Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Društvene mreže u kombinaciji s klasičnim medijima najbolja su kombinacija za event o kojemu će se još dugo pričati.

Nakon što sam u prošlom tekstu pisala o smjernicama koje smatram ključnima u organizaciji uspješnog eventa, ovog puta ću istaknuti sve potrebno za „službeno“ uspješan event, tj. za njegovu posjećenost i praćenost u medijima.

1. Društvene mreže – odaberite koje koriste vaši potencijalni gosti

Danas vam je dostupan jedan oblik promocije koji čak i u svojem besplatnom obliku može polučiti i više nego zadovoljavajući efekt. Napravite korisničke račune na najviše praćenim društvenim mrežama: Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Youtube, Pinterest.
Posvetite se kreativnom pristupu izrade i vođenja društvenih profila. Detaljno se informirajte gdje se nalazi vaša target skupina i tamo započnite razgovor s njima.
Na primjer, istraživanja pokazuju da Pinterest i Instagram više koriste žene, dok su muškarci više na LinkedINu i Facebooku.

2. Pre-event komunikacija na društvenim mrežama

Pratite tuđi rad, no fokusirajte se prvenstveno na to koja je vaša djelatnost i kakvu atmosferu želite stvoriti na eventu.

– Možda to mogu biti neki potpuno personalizirani postovi povezani s vašim brendom, poput onih koji se nalaze na Oreo Facebook pageu.

Na Twitteru i Instagramu osmislite jedinstveni hashtag (riječ s oznakom #, npr. #kakonaweb) koji ćete dodavati u sve relevantne objave vezane uz vaš event, a koje ćete koristiti i na samom eventu. Njihovo korištenje možete popularizirati na način da ih vaši pratitelji moraju koristiti pri ispunjavanju nekih aktivnosti koje im zadajete za sudjelovanje u nagradnoj igri.  Ne zaboravite ga uključiti u svaku objavu i priopćiti gostima na samom eventu koji je službeni hashtag. Na taj će način će i svi oni koji nisu došli moći pratiti što se događa.

Hashtag je simbol “#” koji služi za označavanje i grupiranje svih objava vezanih uz neku konkretnu temu, to jest njihovo stavljanje u određen kontekst.

Npr., organizirate otvoranje vašeg kozmetičkog salona. Recimo da ste odabrali hashtag #salonDeaOpening i uvrstili ga u sve objave na Instagramu i Twitteru. Klikom na #salonDeaOpening izlistat će sve objave vezane uz vaše događanje vaše i vaših pratitelja s eventa te ih na jednostavan način možete pratiti i uključiti se u razgovor.

– Možete napraviti neku zanimljivu video najavu eventa i staviti na YouTube.

– Možete isprobati i osobniji pristup. Neka vaši pratitelji budu uključeni u sam proces stvaranja eventa. Neke općenite prijedloge izgleda postova i savjete možete pronaći u tekstovima ‘’5 ideja za Facebook marketing vašeg poduzeća’’ te ‘’Mali trikovi na društvenim mrežama’’.

– Jedna od opcija koja vam može pomoći u promociji eventa, a ujedno i u prikupljanju financijskih sredstava je crowdfunding. Danas ima više stranica na kojima je to moguće:
– Kickstarter,
– Gofundme,
– Indiegogo,
– Crowdrise,
– Fundly

3. Baza pratitelja

Nemojte gubiti nadu ako vam se event ne popularizira brzinom kojom ste htjeli. Na početku je ključno da imate osnovnu kritičnu masu vaših prijatelja i poznanika koji će sudjelovati u vašim online aktivnostima. Zamolite ih da dijele i lajkaju vaše objave te da vam daju konstruktivne primjedbe na račun istih.

4. Olakšajte si posao online alatima

Jedan od alata koji morate upotrebljavati pri promociji na društvenim mrežama je svakako Facebook event. Tamo upisujete lokaciju, vrijeme, opis eventa, svrhu, popratite zanimljivim vizualima, a nakon što ste ga izradili, svako malo ljude koji će prisustvovati podsjetite nekom objavom. Ali – nemojte pretjerivati. Objaviti jedan post na eventu svaka dva dana je dovoljno jer se dobiva direktna notifikacija o vašem postanju. Vrlo lako možete početi zamarati svoje goste, a to nikako ne želite.

Uz Facebook evente, tu su i neki drugi korisni alati koji se isplate istražiti:
– Tweetvite, 
– Ustream,
– Twitter List,
– Google Analytics,
– Bit.ly za kraćenje linkova i praćenje broja klikova,
– Hootsuite, Buffer i drugi alati za vođenje kalendara objava na društvenim mrežama, o čemu detaljnije možete pročitati u ‘’Kako kreirati kalendar nastupa na društvenim mrezama’’, i mnogi drugi.

5. Ne zaboravite na tradicionalne medije

Društvene mreže su odlična stvar, ali pozivnicu za event pošaljite i što većem broju novinara i blogera. Neka se svatko od njih osjeća dobrodošlo, jer nikada ne znate u kojem smjeru može otići vaš posao. Blogeri su također idealni gosti jer spajaju offline i online kampanju te vam vrlo lako mogu podići rejting na društvenim mrežema.

6. Post-event komunikacija

Na samom eventu novinarima i blogerima ispričajte crticu-dvije o svom poduzeću i pokažite pojedinačno interes za njihov medij. Upitajte ih žele li primati od vas press releaseove i što im je potrebno za kvalitetnu objavu, koji su im rokovi, da li imaju kakve savjete za vas i slično. Zapišite si sve na jednom mjestu i uz pomoć toga im ubuduće pristupajte individualno. Sigurno će vas tako prije zamijetiti.

Pripazite sa slanjem obavijesti o eventu kako ne biste svoju e-mail adresu pretvorili u „spam mail“ jer ste im već poslali previše mailova s kojima njihov medij nema veze. Primjerice, ako se radi o gastro magazinu ili portalu, on uistinu nema gdje staviti vijest o otvorenju vašeg novog kozmetičkog salona.

Press release neka bude poseban, napisan u vašem stilu, ali u formi koja je objašnjena u „Kako napisati i optimirati web-objavu za medije’’. Ne zaboravite print medijima poslati fotografije u visokoj rezoluciji u privitku emaila! Obavezno je i ime vašeg eventa ili Facebook stranice, naziv Instagram profila i eventualno drugih društvenih mreža.

7. Promocija nakon eventa ne staje!

Nemojte gasite račune niti prestati s aktivnostima na njima. Objavljujte fotografije s događanja i slične osvrte, neka i dalje traje uzbuđenje oko vašeg brenda i događanja. Možda baš to bude savršena uvertira u sljedeći event!

Zaključak:

Kod promocije eventa, kao i kod organizacije, krucijalna je kreativa. Krenite od sebe, što bi vas zainteresiralo. Razmišljajte široko. Kad krenete u izradu plana, nemojte se zamarati okvirima. Prva ideja neka bude čak gotovo neostvariva. A onda tu najkreativniju i namaštovitiju ideju optimizirajte u skladu s vašim resursima, targetom i okolinom! Sretno!

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.