Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Hrvatski projekt pod vodstvom trojice nadarenih tinejđera uspješno navigira svjetskim i domaćim tech konferencijama, a uskoro očekuje i prva ulaganja.

Matija Matija, Ivan Jolić i Milan Kovačić brucoši su FOI-a i FER-a, ali i osnivači uspješnog hrvatskog startupa Tourgent. Na nedavno održanoj konferenciji SHIFT u Splitu dobili su prvu nagradu, te kući otišli bogatiji za deset tisuća dolara. Njihova cloud usluga za prijevozničke kompanije prati autobuse i vozače, a iako su tek krenuli s radom iza sebe imaju pozamašno iskustvo iz startup svijeta. Kao idejni začetnik i predstavnik ovog ambiciozniog trojca, Matija nam je otkrio što ih sve čeka nakon velike pobjede.

Krenimo od kraja – otkud vi na SHIFT konferenciji i kako je bio koncipiran vaš pobjednički pitch?

Na SHIFT smo se prijavili jer je to najprestižnija startup konferencija u regiji i znali smo da će govornici, žiri i posjetitelji biti na vrhunskoj razini.

Pitch smo koncipirali tako da smo prvo predstavili problem, tj. na iskustvu tvrtke mog oca prikazali kako sada izgleda proces koji mi olakšavamo. Time smo odmah žiriju i publici dali do znanja da imamo bliske veze i iskustva s industrijom u koju ulazimo. Zatim smo prikazali samo rješenje kroz screenshotove kako bismo naglasili da se radi o gotovom proizvodu, a ne samo o ideji. Nakon toga smo ukratko spomenuli da smo već bili pokriveni od strane medija te da smo uspješno sudjelovali na startup natjecanjima.

Kad smo razjasnili o čemu se radi napomenuli smo da već imamo traction jer je to jedna od najvažnijih stvari koje žiri želi čuti, zatim malo o prodajnoj strategiji, business modelu, tržištu, konkurenciji i naposljetku o timu. Tim je također bio jako važan dio pitcha jer investitori/žiri uvijek žele znati da su co-founderi već prije radili zajedno i da se dobro poznaju jer će u podizanju startup kompanije sigurno biti velikih problema, briga i ostalih poteškoća koje tim može preživjeti jedino ako se drži zajedno.

Vezani članak: Startup pitch ili kako impresionirati ulagače u par jednostavnih koraka

Što mislite da vas je izdvojilo od ostalih – je li riječ samo o dobrom proizvodu ili su dobra priprema i izlaganje učinili svoje?

Svakako kombinacija svih aspekata. Smatramo da je presudno bilo to što smo imali dobar proizvod u dobroj niši koju razumijemo i kroz prezentaciju smo uspjeli prikazati i proizvod i priču kako je do njega došlo, te zašto smo baš mi ti koji možemo ponuditi pravo rješenje.

Kakva je situacija s investitorima nakon Splita, tj koji vam je plan financiranja?

Pričamo na nekoliko strana, no trenutno nemamo ništa konkretno dogovoreno. U svakom slučaju ćemo nagrade sa Shift Challengea i App Start Contesta potrošiti za najam stana kako bismo svi mogli zajedno na istom mjestu raditi na Tourgentu.

Tamo ste radili s mentorima, u kojoj mjeri vam je to pomoglo (ili nije)?

Mentori su uvijek korisni, bilo je mnogo kvalitetnih savjeta, no isto tako bilo je i kontradiktornih savjeta. Na primjer jedan mentor nam savjetuje jednu stvar pa nakon njega dođe drugi sa sasvim suprotnim savjetom. U takvim situacijama je potrebno prepoznati koji savjet bolje odgovara našoj konkretnoj situaciji jer je svaka startup priča drugačija i specifična.

hrvatski startupovi

Ovo nije vaša prva konferencija, gdje ste sve još bili i što biste izdvojili kao najznačajnije iskustvo u svom startup procesu?

Bilo je tu još svakakvih konferencija i natjecanja od kojih se mnogih više ni ne sjećamo. Istaknuo bih App Start Contest na kojem smo također osvojili novčanu nagradu – drugo mjesto i 13.000 kn. Kroz sva ta natjecanja bilo je mnogo situacija gdje nismo osvojili ništa ili gdje rezultati nisu bili na očekivanoj razini. Zato bismo svima koji namjeravaju ići sličnim putem preporučili da nikako ne odustaju od svoje ideje/projekta/startupa jer su kriteriji često različiti i to što na jednom mjestu niste prepoznati ne znači da negdje drugdje niste baš ono što traže.

Tko je ekipa koja stoji iza Tourgenta (i zašto baš taj naziv)?

Naziv “Tourgent” dolazi od engleskih riječi “Tour”, “Agent” i “Urgent”. Prije smo se zvali “tepter” no to je dosta podsjećalo na “Zepter” i nije baš asociralo na ono čime se bavimo pa su nam u Core Inkubatoru savjetovali da promijenimo ime i tako je došlo do Tourgenta. Ivan radi na webu i Android aplikaciji, student je FER-a i poznajemo se još negdje od 5. razreda osnovne škole kada smo se upoznali online i počeli zajedno raditi na raznim web “projektićima” poput portala, foruma itd. Milan je moj kolega sa FOI-a, a radi na Windows Phone i iOS aplikaciji. Prvotno je trebao samo izraditi prototip Windows Phone aplikacije kako bismo imali Windows Phone pokriven za jedno Microsoft natjecanje, no tad smo vidjeli da mu se sviđa raditi na Tourgentu te da je spreman odvojiti mnogo vremena i volje na to pa je postao co-founder.

Ja primarno radim na business dijelu, no imam i iskustva u developmentu jer sam sa Ivanom nakon srednje škole radio u jednoj od najboljih domaćih development agencija Infinumu. Nažalost budžet nam je premalen da bismo zaposlili još nekoga na puno radno vrijeme no tražimo dizajnera koji će nam pomoći unaprijediti UI/UX za određenu naknadu.

Kakva su vam iskustva s radom u inkubatoru?

Bili smo u natječaju koji je organizirao Core Incubator tako da nismo bili u pravoj inkubaciji, ali su bi se to moglo nazvati pred-inkubacijom. Najkorisnije nam je bilo što smo imali prostor u koji smo Ivan i ja (tada nam se Milan još nije pridružio) obično dolazili jednom do dvaput tjedno dogovoriti se o tome što ćemo sljedeće raditi i malo brainstormati. Savjeti mentora su nam dosta pomogli, primjerice kod promjene imena i određivanja cijene.

Koliko sad već traje proces od početne ideje do danas i što ste naučili iz svega?

Počeli smo u 11 mjesecu. Savjetovali bismo si dosta stvari, uglavnom neke sitnice kako nešto napraviti ili doći do nečega brže i bolje. Neki od savjeta bi bili i da odmah odaberemo bolje ime, da se ne opterećujemo previše eventualnim neuspjesima na natjecanjima ili općenito.

Koji su planovi za Tourgent u budućnosti? Imate li možda namjeru otići iz Hrvatske?

Što se tiče odlaska iz Hrvatske tu smo neutralni. Ukoliko se ukaže neka prilika za investicijom spremni smo odmah spakirati kofere i otići van, a isto tako smo spremni i ovdje nastaviti raditi. Neke od prednosti u Hrvatskoj su jeftiniji troškovi života i radne snage, a mane su spora birokracija i visoki nameti, dok je na primjer u Silicon Valleyu prednost daleko veća dostupnost kapitala, ali je i cijena radne snage mnogo veća nego kod nas. Tako da ćemo vidjeti gdje ćemo završiti.

Želite nadzirati vozni park i uštedjeti? Isprobajte aplikaciju za nadzor vozila iz ICT Marketplacea! 

Cloud-nadzor-vozila-i-voznog-parkaUz Cloud nadzor vozila imajte svoja vozila na oku 24h dnevno u Hrvatskoj i inozemstvu i olakšajte si upravljanje izvještajima i putnim nalozima.

Isprobajte
besplatno na 30 dana!

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte