Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Konverzija posjetitelja u prave kupce sveti je gral svih kompanija, zato je online poziv na akciju pristup koji si ne možete priuštiti da zanemarite.

Jednostavno rečeno, CTA (Call-To-Action) označava poziv na akciju, tj. metoda dizajnirana da potencijalne kupce navede na trenutačnu reakciju koja bi trebala zavšiti kupnjom usluge ili proizvoda. U našem slučaju to je poveznica koju postavljate na svoje web odredište, a odabirom koje posjetitelj postaje vaš kupac.

Na njih ste vjerojatno naletjeli na svakom internet odredištu koje imali drži do sebe. Neki su bili očiti, tražeći na primjer od vas da ostavite svoju e-mail adresu, dok ste kroz neke prolazili bez da ste bili svjesni da ste upravo napravili baš ono što je kreator stranice od vas i htio. Ove dvije do četiri riječi, koliko ih većina zauzima, ponekad su najvažnije na vašoj internet stranici ili profilu društvene mreže.

Napadno vs. suptilno

U marketingu je prilično tanka granica između naporne kampanje koja iskače iz svakog kutka i suptilne priče koja vas čvrsto, ali skoro neprimjetno dovodi do svog cilja. Ovu prvu svakako želite izbjeći. Dok je internet prije bio povlastica onih koji su si mogli priuštiti računalo i vezu, danas ga ima svatko. Neki dvogodišnjaci prije svladaju korištenje pametnog telefona nego što krenu slagati smislene rečenice. To samo znači da se vaša publika proširila i nije toliko naivna da ne zna prepoznati marketing kada ga ugleda. Kako im onda nešto direktno prodati? Poanta je u tome da im za njihovu interakciju ponudite nešto jednako vrijedno, a to nešto mogu dobiti samo sada naprave li ono što im nudite. Ne poslije, jer poslije ne postoji, ta odlična ponuda koju ste pripremili vrijedi samo za one koji reagiraju odmah!

Jednostavna rješenja su najučinkovitija

Mora li posjetitelj vaše internet stranice proći kroz nekoliko različitih prozora prije nego dođe do dijela gdje doista kupuje, vjerojatno će odustati. Isto vrijedi i ako ga natjerate da se namuči dok pronađe poveznicu do vaše web trgovine, samo zato jer je nigdje niste istaknuli. Princip je jednostavan – želite li nešto prodati, učinite to dostupnim na svakom koraku. Umjesto proizvoda, uvijek možete ponuditi i sadržaj, naravno vezan za taj proizvod. Napravite kratki video o tome kako djeluje u stvarnosti, zašto je bolji od ostalih i kako će olakšati život onome što ga koristi. Osim direktnog reklamiranja, ponudite savjete blisko vezane za vašu branšu. Ako ste osobni trener, navedite nekoliko vaših najdražih vježbi, ponudite koji savjet i pozovite sve da se pretplate na vaše redovite objave. Ljudi vole vidjet instant rezultate, no iako ne mogu izgubiti kilograme ili doći u formu preko noći, nema razloga da ne mogu odmah preuzeti vašu brošuru sa savjetima kako to postići. Naravno to je samo dio onoga što nudite, za ostatak ih uputite u vašu web trgovinu.

Besplatno ne znači uvijek gubitak

Nudite li uslugu koja se može koristiti bez fizičke interakcije, poput aplikacije za pametne uređaje, ponudite besplatni period za isprobavanje proizvoda. Tjedan, dva ili čitavi mjesec, ovisno o tome što je za vas prihvatljivo i koliko vremena je potrebno da se novi korisnik nauči na vaš proizvod toliko da zaključi da bez njega ne može ili ne želi. Ali naravno, taj veliki svijetleći gumb koji nudi akciju jasno daje do znanja da ova opcija možda neće uvijek biti dostupna, pa bi bilo najbolje da je kupac isproba upravo sada! Otiđe li na drugi dio vaše stranice, ta ista ponuda nalazit će se negdje u kutu, ali dovoljno vidljiva da je potencijalni kupac ne može ignorirati. Dobitak bez ulaganja nije moguć, zato procijenite koliko ste spremni dati prije nego vam se to krene vraćati.

call-to-action-poziv-na-akciju-1

Neka bude osobno i ciljano

Osim ako se radi o natalnoj karti, sadržaj koji besplatno dijelite preko CTA poveznice vjerojatno će biti za sve isti. No to ne znači da i poziv treba biti takav. Želite li da korisnik razvije vezu s vašim proizvodom ili uslugom, obratite mu se kao prijatelju. Neka poziv za djelovanjem bude više kao prijateljski savjet, ali da se zna da dolazi od stručnjaka koji vlada svojim područjem – prepoznaj problem i ponudi rješenje, po mogućnosti uz dodane benefite. Riječi poput „kupi“ ili „registriraj se“ zvuče istrošeno, formalno i ne dovoljno blisko. Budite kreativni, isplati se. Ako i dalje trebate pomoć, proučite naše savjete!

A u sljedećem članku o pozivima na akciju donosimo konkretnije cake za upotrebu na pojedinim područjima (web stranica, internet trgovina, društvene mreže)! Zato – čitajte nas i dalje! 🙂

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.