnoj kombinaciji i za poslodavce i za zaposlenike pa stoga i tvrtke također podupiru navedene promjene. Raznovrsni komunikacijski kanali olakšavaju poslovanje te ga čine puno ugodnijim. Interni društveni mediji, platforme za suradnju i virtualni projekti omogućuju neistodobnu, ali iznimno učinkovitu razmjenu informacija. Sve navedeno dokazano povećava ukupnu dobit tvrtki.

75 % tvrtki izjavilo je da njihovi zaposlenici barem povremeno rade izvan ureda, dok je ostalih 25 % potvrdilo da njihovi zaposlenici cijelo vrijeme ili većinu vremena rade izvan ureda.

Kakav je trenutačni status pametnoga, odnosno dislociranoga poslovanja?

JF: Prema rezultatima mnogih istraživanja, 75 % tvrtki izjavilo je da njihovi zaposlenici barem povremeno rade izvan ureda, dok je ostalih 25 % potvrdilo da njihovi zaposlenici cijelo vrijeme ili većinu vremena rade izvan ureda. Navedeni podatci naravno variraju ovisno o funkciji na kojoj je pojedinac zaposlen pa tako zaposlenici u odjelima prodaje i marketinga uglavnom posluju izvan svojih ureda više od voditelja, dok recimo voditelji više posluju izvan ureda u odnosu na zaposlenike u računovodstvu ili pravnim službama.

Spomenuti su postotci doista visoki. Na koji način to tvrtke omogućuju?

JF: Ključni su faktori kojima se omogućuje udaljeno ili mobilno poslovanje metode pametne suradnje koje dislociranim zaposlenicima daju mogućnost  upotrebe svih tvrtkinih aplikacija, podataka i servera s bilo kojega mjesta i preko bilo kojega uređaja. Sve je navedeno rezultat tehnologija mrežne virtualizacije, integriranih aplikacija i mobilnih platformi.

Možete li biti malo precizniji? 

JF: Najčešće su korišteni alati pametne suradnje audio- i web-konferencije. Između 25 i 30 % tvrtki nudi te mogućnosti svojim zaposlenicima, čime im omogućuju suradnju s kolegama iz udaljenosti[1]. Spomenuti pametni alati iznimno su popularni jer je osnovna tehnologija potrebna za njihovu realizaciju pouzdana, stabilna, jednostavna za upotrebu te svima dobro poznata. Mnoge ih tvrtke uvode kao usluge temeljene u oblaku, čime je njihovo administriranje praktično i pristupačno i po pitanju troškova.

Videokonferencije su koristan alat jer omogućuju privid sastanka uživo bez gnjavaže i troškova putovanja samo zbog osobnoga dolaska na sastanak. Kontakt očima je važan faktor u međusobnoj komunikaciji tako da navedeno rješenje olakšava posao zaposlenicima koji se ne mogu osobno sastajati na dnevnoj bazi s ciljem bolje integracije. Budući da ova opcija ipak zahtijeva novije tehnologije, videokonferencije preko radnih površina još uvijek nisu jednako raširene u upotrebi kao što su audio- i web-konferencije. Tek 16 % linija poslovanja tvrdi da svi zaposlenici njihovih odjela redovito upotrebljavaju sustave za videokonferencije u sobama za sastanke, dok recimo 24 do 27 % tvrtki tvrdi isto za audio- i web-konferencije zasebno. Usprkos svemu, značajan doprinos koji se ostvaruje na taj način pomaže povećavanju prihvaćanja navedenih alata u različitim tvrtkama. Kad već spominjemo pametne alate za suradnju, želim spomenuti pojam tzv. ujedinjenih komunikacija (engl. unified communications), koji obuhvaća komunikacijske usluge poput glasovnih, video, chat, osobnih i grupnih alata za suradnju na projektima s aspekta zajedničkoga korištenja datoteka ili vođenja projekta.

Videokonferencije nikada nisu bile lakše, jer unutar pojedinih paketa Officea 365 dobivate i Skype for Business!

Osim spomenutih komunikacijskih alata, koji su još tehnološki preduvjeti potrebni tvrtkama za pametno poslovanje?

JF: Oblak je temeljni, ali ipak nužni tehnološki uvjet jer omogućuje zaposlenicima da se prijave i jednostavno pristupaju programima koji su im potrebni za posao preko bilo kojega uređaja s pristupom internetu u bilo koje doba. Na taj način zaposlenici mogu trenutačno međusobno dijeliti i uspoređivati dokumente, ponude i prezentacije. Oblak omogućuje korisnicima da budu u toku sa svim najnovijim izmjenama te smanjuje mogućnost zabune. Također pojednostavljuje integraciju jer smanjuje vrijeme potrebno za prijenos podataka i zapisa iz jednog sustava u drugi. Ukratko, oblak može postati centralizirano radno mjesto koje sudionicima ekosustava pojedine tvrtke pruža mogućnost za zajednički rad i inovacije, čime tvrtka postaje iznimno raznovrsna u poslovnom okruženju. Korisnici su uvijek povezani, sadržaji su uvijek dostupni i točni, a podatci su mobilni i aktualni. U sklopu svega dosada navedenoga, većina aplikacija ovisi o oblaku preko kojega zaposlenici mogu spojiti svoje pametne telefone sa svojim uredima.

Koliko su općenito pametni telefoni, odnosno u širem kontekstu, mobilni uređaji važni za koncepte pametnoga poslovanja?

JF: To više nisu „samo“ komunikacijski uređaji, nego djeluju kao cjeloviti mobilni radni prostor. Time što zaposlenicima osiguravaju sva potrebna sredstva za rad – OS Windows, internet, SaaS, mobilne aplikacije, radne površine, podatkovne usluge, mobilne usluge, mrežne konfiguracije i alate za suradnju – omogućuju im poslovnu mobilnost. Korisnici mogu sigurno i dosljedno pristupiti svim sredstvima tvrtke na bilo kojem mjestu i preko bilo kojega uređaja, što im zaista omogućuje kontinuiran rad. Stoga se i nadalje povećava dostupnost mobilnih uređaja unutar tvrtki te je nužno da svi alati za suradnju ispravno rade na njima. Kako bi osigurali da tako i bude, menadžeri moraju razgovarati o IT zaštiti jer korisnici i IT odjeli još uvijek nisu međusobno usuglasili mišljenja o svim pitanjima.

Gospodine Figurski, hvala Vam na razgovoru.

 [1] Dimension Data „2016 Connected Enterprise Report”.

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.