Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Analizirali smo: kako su veliki brendovi pridonijeli razvoju industrije i tržišta sporta, koji je domaći “sportski” startup dobio svjetsku slavu i kako jedan hrvatski gym primijenjuje tehnologiju u svom poslovanju.

Prepoznajući potencijal tržišta i sve veću bazu pojedinaca koje je moguće doseći tehnološkim rješenjima i novim medijima, veliki brendovi su su se uključili i dali svoj doprinos razvoju sporta kroz i uz pomoć tehnologije. Osim klasičnih oblika oglašavanja većina je dala svoj doprinos u vidu razvoja vlastitih aplikacija ili produkcijom i plasmanom sadržaja koji koristi sportašima (izvođenje vježbi, programi, savjeti…).

–> Vezani članak: Tehnologija i sport – kako voditi bizis u sportu 1. dio

Tri su izdvojena segmenta koja pokazuju utjecaj brendova na tržište sporta:

  • Produkcija sadržaja i pomoći vezane uz sport – Vjerovatno najrazrađeniji YouTube kanal vezan uz sport je Red Bull-ov YouTube kanal. Sadrži više od 5.000 videa logično razvrstanih u tematske cjeline, koji prate sve od sportskih evenata do savjeta i intervjua poznatih. Trenutno broji više od 5.000.000 pretplatnika.
  • Angažman sportaša i rekreativaca u promociji brenda – najčešći primjer su pojedinci koji kroz “nativan” oblik oglašavanja, oglašavaju brendove vezana us suplemente prehrani. Zbog statusa influencera i velikog broja pratitelja, utječu na način vježbanja i korištenje suplemenata kod rekreativaca. Najčešća mreža je za ovaj oblik promocije i suradnje je Instagram, što naravno sportašima “nadopunjuje” budžet.
Startup – novi poslovni modeli, platforme i aplikacije

Često, sportski entuzijasti, fanovi i sportaši imaju osjećaj i za “biznis”. Tako su nastali i mnogi globalni startupovi koji su vezani za neki od segmenata: praćenje aktivnosti pojedinca i sportskih rezultata, praćenje prehrane u sportu, statistike određenih sportova, sadržajne aplikacije i platforme pa sve do prodajnih platformi. U moru navedenih, istaknuli bi hrvatski startup Madbarz koji okuplja street workout zajednicu i sve one koji se žele okušati u “bodyweight” treningu i kako sami navode – to je aplikacija koja će vam promijeniti život.

madbarz-app

Izvor: angel.co/madbarz

Osim plana vježbi, svojevrsnog personaliziranog trenera/treninga, aplikacija u sebi sadrži i programe prehrane. O korisnosti i uspjehu aplikacije govori investicija koju je razvojni tim dobio u vrijednosti od cca. 115.000 $ čime je MadBarz procijenjen na ukupnu vrijednost od 1.150.000 $.

 

Kako se snalaze i kako rade u Hrvatskoj – American Top Team Zagreb

American Top Team Zagreb najsuvremenija je dvorana u Zagrebu koja nudi borilačke i fitness programe. ATT kao dvorana sastavni dio je najpoznatijeg američkog lanca dvorana i kao takva prva je i za sada jedina u Europi! Pri samom startu uvjeti za otvaranje i podršku globalnog sportskog brenda zahtijevali su prostor koji će zadovoljiti u potpunosti sve želje osoba koje će boraviti u njoj, u kojem će dominirati kvalitetna oprema za provedbu treninga i koja će samim eksternim izgledom mamiti poglede. Kako bi cijela dvorana u potpunosti bila cjelovita, dakako da su bitni i kvalitetni i stručni treneri, pristupačno osoblje i ne manje bitni – vrhunski sportaši i sportaši amateri kao članovi.

American Top Team ZagrebIzvor: American Top Team Zagreb

Podrazumijeva se da je takav projekt zahtijevao i poslovno upravljanje sukladno današnjim uvjetima poslovanja o čemu smo popričali sa Zvonimirom Trusić:

 

Koje programe ima American Top Teama Zagreb?

Z: Prvenstveno želimo razbiti predrasude da je ATT dvorana fokusirana na vrhunske sportaše i profesionalne borce. U dvoranu su dobrodošli svi ljubitelji borilačkih i fitness programa, bili oni potpuni sportski laici, početnici u sportu ili napredniji sportaši u formi. Treninzi svih programa su prema potrebi prilagođeni sposobnostima naših članova bez obzira u kakvoj im se tijelo trenutno formi nalazi. Mi vjerujemo u rezultate i planove treninga naših trenera te do sada nismo imali problema sa nikakvim ozljedama ili nesrećama u sklopu treninga. Dvorana kao takva nudi 4 vrste borilačkih programa sa naglaskom na MMA-u i 2 fitness programa sa naglaskom na CrossFitu pošto unutar American Top Team-a Zagreb, lociran je i služebeni „Id Est“ CrossFit Box. Kvalitetu naše dvorane svakodnevno održavaju naši treneri kojih je ukupno 7.

American Top Team Zagreb-programi

Izvor: americantopteam.eu

Pokazao nam se bitnim balans između specijalizacije i širine mogućih usluga a trenutno najveći broj rekreativace privlače borilački programi MMA i Kickboxing te fitness programi Iron Core i CrossFit.

Marketing ATT-a: inicijalni članovi i kako privlače nove

Z: Programi i sportovi koje kod nas članovi treniraju su specifični, dakle radi se o zaljubljenicima i entuzijastima koji tvore posebno tržište različito od drugih sportova. Naravno, naš zadatak je privuči širu masu koja je spreman na rekreativno bavljenje jednim od programa.

Pri tome nam je najviše pomogao Facebook, na kojem smo uz sadržajni plan i upotrebu oglasa privukli oko 11.500 fanova i prikupili oko 80 članova. Zatim pomoću Instagrama koji je trenutno u sportskom digitalnom marketingu zasigurno broj 1 i YouTube kanala.

Poznati sportaši i članovi kao ambasadori

Z: Istaknuli bi da nam veliku prednost o odnosu na ostale klubove nose i naši stalni članovi i vrhunski borci i sportaši poput Igora Pokrajca, Mateja Truhana, Ivana Erslana, Filipa Gaćeše, Lemmyja Krušića i Matije Blažičević, dijeljenje fotografija na društvenim mrežama i sama činjenica da su redovni članovi ATT-a potvrđuje našu kvalitetu i prema široj masi.

Također, mnogi od članova, zadovoljni rezultatima, dijele fotografije i statuse sa treninga što nam se pokazalo izvrsnim za online word of mouth marketing te snimaju i objavljuju video zapise svojih novi rekorda i naučenih vještina.

Upravljanje poslom i alati

Z: Upravljanje samim gymom, s obzirom na broj čalanova, koncept i broj programa, zahtjevan je posao kojeg je potrebno raditi ažurirano, predano i dosljedno. Sport je branša koja nikada ne spava, u kojoj se događaju ne mogu planirati te gdje su rizik i adrenalin uvijek prisutni. Uz ljubav prema sportu i poznavanje ciljne skupine potreban su i znanja i iskustvo u upravljanju, ovdje govorimo o operativnom djelu posla koji je svakako jako bitan segment i odraz samog poslovanja. Najveći izazovi su određivanje termina treninga, zadovoljavanje što je mogućeg broja želja članova, zadovoljavanje svih željenih uvjeta samim zaposlenicima te samo praćenje svih aktivnosti dvorane.

Za svaki element koristimo aplikacije i online umrežene alate prilagođene i računalima kao i mobilnim telefonima koje nam olakšavaju, a i mjenjaju način rada – pretežno su to cloud aplikacije koje omogućavaju voditeljima, trenerima a i klijentima pristup informacijama i “real time promjene”.

Preporuka klubovima, gymovima i samostalnim trenerima:

Koristite nove medije za promociju, nove tehnologije za upravljanje i budite kreativni i kvalitetni jer je danas u brandingu jedna od ključnih stvari transparentnost, povjerenje i omogućiti klijentima što veću vrijednost proizvoda ili usluge za određenu cijenu (jedinicu cijene).

 

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.