Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

„Uloži da se množi“ parola je svih koji znaju da novac koji stoji u čarapi ne ispunjava svoju svrhu, a iznimka nisu niti bogati i slavni.

Poznato ime svakom će proizvodu na tržištu dati dodatnu reklamu. Dok veliki brendovi za tu privilegiju iskeširaju milijune, neke od manjih kompanija tu čast imaju sasvim besplatno. Razlog je jednostavan – vlasnički udio u njemu vjerojatno ima upravo ona poznata faca koja ga i reklamira.

Iskreno, prirodno i ekološki prihvatljivo, no ponekad i neuspješno

Sve se majke brinu o budućnosti i zdravlju svog djeteta, no Jessica Alba otišla je korak dalje i odlučila sama utjecati na ono što neposredno okružuje njezine kćeri. U potrazi za prirodnim proizvodima za njegu djece u SAD-u nije našla ništa što bi udovoljilo njezinim kriterijima – prirodno, zdravo i u privlačnom pakiranju. Zato je potražila pomoć iskusnijih poduzetnika i pokrenula vlastitu kompaniju prigodnog naziva The Honest Company. Počeli su s prirodnim i šarenim eko pelenama koje su bile dostupne samo preko interneta, dok se danas cijele linije njihovih proizvoda mogu pronaći u svim velikim trgovinama. Iako je bila poznato lice, ući u svijet o kojem nije imala nikakvog znanja bio je itekakav izazov. Mnogi su je podcjenjivali, a danas ima oko 20% udjela u kompaniji koja je prošle godine vrijedila oko 1.7 milijardi dolara i na listi je Forbesovih najbogatijih žena koje su same zaradile svoje bogatstvo.

maxresdefault

Izvor: Screenshot iz reklame

Za razliku od glumice, Justin Timberlake je tijekom godina uložio u mnogo startupova i proizvoda iza kojih je stao likom i novcem. Najzanimljiviji od njih je ponovno probuđeni MySpace, koji cilja na glazbenike koji bi ovim putem komunicirali sa svojim obožavateljima i ostatkom industrije, a Justin je zajedno s još nekoliko ulagača otkupio prava na ovu bivšu društvenu mrežu za 35 milijuna dolara. 

Osim njega, pjevač je investirao i u Stipple, stranicu preko koje fotografi prodaju svoje uratke, no taj je projekt ubrzo propao. Ništa bolje nije prošao ni pokušaj s Miso Media, stranicom za glazbenu edukaciju u koju je uložio 600 tisuća dolara i – izgubio. Najnoviji pokušaj u svijetu poduzetništva možda mu napokon i uspije. AfterMaster je kompanija koja proizvodi tehnologiju za obradu zvuka, a ako je vjerovati Timberlakeu – oni su budućnost. Tu je i William Rast, kompanija koju je osnovao s prijateljem iz djetinjstva, a povremeno nabaci i svoj potpis na neku od dizajnerskih krpica.

Ulaži u ono što voliš ili u ono što će ti donijeti profit – najbolje oboje
Glumica Zooey Deschanel svoj je novac uložila u online zajednicu pod nazivom Hello giggles. Zajedno s još dva ulagača pokrenula je blog/portal/stranicu za većinom žensku populaciju, a cijeli koncept počiva na laganim temama i zabrani tračanja.

lady_gaga

Lady Gaga prva je poznata osoba koja je došla do magične brojke od 20 milijuna sljedbenika na Twitteru, zato ne čudi popularnost njene vlastite društvene mreže Little monsters, kako od milja naziva i svoje fanove. Osim toga nalazi se na mjestu kreativne direktorice Polaroida, a ubacila se i u planove o razvijanju nove društvene mreže s bivšim direktorom Googla, Ericom Schmidtom.

Mobli je nova aplikacija najsličnija Instagramu a posebna je zato jer je Leonardo DiCaprio stao iza nje ulogom od 4 milijuna dolara. Omogućuje dijeljenje fotografija, video zapisa, muzike i statusa, a nalazi se među 20 najpoznatijih izraelskih startupova. Manje s novčanim ulogom, a više promoviranjem vlastitih fotografija, podržao ih je i Lance Armstrong. Zašto se Leo odlučio baš za njih, ostaje vidjeti, s obzirom da još nije u potpunosti zaživjela. No zato je njegov kolega Will Ferrell uložio svoje iskustvo u startup koji se poprilično proslavio na internetu. Stranica FunnyOrDie donosi neke od najsmješnijih uradaka o aktualnim i raznim drugim temama, a upravo je komedija ono što Ferrell najbolje radi.

Edward Norton poznati je borac za ljudska prava i okoliš, a svoj je novac odlučio uložiti u Crowdrise. Riječ je o crowdsourcing platformi na kojoj ljudi mogu skupljati novac za svoje ideje i projekte od zainteresirane javnosti, a najveći naglasak daje na filantropiju i osobni razvoj.

Dobar proizvod + dobar glasnogovornik = uspjeh

beats-by-dr-dreDr Dre svoju je poduzetničku crtu pokazao kada je na tržište izbacio slušalice Beats by Dre. Prepoznatljivi dizajn i još poznatiji glasnogovornik ubrzo su od slušalica napravili trendy proizvod koji su reklamirali i njegovi brojni glazbeni suradnici. Prava vrijednost pokazala se kada je Apple otkupio sva prava na ovaj proizvod za nevjerojatnih 3 milijarde dolara.

Ashton Kutcher odlučio je uložiti u Hipmunk, stranicu koja na jednomashton-kutcher-startups mjestu pronalazi jeftine letove, hotele i prijevoz. No osim toga svoj je novac raspodijelio na još pedesetak različitih mjesta. Thorn (koji se bori za zaštitu djece u online svijetu), A-Grade Investments (kompanija posvećena ulaganju u projekte) i srodni mu Sound Ventures samo su neki od njih, a ulaganje glumac vidi kao svoj životni poziv i uživa u tome.

Bilo da sami pokreću posao ili se pridružuju projektu koji im je svjetonazorski blizak poznate osobe imaju veliku prednost prilikom promoviranja istog. Milijuni sljedbenika na društvenim mrežama i pristup mjestima koji „obični ljudi“ mogu samo sanjati, kao i izloženost medijima odlična su podloga za promicanje proizvoda ili usluge. Iako ni to nije uvijek garancija za uspjeh, na greškama se uvijek nešto nauči. Ako im i propadne vlastiti biznis, uvijek je tu klasična promocija tuđeg za poboljšanje stanja na bankovnom računu. Kako bi se pripremio teren za novi vlastiti projekt, naravno. 🙂

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.