Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Kako pridobiti investitora? Prodaj mu priču koju neće moći zaboraviti!

Sjećate se kada ste mamu žicali za pet kuna i nove tenisice koje baš svi imaju? Mama je često bila meka srca, no u poslovnom svijetu nitko vam neće iz čiste ljubavi dati ni lipu, a da ne očekuje nešto zauzvrat. Novi startup koncepti niču kao gljive poslije kiše, ideje frcaju na sve strane, no tek mali dio njih doista i uspije osvojiti određeni dio tržišta i poslovati s profitom. Ponekad je problem u samom proizvodu ili usluzi, no vrlo često cijela stvar zapne u samom početku – na predstavljanju ideje.

Prije nastavka, preporučamo pročitati članak o osnovama iz startup svijeta: “Želite startati sa startupom? 

Što je pitch?

– Pitch označava predstavljanje ideje ili proizvoda prilikom kojeg nastojite uvjeriti investitore kako bi trebali uložiti baš u vaš projekt.

Ono što je u vašoj glavi idealno i korisno, nekom drugom baš se i ne čini tako. Problem nastaje kada je taj netko ujedno i investitor od kojeg tražite sredstva kako bi vaš projekt uopće zaživio. On vas ne poznaje, ne zna kako razmišljate i jeste li kreativna osoba koja će mu donijeti zaradu ili tek lovac u mutnom. Svoj dojam o vama steći će u prvih nekoliko minuta, a onda ga postaje sve teže promijeniti. Zato smo mi popričali s onima koji su postali iskusni (i uspješni) u takozvanom pitchu – predstavljanju ideje ili proizvoda prilikom kojeg nastojite uvjeriti investitore kako bi trebali uložiti baš u vaš projekt.

bizit-blog-pitching-startup

Izvor: blog.sli.do

Kratko, kreativno, jednostovano i informativno

Ljudi od kojih tražite novac vjerojatno imaju pun raspored i nemaju vremena za vaše priče “od stoljeća sedmog”. Zato im je najbolje odmah priopćiti ono što nudite u zamjenu za njihovo vrijeme i novac. Smjernice kojih bi se trebali držati su sljedeće:

  1. Manje je više – iako imate potrebu odmah ispričati svaki detalj koji vas je oduševio tijekom izrade projekta, suzdržite se, investitora ne zanimaju detalji dok nije upoznao ni okvirni koncept.
  2. Budite zanimljivi i kreativni – pažnju koju ste dobili ulaskom u prostoriju morate znati zadržati, inače sve pada u vodu. Uvodni dio trebao bi uvjeriti investitore da ste vi osoba s kojom žele poslovati, a ako uspijete pridobiti njih, onda ćete vjerojatno i potencijalne kupce ili klijente.
  3. Istaknite svoje prednosti – ako ulazite na postojeće tržište, morate točno znati pokazati zbog čega bi netko odabrao upravo vas, a ne konkurenciju. Pritom ne mislimo da bi trebali pljuvati po drugima, već istaknuti sve pozitivno što vas izdvaja od drugih.
  4. Upoznajte svoje ciljano tržište – teško da će ama baš svi trebati vaš proizvod (barem u početku), zato dobro istražite vašu ciljanu publiku i način kako im se najbolje približiti, a to će pokazati da ste realni i spremni suočiti se s pravim potrebama tržišta.
  5. Razradite svoj poslovni plan – od vas se očekuje da dođete spremni. Tražite li financiranje “odokativnom metodom” nitko vas neće ozbiljno shvatiti. Morate točno znati za koji dio poslovanja vam je potrebno koliko novca, vremena i resursa.
  6. Predstavite svoj tim – ljudi koji su zajedno s vama u poslovnom pothvatu predstavljaju i vas, pa nakon što se okružite odličnim suradnicima ne propustite i njih predstaviti kao jednu od vaših jakih strana.
  7. Planirajte neplanirano i održivo – vaš trenutni plan možda je odličan za ovaj trenutak, ali morate biti spremni i za nepredviđene probleme, ali i nove izazove tržišta koji se mogu pojaviti za 2,5 ili 7 godina. Nitko ne želi ulagati u nešto što će propasti prilikom prvog većeg testa.
  8. Tražite konkretno – i vi i potencijalni investitor znate zašto ste tu – slobodno recite koji iznos vam je potreban i zašto, no budite spremni opravdati to činjenicama

 

PowerPoint – neprijatelj ili suradnik?


