Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Ukoliko sudjelujete u procesu javne nabave, zakon nalaže da od 1. srpnja 2019. morate početi koristiti e-račun, odnosno sustav zvan EDI (Electronic Data Interchange) – elektronsku razmjenu podataka. No čak i ako vas zakon na to ne obvezuje, postoji mnogo razloga zašto biste ipak trebali dati šansu cijelom EDI sustavu…

Digitalna transformacija nije samo uvođenje tehnoloških novina u redovito poslovanje tvrtke, već korjenita promjena pristupu poslovanja. Prema istraživanju Ekonomskog instituta, kada bi digitaliziranje poslovanja iznosilo samo 10% godišnje, to bi rezultiralo porastom BPA za 11%, odnosno 1150 eura po stanovniku. Izvoz bi porastao za 200 milijuna eura, a otvorilo bi se 120.000 novih radnih mjesta. Stoga ne čudi što cijeli svijet radi na tome da što prije transformira dosadašnji način poslovanja u onaj primjereniji dobu u kojem živimo i u skladu s tehnološkim napretkom čovječanstva. Prepoznala je to i Europska Unija uvevši neke standarde kojima se morala prilagoditi i Hrvatska, a među njima je i elektronička razmjena dokumenata – EDI.

Digitalizacija kroz automatizaciju izdavanja računa

Svaki račun koji izdate kao pravna osoba, morate negdje i pohraniti, te čuvati u zakonski definiranom trajanju. Radite li s mnoštvom klijenata i dobavljača, uskoro bi vam mogla zatrebati i nova lokacija isključivo za pohranu poslovne dokumentacije. Jedna od prednosti EDI sustava je u tome što, kada se njega tiče, možete slobodno zaboraviti na printer. Sve je digitalizirano – od izrade, do slanja, zaprimanja i arhiviranja. Osim financijske uštede, tu je svakako i prednost ekološki osviještenog poslovanja. Jednostavnim izračunom uz pomoć kalkulatora na stranicama Hrvatskog Telekoma možete odmah vidjeti o kolikoj financijskoj uštedi se radi. Jednom kada svoj račun ispišete, on se sigurnom mrežom šalje do primatelja, koji mora potpisati njegov primitak, kako bi uvijek znali kada je točno zaprimljen. S obzirom na to da se čitav proces može odviti u nekoliko sekundi, štednja se u ovom slučaju odnosi i na dragocjeno vrijeme, te eliminiranje brige oko toga je li naš klijent ili suradnik poslani račun uopće zaprimio. Poslujemo li s nekim često, sustav sam pamti njegove podatke, te ne moramo uvijek iznova sve ručno upisivati. Samim time mogućnost greške se smanjuje na minimum. Sustavi poput ovog važan su dio digitalizacije poslovanja koja očekuje većinu modernih poslovanja žele li opstati na tržištu.

Zapamtite, PDF račun nije e-račun!

Kada čuje za pojam e-račun, većina pomisli da je to isto što i obični račun, samo u digitaliziranom obliku, pa je dovoljno skenirati ga i riješili smo problem. No to je ipak dalje od istine. S obzirom da je Hrvatska članica EU, moramo se pridržavati pravila koja su nam zadana članstvom u ovoj organizaciji. Upravo je zbog toga i došlo do zakonskih izmjena koji trenutno obvezuju samo sudionike javne nabave. No ukoliko želite poslovati s ostalim zemljama članicama EU, svakako morate biti upoznati s pravilima. E-račun mora sadržavati određene stavke, a kako bi se osigurali da ste uvijek sve napravili po propisima, najlakše je čitavu stvar prepustiti sustavima poput EDI Hrvatskog Telekoma. Forma računa unaprijed je zadana, a od korisnika se očekuje samo da upiše zadane parametre. Isto tako, kada primamo račun iz strane države, nije važno ni na kojem je jeziku isti napisan, jer je i on rađen po špranci koju svi trebaju koristiti. Kada je o sigurnosti i vjerodostojnosti riječ, prilikom slanja e-računa preko EDI platforme na njega je automatski ugrađen FINA-in aplikativni certifikat i vremenski žig.

EDI-pomaze-kompaniji-eracun-digitalizacija-poslovanje

Fleksibilnost i jednostavna integracija

Želite li povezati mogućnost slanja e-računa sa svojim sadašnjim sustavom ili možda skladištem, uvijek se možete savjetovati sa stručnjacima Hrvatskog Telekoma. Naime, EDI se može koristiti putem SME portala koji ne zahtijeva drugi softver, no može se i integrirati s vašim postojećim ERP sustavom. Koji god model odabrali, važno je zapamtiti da se primanje dokumenata putem EDI sustava ne naplaćuje. Kada je o slanju riječ, cijene ovise o tome koristi li druga strana isti sustav ili ne. Obračunska jedinica je dokument, no ugovori li se slanje neograničenog broja dokumenata prema jednoj tvrtki koja također koristi EDI, tada je iznos fiksan. Zapreka za uvođenje EDI sustava većinom nema, a njegova primjena može biti višestruko korisna, kako velikim, tako i malim pravnim subjektima.

Koja odlika EDI sustava je vama najdraža?

Ako imate pitanja ili nedoumice oko EDI sustava, pozivamo da nam se javite putem online formulara ili ih jednostavno ostavite u komentaru na ovaj članak. Stručnjaci iz RiF-a (Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika) i Hrvatskog Telekoma odgovorit će na sva vaša pitanja i upoznati vas s EDI sustavom na vrijeme.

 

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte