Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Koje su to navike stekli “moderni” sportaši i kako ih prate ili nameću klubovi, udruge i poslovni subjekti?

Tehnologija mijenja sliku aktivnog, profesionalnog ili rekreativnog sporta. Naizgled rekreativan ili aktivan sport uvriježeno podrazumijeva odstupanje stereotipne upotrebe računala, mobitela, tableta. Realna situacija sasvim je drugačija. Moderni rekreativci i sportaši zapravo upotrebljavaju tehnologiju više nego ikada. Prožeta je kroz svaki dio bavljenja fizičkim aktivnostima, počevši od naizgled banalnih stvari poput slušanja glazbe za vrijeme sportskih aktivnosti do onih naprednijih poput gadgeta koji služe za analizu nutritivnih vrijednosti namirnica.

Sprega tehnologije, sportske industrije i tržište koje pokrivaju stvorila je potpuno nove trendove, iskoristila potencijal novih medija i okuplja sve veći broj ljudi koji sada lakše i učestalije realiziraju svoje sportske aktivnosti.

Tehnologija + sport = rezultati

Razvoj društvenih mreža, mobilnih tehnologija i tehnologije općenito svim su rekreativcima i sportašima otvorile vrata neograničenih izvora informacija o načinu treninga, programima… Utjecale su na povećanje motivacije i omogućile adekvatnije praćenje rezultata. Zapravo, olakšale su probleme koje su svima predstavljali prepreku u aktivnom bavljenju sportom.

fitness-app

Foto: runnersworld.com

Utjecaj sinergije tehnologije, novih medija i brendova sportske industrije, pretežito industrije prehrane i sportske opreme očituje se u nekoliko trendova.

Nove generacije trenera i zaljubljenika u sport uspjeli su putem društvenih mreža i novih medija steći status vrhunskih trenera, zapravo brendova. Upravo društvene mreže i aplikacije potaknule su ono fanatično u sportašima i zaljubljenicima u sport – mogućnost da se okupljaju i komuniciraju na određenu temu – sport, na globalnoj razini. Treći faktor su veliki brendovi sportske industrije, proizvođači, a i dr. institucije. Oni su svojim marketinškim aktivnostima, ustupanjem vlastite tehnologije i sponzorstvima privukli nove mase korisnika, u nekim slučajevima i stvorili potpuno nove trendove/sportove.

Prvi i možda trenutno najzanimljiviji primjer je popularizacija rekreativnog trčanja-jogginga, koja je u prošlih nekoliko godina privukao velik broj građana na redovno i aktivno trčanje, a uz to i promijenio sliku naše svakodnevnice. Danas pogledom na zagrebački savski nasip u popodnevnim satima možete potvrditi ovaj trend.

Drugi, ništa manje zanimljiv primjer, ali sa nešto manjim brojem aktivnih sudionika je “street workout”. Pretežito mladi aktivni korisnici su izmijenili su sliku parkova, igrališta i poligona na kojima danas vidimo sprave za vježbanje, mlade profesionalne i rekreativne sportaše koji su zamijenili klasične aktivnosti netradicionalnim oblikom tjelovježbe.

street-workout

Foto: rekreacija.hr

Treći, relativno mlad sport je crossfit čije su programe i načine vježbanja u svoje ponude uvrstili mnogi fitness klubovi, borilačke dvorane, a i razvili su se posebni crosfit klubovi, centri i gymovi.

Samo dio cjelokupnog sustava su trendovi, a ono što je zajedničko svim sportovima je zaljubljenost sportaša u pojedinačan sport. Svi zaljubljenici su spremni prenjeti svoja znanja, privući nove članove, pružiti im potporu i motivaciju, a sada to mogu još lakše uz alate poput aplikacija i društvene mreže.

Blog, Facebook i YouTube – mediji koji su stvorili nove trenerske zvijezde

Na krilima online komunikacijskih alata, organskim rastom broja korisnika istih, pojedinci su na vrijeme prepoznali trend i razvili su vlastiti biznis. Koja su osnovna načela primijenili i što su ponudili svojim fanovima zapravo se ne razlikuje od nastupa velikih brendova iz drugih sektora.

Redovno ažuriranje sadržaja – oni koji su bili voljni uložiti vrijeme i trud u razvoj vlastitog sadržaja, ustupanje besplatnih programa i realan prikaz rezultata su pružili rekreativcima mogućnost primjene znanja i iskustva.

Odgovori na pitanja – zapravo korisnička podrška. Svi vole vidjeti brigu o zajednici tj. sebi samima, svi rekreativci i sportaši trebaju dodatnu podršku ili savjet za rješenje specifičnog problema usprkos postojećim i dostupnim informacijama. Upravo Facebook i YouTube su izvrsni kanali kojima su treneri diljem svijeta počeli u video formi odgovarati na pitanja i pisma njihovih fanova.

Specifični oblici sadržaja – sadržajni marketing. Prije svega, većina najpopularnijih sportaša prilagodila je sadržaj kanalima koje koriste ili su počeli koristiti efikasan medij – video, pri čemu pokazuju način i izvođenje vježbi. Nadalje, učestali su plasman e-bookova, newslettera i infografika.

Kolaboracija – često sudjelovanje poznatih sportaša ili običnih fanova na Facebook stranicama, YouTube kanalima i ostalim medijima.

Strenght Camp
Osnovni kanali za popularizaciju i komunikaciju su Facebook, YouTube i vlastiti blog. Možda najpoznatiji inozemni primjer je “Strenght Camp” koji je sa svojim glavnim akterom, Elliott Hulseom, specifičnim pristupom i količinom sadržaja, uz primjenu ranije navedenih načela stvorio malo sportsko carstvo. Sa više od 1.500.000 pretplatnika i oko 1.400 videa, zauzima 16. mjesto najpoznatijih i najposjećenijih sportskih YouTube kanala, čime je premašio mnoge poznate brendove i sportske institucije/organizacije.

U nastavku ovog blogposta  pročitajte kako je jedan hrvatski gym primijenio tehnologiju i znanja te kako su veliki brendovi pridonijeli razvoju industrije i tržišta sporta! Do čitanja 🙂

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.