PowerPoint slide show može biti odličan alat za potporu dobro smišljene prezentacije, ali otme li se kontroli i prijeđe vremensko trajanje prosječnog filma, tada riskirate da vam publika ili zaspi ili odluta mislima. U oba slučaja nećete profitirati. Zato za početak investitorima predočite takozvani “executive summary” – vaš poslovni plan na jednoj stranici. Time i sebi i njima štedite vrijeme, a u detalje možete lako poslije, kada ih to bude i zanimalo.

office-365-powerpoint

Imaj pri ruci svoju prezentaciju, kao i ostale poslovne programe, na bilo kojem uređaju, bilo kad i bilo gdje!

Isprobajte Office 365 besplatno na 30 dana!

Ukoliko ste ljubitelj PowerPoint slideova imajte na umu da ih je, u prosjeku, sasvim dovoljno tek nekoliko kako bi istaknuli redom:

  • svoju viziju i proizvod
  • potrebu za istim na tržištu
  • sve potrebno za realizaciju
  • model zarade
  • marketing i strategiju rasta
  • svoj poslovni tim
  • financijski plan i potrebe
  • investicijska potraživanja
    Želite li biti ukorak s aktualnim trendovima, sve ćete navedene korake umjesto u slideove pretočiti u

    video. 

      • Umjesto suhoparnih brojki svoju kreativnost možete pokazati kroz duhovite animacije i glazbu, predstavljajući tako sebe i projekt kroz zanimljivu priču.
    Angažirajte sugovornika

    Investitorima će vas biti teže odbiti ako osjete da su već vezani za projekt. Dajte im piliku da se osjete potrebnim, jer na kraju krajeva i vi možete od njih puno naučiti. Možda zajedno dođete do ideje od koje će vaš projekt ili proizvod u startu biti bolji, a samim time i unosniji za sve zainteresirane strane. No i tu morate biti oprezni, jer popustite li ama baš svemu što investitor predlaže, on može zaključiti da vam baš i nije stalo do vaše ideje. A zašto bi onda i on bio drukčiji?

    Fleksibilnost je važna i prilikom prezentacije činjenica – budete li ih samo nabrajali bez ikakvog pozadinskog znanja, brzo ćete dosaditi sugovorniku koji i sam vidi te iste brojke na papiru. Na vama je da objasnite kako te brojke mogu raditi za vas, a samim time i za potencijalne investitore.

    I najbolji savjet ostavljamo za kraj – ne budite dosadni i naporni. Ni vi ne biste voljeli da vas netko nateže za rukav i ne da vam mira ponavljajući stalno jedno te isto. Neće pomoći ni ako nakon odbijenice briznete u plač i u suzama objašnjavate koliko vam je ovo potrebno. Ovaj investitor možda nije za vas, ali neki drugi jedva čekate da mu zakucate na vrata.

    Samo se sjetite da su J. K. Rowling odbili čak 12 puta prije nego je netko odlučio riskirati tiskajući priče o Harry Potteru, za Beatlese su govorili kako nikada neće imati značajnu karijeru, a veliki Yahoo odbio je kupiti mali startup Google jer nisu vidjeli budućnost u njemu. Ako oni nisu odustali, zašto bi vi?

    Ako ste u potrazi sa mjestima gdje predstaviti svoju ideju ove godine, za početak inspiraciju potražite među Tech eventima koje bismo i mi posjetili do kraja 2015. 😉

    Komentirajte

    Slažem se

    Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.