Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Većina tehnologije koja se koristi u pametnom gradu (energetika, praćenje otpada, povećana učinkovitost, parking rješenja) korisna je i za turizam. Kako rastu pametni gradovi, hospitality industriji bit će lakše usvojiti nove tehnologije i poticati njihovu primjenu i u drugim, pratećim segmentima.

Pametni gradovi koriste tehnologiju kako bi olakšali svakodnevni život svojim građanima, ali se i pobrinuli za očuvanje okoliša i održivost. Kako bi to postigli, gradski oci prvo moraju definirati ključne probleme, zatim napraviti detaljan plan provođenja, te se tek onda upustiti u implementaciju. No kada je u pitanju definiranje potreba građana, ne smije se zanemariti ni one koji u grad dolaze tek povremeno ili kao posjetitelji, turisti. Rješenja za svakodnevnu uporabu moraju se tako prilagoditi i onima koji će ih upotrebljavati ograničeno, ali to ne znači da cijelo iskustvo neće utjecati na njihovo zadovoljstvo, upravo suprotno. Gosti koji su zadovoljni načinom funkcioniranja određenog grada, skloniji su se u isti i vratiti. Ista stvar vrijedi i za mikro lokacije poput hotela, apartmana, restorana i ugostiteljskih objekata – integriranje pametnih rješenja u dnevno poslovanje i povezivanje s gradskim pametnim sustavom donosi sasvim nove, tehnološki i ekološki osviještene goste, na koje u budućnosti i računamo. 

Pametni gradovi potiču pametni turizam

Kada destinacija slijedi pristup pametnog grada, pojavljuju se nove poslovne mogućnosti, posebno u turizmu i ugostiteljstvu. Nisu sve destinacije, hoteli, agencije ili drugi turistički operateri u mogućnosti brzo usvojiti mjere i tehnologiju održivosti, no to samo znači da trebaju što prije krenuti raditi na istima. Mnogi pametni gradovi nude poticaje tvrtkama da se pridruže ovoj inicijativi, a od turističke industrije, kao brzorastućeg izvora gospodarskog rasta, očekuje se brza prilagodba. London, primjerice, nudi nekoliko aplikacija za pametne telefone koje putnicima pomažu u navigaciji i pronalaženju usluga i događaja u gradu, dok Dubrovnik nudi domaćima i gostima aplikaciju koja će im pokazati slobodna parkirna mjesta u gradu, te ih i odvesti do istih. Možda nisu sva pametna rješenja jednako primjenjiva u svim destinacijama, no potrebno je izdvojiti ona koja funkcioniraju, te ih što prije implementirati. Podaci su, kao i uvijek, jedno od najvrednijih sredstava u ugostiteljstvu. Suvremeno upravljanje hotelijerstvom zahtijeva ogromnu količinu podataka, uključujući velike interne podatke (povijest rezervacija, analiza troškova, povijest gostiju, marketinška statistika i slično), kao i informacije o vanjskom kontekstu prikupljene iz makro-okoliša (ekonomski, politički i ekološki podaci) kako bi bili u mogućnosti provesti sveobuhvatnu poslovnu analizu. Sve te podatke potrebno je analizirati u korelaciji, te doći do formule za predviđanje poslovnih trendova kao što su popunjenost, troškovi radne snage i investicijske odluke. 

Integracijom do bolje (pametne) interakcije

Kako bi to izgledalo u praksi? Recimo da stignete u pametni grad putem zrakoplova, a odmah po slijetanju skenira se oznaka na vašoj prtljagi i pregleda vaša putovnica. Podaci o prtljazi šalju se lokalnom prijevozniku (shuttle autobusu ili metrou koji povezuje zračnu luku s centrom grada) koji odmah zna koliko mjesta će biti potrebno za sve putnike i njihove kofere, te po potrebi šalje i dodatna vozila ili ukida višak postojećih. Skeniranjem putovnice obavještava se vaš hotel da ste sletjeli, što je odlična informacija ukoliko postoje velika kašnjenja ili dođete ranije i očekujete da je vaša soba spremna, a domaćin na usluzi.

pametni_hotel_check_in

Dok se vozite do svog hotela uživate u besplatnoj WiFi vezi i upoznajete se s ljepotama grada kojeg posjećujete. S obzirom na to da je vaša putovnica već skenirana na dolasku, a hotel je opremljen i naprednim video nadzorom, nema dugotrajnih procedura prilikom check-ina i ubrzo ste u svojoj sobi. Otamo upravljate vlastitim iskustvom putem interaktivnog programa na svom ili hotelskom mobilnom uređaju i iskorištavate sve blagodati pametnog povezivanja, poput rezervacije ulaznica u željene objekte ili naručivanja taxi prijevoza do istih.

Pametni hotel – hospitality standard budućnosti

Hoteli i apartmani odavno su prestali biti tek mjesto za prespavati. Svaki dobar marketinški stručnjak reći će kako reklame kojima prodajemo smještajne jedinice ne prodaju noćenje, već potpuno iskustvo. Vi ne želite da gost kroz vaš objekt prođe jednom i zaboravi ga ili još gore, upamti po lošem iskustvu. Svaki domaćin u hospitality industriji treba biti svjestan da ulaganje u pametna rješenja otvara mogućnost novih iskustava. Ljudi najviše vjeruju osobnim preporukama, zato ne čudi popularnost online servisa koji nude ocjenjivanje ugostiteljskih objekata. Po toj ocjeni ugostitelji mogu formirati i cijene, jer što veću ocjenu imaju, suočavaju se s većom potražnjom. Gostu u susret možete izaći na brojne načine,a preduvjet svima njima je poznavanje njegovih potreba i personalizacija iskustva. Zbog toga sustavi poput Hotel PMSa mogu transformirati doživljaj gosta i poprilično olakšati upravljanje hotelskim poslovanjem. Sustav pokriva cjelovito poslovanje hotela, te objedinjuje rad recepcije i ostalih uslužnih, naplatnih, proizvodnih i skladišnih mjesta i na taj način modernizira poslovanje hotela. Isto tako pomoću Hotelske aplikacije gost može svoj boravak iskoristiti u potpunosti, te pristupiti hotelskim sadržajima i ponudama, rezervirati termine u restoranu ili wellnessu, naručiti poslugu u sobu i slično. Gostu je sve dostupno na aplikaciji u samo par dodira prstom po zaslonu. Kada imate spreman odgovor na sve moguće zahtjeve, gostima dajete i više razloga za dobre recenzije. Usvajanje pametnih rješenja možda zahtijeva dodatna financijska ulaganja i vrijeme potrebno da uporaba istih zaživi, ali definitivno se isplati!

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte