Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Bez obzira na veličinu tvrtke, vaš marketinški plan trebao bi biti jednostavan i lako razumljiv dokument koji pruža jasan smjer u kojem bi se trebali odvijati sve vaše marketinške akcije za određeno razdoblje. Prije nego što ga počnete razvijati, potrebna vam je jasna ideja o tome što želite postići. To je vaša marketinška strategija koja je izravno povezana sa zadanim poslovnim ciljevima.

Prilikom pokretanja poslovanja sigurno ste slagali vlastiti poslovni plan, kako biste mogli znati isplati li se uopće pokretati nešto tako zahtjevno kao što je vlastiti obrt ili tvrtka. Isti cilj koji ste si zadali u tom planu, trebao bi biti prisutan i kada se radi o marketingu. Sve vaše marketinške aktivnosti ionako postoje samo zato da privučete nove klijente ili kupce, te zadržite stare. No, osim tog glavnog, potrebno je zadati i nekoliko manjih i lakše ostvarivih ciljeva. Na primjer, recimo da je jedan od vaših poslovnih ciljeva proširiti maloprodajnu trgovinu s fizičke na online lokaciju, putem web trgovine. Vaša marketinška strategija za taj cilj mogla bi biti predstavljanje vaših proizvoda u novom, nacionalnom (a poslije možda i međunarodnom) tržišnom segmentu. Zatim biste svoju strategiju trebali podijeliti na više kratkoročnih i dugoročnih ciljeva, a svaki od njih trebao bi imati točno zadano trajanje (recimo 60 do 90 dana), kako bi mogli točno izmjeriti njegovu učinkovitost i učiniti ga što realnijim i dostižnijim.

Kako pronaći svoje kupce

Prije nego uopće krenete sastavljati svoj plan, prikupite sve potrebne informacije: sva financijska izvješća vaše tvrtke (dobit i gubitak, operativni proračuni i slično), popis svih proizvoda ili usluga, informacije o prodanim artiklima, kao i popis ciljanih tržišta. Vaše razumijevanje tržišta izrazito je važno, a uključuje vaše konkurente, vrste kupaca kojima prodajete, postojeće kanali distribucije, najnoviji i korisni demografski podaci, sve informacije o trendovima na vašem tržištu. Razmotrite svaki svoj proizvod ili uslugu u odnosu na odgovarajuće proizvode ili usluge vaših konkurenata. Kako vi stojite u toj usporedbi? Postoji li neka značajna prilika na tržištu koju ni vi, ni vaši konkurenti trenutno ne iskorištavate? Tu se kriju kupci koje ćete privući lakše nego da ih otimate drugima. Osim što razmišljate o tome kome ponuditi već gotove proizvode, morate znati što bi mogli prodati onim kupcima koji su vam dostupni. Primjerice, ako se vaš restoran nalazi unutar poslovne zone izvan grada, možete ciljati na obitelji s djecom, ali ćete onda svoju ponudu morati prilagoditi njihovim potrebama – veliki parking, zanimacija za djecu, široka ponuda jela… Jednostavnije je iskoristiti priliku i ponuditi svim radnicima koji vas okružuju gablece i marende po pristupačnim cijenama i u kratkom vremenu. Za ovu ciljanu skupinu ulaganja su znatno manja, a klijenti već čekaju. S obzirom na to da su ograničeni vremenom, vjerojatno će cijeniti i mogućnost da svoju hranu naruče online, a vi je dostavite u određeno vrijeme. Uvođenje gableca i dostave za vas neka budu kratkoročni ciljevi, koji će vas voditi onom dugoročnom, da upravljate uspješnim i profitabilnim restoranom s vjernim i zadovoljnim gostima, a koji tijekom vikenda može postati i obiteljska oaza.

facebook_oglasi_za_male_poduzetnike

Male promjene za velike rezultate

Nijedna mala tvrtka nije preko noći postala uspješna korporacija s milijunima zadovoljnih korisnika. Bez obzira na kompleksnost vaših ciljeva, morate zapamtiti da će rezultati doći samo uz trud, strpljenje i pametno ulaganje. Procijenite svoju trenutnu poslovnu situaciju i ocrtajte ciljeve marketinga, te tako odredite u što možete investirati svoje vrijeme i/ili novac. Prepoznajte sve svoje nedostatke, ali i atraktivne točke koje mogu donijeti najbolje rezultate u kratkim rokovima. U akcijskom planu uvijek trebate dati prednosti zadacima koje ćete ostvarivati, dok velike ideje trebate ostaviti za kasnije, kada budete imali više toga za ponuditi svojoj ciljanoj publici. Bavite li se izradom namještaja, zašto ne biste iskoristili vrijeme manje potražnje kako biste organizirali radionicu za sve entuzijaste koji vole izrađivati vlastite stolce. Možda biste mogli naučiti djecu kako napraviti jednostavnu kućicu za ptice? Uz simboličnu cijenu tečaja ili besplatno druženje uz sok i kolače, stvarate nove veze s kupcima koji će u budućnosti svoje povjerenje radije pokloniti vama nego nekoj korporaciji. Imate li vremena između velikih narudžbi, putem online prodaje ponudite prigodne jednostavne, ali efektne i personalizirane proizvode poput drvenih kutijica za razne prigode. Osim kupca, putem poklona upoznat će vas i oni kojima su ti isti poklon i namijenjeni, a kada vide vašu vještinu pri izradi sitnica, vjerojatno će vas se sjetiti kada su u pitanju i veći projekti. Za sve ove sitnice kupce uvijek možete naći plasiranjem Google oglasa s ključnim riječima ili oglašavanjem putem Facebooka ciljanoj demografskoj skupini. Razmislite o svim mogućnostima kako biste bolje mogli ostvariti svoj potencijal.

Privucite nove kupce i istaknite poruku vaše tvrtke na Facebooku 

Učinkoviti rezultati uz ograničene resurse

Kao vlasnik male tvrtke ili obrta u kojem ste jedini zaposleni, nije jednostavno držati pod kontrolom svaki dio poslovanja, niti biti upućen u specifičnosti svakog od njih. Zato se uvijek držite onoga što vam najbolje ide, a pomoć oko detalja koji mogu biti odrađeni bez vas, potražite od stručnjaka. Dok se vi bavite izradom svojih proizvoda ili pružanjem usluga, računovodstvo prepustite onima koji najbolje znaju sve zakonske zahtjeve i koji će se pobrinuti da uvijek poslujete „u plusu“ i poštujete svoje obveze. Kada je o oglašavanju riječ, ne morate gubiti vrijeme razmišljajući koji oblik oglasa bi bio najbolji za specifični proizvod u točno određeno vrijeme godine. Ako si ne možete priuštiti da zaposlite čovjeka koji će odrađivati taj dio posla, jednostavnije je angažirati stručnjake koji potrebno znanje već imaju. Ako mislite da je plaćanje drugima da odrade posao za koji mislite da biste mogli i sami, ali ne spada u vašu djelatnost, sjednite i izračunajte koliko košta vaš radni sat. Zatim zbrojite sve sate koje biste, umjesto radeći ono što znate, trebali uložiti u upoznavanje s materijom kojom ne vladate. Sada to usporedite s cijenom koju biste platili angažmanom stručnjaka – vrlo često shvatite da ste zbog takvih odluka u gubitku.

digitlni_marketing_za_male_poduzetnike_tvrtke_obrte

Kada je o marketingu riječ, pravila se mijenjaju svakodnevno i u doba digitalnog oglašavanja postaju iznimno kompleksna. Facebook i Google svoje algoritme prilagođavaju na dnevnoj bazi, a jedini način da ostanete u toku sa svim promjenama je da se marketingom bavite svakodnevno. Upravo to rade marketinški stručnjaci u Hrvatskom Telekomu, čije znanje i vještine digitalnog oglašavanja, u kombinaciji s vašim proizvodom ili uslugom, čine svijet boljih mogućnosti!

Istaknite svoju tvrtku na najpoznatijoj svjetskoj tražilici i pronađite nove kupce uz Google oglase

 

 

 

 

 

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.