Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Zakon je poprilično jasan – sve pravne osobe koje žele sudjelovati u procesu javne nabave moraju implementirati elektroničku razmjenu dokumenata. Osim što ga poslovni procesi EU zahtijevaju, EDI je ujedno i iznimno koristan svakoj kompaniji, a evo i zašto…

Ako vaša kompanija još nije prošla proces digitalizacije i modernizacije poslovanja, sada je pravo vrijeme za tu odluku. Unatoč tome što ste dosad pronalazili sve razloge zašto odgađati tu odluku, jedan od hrvatskih zakona tu će odluku donijeti za vas, posebno ako vaše poslovanje zahvaća i javnu nabavu. No čak i ako vas zakon na to ne obvezuje, ovaj moćni alat mogao bi vam donijeti velike uštede, ali i veći kredibilitet kod inozemnih poslovnih partnera.

Što je EDI?

Electronic Data Interchange (na hrvatskom Elektronička Razmjena Dokumenata) označava prijenos strukturiranih podataka, prema dogovorenim standardima, od jedne računalne aplikacije do druge. Jednostavno rečeno, dokumenti se šalju elektroničkim putem uz minimalnu ljudsku intervenciju, a njihov je izgled unaprijed zadan, što umanjuje mogućnost pogreške pri ispisivanju svih potrebnih elemenata. Ova je usluga namijenjena isključivo poslovnim subjektima (B2B i B2G), a prijenos podataka odvija se putem UBL 2.1 standarda.

Zašto uvesti elektroničku razmjenu dokumenata?

Osim što Zakon nalaže da ga svi koji žele sudjelovati u procesu javne nabave moraju uvesti, EDI omogućava potpunu automatizaciju procesa, pa tako prilikom ispisivanja i slanja računa, otpremnica ili narudžbenica ne morate uvijek sve iznova ručno upisivati. Prilikom poslovanja s pravnim osobama izvan Hrvatske, posebno unutar Europske Unije, sam sustav će se pobrinuti da su svi zakonski elementi dokumenata zadovoljeni. Njihov standardni izgled premošćuje sve jezične barijere, kao i mogućnost slučajne pogreške, a u svakom trenutku moguć je i uvid u stanje računa – je li zaprimljen i kada će biti naplaćen.

Koje su prednosti EDI platforme Hrvatskog Telekoma?

Primjena direktive po kojoj se EDI mora uvesti za određene poslovne subjekte počela je već 1.12.2018., dok period prilagodbe za pravne osobe traje do 1.7.2019., što znači da je HT EDI već uhodana aplikacija. Dolazi bez ugovorne obveze i omogućava jednostavnije poslovanje s manje papirologije, što naglašava i njegovu ekološku važnost, kao i uštedu na troškovima potrošnje uredske opreme poput papira i njihove pohrane. Njegovim korištenjem imate uvid u sve transakcije u realnom vremenu, što omoguće brzu prilagodbu i donošenje poslovnih odluka u kraćem vremenu. Bez posrednika uključenog u slanje dokumenata štedi se na novcu i vremenu, a podaci kraće putuju između dva subjekta.

Je li HT EDI siguran?

Hrvatski Telekom svoju je uslugu razvio uz pomoć partnera Combisa. Prijenos podataka u EDI aplikaciji Hrvatskog Telekoma odvija se po najvišim sigurnosnim standardima, a tehnička podrška na raspolaganju vam je 24/7. Svi HT EDI korisnici dobivaju i vlastitu digitalnu arhivu, a prilikom implementacije sve možete prepustiti stručnjacima koji će ga lako integrirati sa skladištem, ERP-om ili nekim trećim sustavom.

Kako izgleda EDI platforma Hrvatskog Telekoma?

EDI_portal_elektronicka_razmjena_dokumenata

EDI usluzi možete pristupiti korištenjem ERP sustava i web portala na hrvatskom ili engleskom jeziku. EDI korisnički portal podijeljen je u tri glavne zone. S lijeve strane nalazi se izbornik putem kojeg možete unijeti vlastite postavke, pretraživati partnere i ugovore, pregledavati primljene i poslane dokumente, te izvesti svoje podatke. S desne strane u vrhu ekrana nalazi se brza tražilica s pretragama po tipu ili oznaci dokumenta, te pošiljateljevom OIB-u, vremenu primitka, statusu i vrsti dokumenta. Treći dio ekrana zauzima područje u kojem se ispisuju traženi podaci. Vizualizacija je izrazito čitljiva i pregledna, što olakšava početno snalaženje i omogućava brzi rad za napredne korisnike. Tu je i opcija Testni agent koja je dostupna administratorima kompanije i služi za simulaciju operacija tvrtke radi lakšeg razumijevanja procesa. 

Europska unija procijenila je da će uvođenjem standardiziranog načina poslovanja kroz EDI uštedjeti čak 423 milijuna eura – koliko od toga bi mogla biti vaša ušteda?

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte