Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Korištenje eRačuna u poslovanju uskoro vjerojatno neće biti samo stvar izbora i ekološke osviještenosti, već i konkretni zakonski zahtjev.

eRačun odavno nije novost, a sve prednosti uvođenja ovog sustava već smo obradili u prijašnjem članku na tu temu. No ono što bi napokon trebala biti novost je usklađivanje hrvatskih zakona s Direktivom (2014/55/EU) Europske unije koja kaže kako su zemlje članice obvezne uvesti eRačun u javnoj nabavi. Skladištenje i obrada ovakvih računa mnogo je lakša od skupljanja mnoštva papirologije koje za sobom povlači tradicionalni, ispisani račun. Iako je Pravilnikom o PDV-u još prije 6 godina uređeno pitanje eRačuna, ova praksa još nije u potpunosti zaživjela u Hrvatskoj, što bi Direktiva Unije trebala promijeniti.

eRačun kao standard u Europi

Više od 1200 milijuna elektronički izdanih računa procesirano je i dostavljeno u članicama EESPA-e (Europske udruge pružatelja usluge izdavanja eRačuna) 2015. godine, čak 27% više nego godinu ranije. Većina njih procesirana je u B2B i B2G odnosima, dok nekih 485 milijuna eRačuna odlazi na B2C segment. Najnaprednije po ovom pitanju svakako su skandinavske zemlje, među kojima prednjači Danska u kojoj je uveden model kažnjavanja za sve koji račune izdaju u papirnatom obliku. Kada je o našim susjedima riječ, Slovenija ovaj način izdavanja računa u javnoj nabavi koristi od početka 2015. godine, dok je u Italiji on postao većinska praksa još prije nekoliko godina. Svaka članica EU sama određuje sadržaj računa, no u cilju olakšanja trgovine među članicama Unija planira i ovdje uvesti jednake norme za sve.

Hrvatske kompanije kojima je poslovanje s inozemstvom prioritet, većinom su se prilagodile ovom načinu poslovanja. Čak i ako sami nisu bili svjesni svih prednosti elektroničke dostave računa, njihovi su ih partneri iz drugih zemalja članica EU ubrzo uvjerili u benefite eRačuna.

Brzo, učinkovito i ekološki prihvatljivo rješenje

Ručno unošenje podataka prilikom plaćanja računa za sobom neminovno povlači greške nastale ljudskim faktorom. Krivo unesen broj, adresa ili ime mogu napraviti više štete nego koristi. Ništa manje zanemariv nije ni ekološki utjecaj koji ima odbacivanje papirnate forme, kao ni smanjivanje troška zapošljavanja ljudi koji te iste račune trebaju ispisati, razvrstati, staviti u kuvertu, zalijepiti marke, poslati… Samim time smanjuje se i potreba za velikom količinom uredskog materijala potrebnog za cijelu tu proceduru.

Ako vas ništa od navedenog još nije uspjelo uvjeriti, sjetite se samo koliko je vremena potrebno dok račun stigne s jedne adrese na drugu, što automatski znači i odgodu plaćanja. Račun poslan elektroničkim putem stiže u roku nekoliko sekundi i odmah je spreman za plaćanje.

Prema podacima Instituta za ePoslovanje, 5% od ukupnog broja poslanih računa u Hrvatskoj otpada na eRačun, no već iduće godine očekuje se rast na 15%, dok predviđanja za 2018. godinu kažu kako bi ih moglo biti čak 50%. Očito je da se radi o trendu koji raste velikom brzinom.

e-racun-2

Usluga izdavanja elektronskih računa pruža sve u jednom

eRačun izdan putem usluge Hrvatskog Telekoma ima status preporučene pošiljke i zaštićen je certifikatom koji garantira njegovu ispravnost i sigurnost, a isporuku možete pratiti putem portala. Usluga je dostupna putem računala, tableta ili pametnog telefona, tako da ne morate ovisiti o svom uredu i uvijek imate uvid u sve izdane račune na jednom mjestu gdje god se nalazili.

U suradnji s HT-om GKP Komunalac iz Koprivnice je uveo eRačune i tako se uskladio s normama i preporukama EU. „Sustav e-poslovanja unutar poduzeća u potpunosti će biti integriran skorašnjim uvođenjem elektroničke dokumentacije. Cilj tog sustava je zaprimati, obrađivati i slati dokumentaciju u elektroničkom obliku čime će modernizirati i ubrzati poslovni procesi te nastaviti raditi na očuvanju okoliša“ istaknula je Maja Hleb, predsjednica Uprave Komunalca.

Ovakav način rada ubrzava sve procese s obzirom da vlastoručni potpis nije potreban, a smanjuje i potrebu za dodatnim IT stručnjacima, s obzirom da usluga Hrvatskog Telekoma nudi i podršku 24 sata na dan.

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte