Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Poslovanje u oblaku, umjetna inteligencija i Internet stvari samo su dio onoga što spada pod procese digitalne transformacije, no to nije ni približno sve. Kako bi kompanija uspješno provela ovaj prijelaz u digitalno doba, potrebno je početi od prilagodbe samog načina razmišljanja o poslovanju, te se odlučiti i na poneki rizik.

Sjećate li se Kodaka? Ova kompanija za proizvodnju svega vezanog za fotografiju toliko je odugovlačila s uvođenjem digitalnih kamera u svoju ponudu, da su ih konkurenti jednostavno pregazili. Američki Blockbuster, lanac trgovina za iznajmljivanje video kazeta i DVDa, smijao se tada novom Netflixu kada su im ponudili suradnju. Blockbuster danas više ne postoji nakon proglašenja bankrota, dok Netflix žari i pali kada su u pitanju filmovi i TV serije. Pamtite li pretraživanje interneta putem Yahooa? Njihova je najveća greška što su odbili kupiti tada nepoznati Google za samo milijun dolara, uz još nekoliko jednako katastrofalnih odluka koje su ih tijekom godina doveli tek na vrh svih ljestvica najgorih poslovnih poteza. Zašto ih spominjemo? Kako bi iz tuđih grešaka nešto i naučili. Naime, svima njima zajedničko je to što su u potpunosti ignorirali neizbježnu digitalnu transformaciju.

Što je to digitalna transformacija?

Digitalna transformacija je uspješna integracija tehnologije u svakodnevno poslovanje. To nije samo „mrtvo slovo na papiru“ već korjenita promjena poslovanja, čijom primjenom nastaju trenutne promjene, ali i one vidljive tek u budućnosti. Uvođenjem novih tehnologija mijenja se pristup poslovanju iz očitih razloga – ono što smo nekada obavljali vlastoručnim pisanjem po papiru, danas se unosi putem računala. Dok smo prije sami morali raditi izračune i procjene, ta ista računala preuzela su i tu zadaću. Praćenje voznog parka kompanije prije je ovisilo o ažurnosti vozača i upravitelja, dok danas softver poput Cloud nadzora vozila obavlja sav posao, a usput se brine i o sigurnosti. Važno je što prije shvatiti kako je tehnologiju nemoguće izbjeći, no za to nemamo ni razloga, jer pravilnim korištenjem iste možemo postići ono što smo do prije nekoliko godina smatrali nemogućim.

sto-je-digitalna-transformacija-1

Transformacija od vrha do dna

No zajedno s vidljivim i opipljivim promjenama, treba uvesti i one koje se tiču međusobnih odnosa i pogleda na poslovanje općenito. Morate pronaći metodologiju koja najviše odgovara vašem radnom kolektivu, te donosi rezultate na poslovnom planu dok ujedno unaprjeđuje međusobnu suradnju. Digitalna transformacija odnosi se i na digitalni marketing, te mnogo drugih procesa. Smisao nije u tome da tehnologija preuzme dosadašnji posao i odrađuje ga na potpuno isti način, već da poboljša cijeli proces i napravi ga učinkovitijim. Dobar primjer su Airbnb i Uber; oni su uzeli određenu potrebu tržišta i ponudili je na način koji odgovara i onima koji usluge pružaju i onima koji usluge koriste. Njihovo je poslovanje u potpunosti digitalno, a popularnost koju su stekli u kratkom roku dovoljno govori o uspješnosti implementacije.

Strategija – ključ digitalne transformacije

Mislite li da ćete neplanskom kupnjom brojne IT opreme i opremanjem ureda bez neke jasne vizije uspjeti u digitalnoj transformaciji, vrijeme je da razmislite ponovno. Izrada strategije vezane za uspješnu transformaciju izazov je i za velike kompanije, kao i za države, zato je ne treba shvaćati olako. Veliku prepreku predstavlja strah od promjene, a to se najviše očituje kod generacije koja nije odrasla uz tehnologiju i ona im predstavlja veliki izazov. Mnogi se žale i na manjak financijskih sredstava, kao i nedostatak stručnog kadra koji bi promjene i uveo. To su sve stvari koje svaki menadžer zadužen za promjene mora uzeti u obzir prilikom izrade strategije za pojedinu kompaniju.

Za početak je potrebno uključiti sve glavne i odgovorne za donošenje odluka – oni su ti koji će pokretati ostale zaposlenike i brinuti se da provedba strategije funkcionira. Njihovi savjeti vezani za svaki pojedinačni sektor ključni su za izradu plana. Nakon toga ciljeve treba pretvoriti u digitalne procese. To konkretno znači da ako se fokusirate na online prodaju, trebate poraditi i na dizajnu svoje web stranice, kako bi manje izgledala kako staromodni katalog, a više kao moderna trgovina. Nakon napravljenog istraživanja o potrebama ciljanih klijenata, treba povezati sve dobivene rezultate i razraditi kako se uklapaju u svaki segment poslovanja, te ih povezati da rade kao cjelina. Posljednje, ali i najvažnije, potrebno je uvijek ostati ukorak s trendovima. Konstantno mjerenje učinkovitosti primjene svih procesa jedini je način da znate da vaša strategija doista daje rezultate.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte