Kontaktirajte nas

Tisuću vjernih kupaca je sve što vam treba da biste zaradili za život – proizvodite ono što ljudi stvarno vole, umjesto da proizvodite nešto za milijune, ali što nitko ne voli.

1000 pravih obožavatelja – to je sve što trebate da biste uspjeli. Ovo zvuči nevjerojatno za svijet u kojem se uspjeh nerealno procjenjuje na temelju broja Instagram obožavatelja ili Tik Tok pratitelja, no cijela priča ima logike. Kevin Kelly je prvi predstavio koncept 1000 pravih obožavatelja, za koje vjeruje da ih svaki poduzetnik mora imati. Pravi obožavatelj je netko tko će kupiti sve što kreator nudi, poput fanatika koji satima čekaju u redu ispred trgovine za novi iPhone ili PlayStation. To ne znači da biste trebali ciljati samo na 1000 sljedbenika na Facebooku, jer će vam trebati mnogo više od toga. Čak i da ih imate milijune, samo 1000 onih pravih vrijedit će više od ostatka, a upravo oni osigurat će vašu egzistenciju u poslu kojim se bavite.

Jedan pravi obožavatelj vrjedniji je od milijun lažnih

Matematika je jednostavna – da 1000 ljudi plati 1000 kuna godišnje za vaše proizvode ili usluge, vi imate godišnji prihod od 1.000.000 kuna i jedno sasvim održivo i uspješno poslovanje. Važno je samo imati vjerne kupce koji će vjerovati u ono što radite, a vi ćete zauzvrat njihovo povjerenje i opravdati. Kako biste osigurali takvu vjernost obožavatelja, tj kupaca, morate imati izravan odnos s njima. Lijepo je imati visoke ciljeve, ali ako ciljate na milijun iskrenih obožavatelja to znači da kapaciteti vašeg poslovanja moraju biti takvi da podrže osoban odnos s milijun pojedinačnih klijenata, a vi ste sposobni isporučiti svakom od njih kvalitetan proizvod ili uslugu u traženom roku. Ciljate li na njih tisuću, vaši su ciljevi ipak realniji, a postupnim napretkom imate veću šansu izgraditi održivo poslovanje. Naravno, ovaj broj nije apsolutan za svakoga, već se prilagođava okolnostima. Primjerice, ako ste u mogućnosti zaraditi 500 kuna godišnje po pravom obožavatelju, onda vam treba njih 2000. Ovaj broj trebate prilagoditi svojim realnim uvjetima i ciljevima.

Pronađite svoj put do 1000 pravih obožavatelja

Put do 1000 pravih obožavatelja zahtijeva da sve svoje vrijednosti, radnje, priče i osobnost uskladite s nečim što ima odjek kod kupaca i izvan proizvoda koji se prodaju. Izgradnja ove autentične i strastvene zajednice dovodi do sjajnih rezultata, no zahtijeva odgovornost i transparentnu komunikaciju. Vi kao poduzetnik morate imati iznimne proizvode i iznimna iskustva kupaca, te pozvati te iste kupce da se izravno pridruže procesu izgradnje brenda. Oni su posebni, privilegirani i osjećaju se kao dio vašeg tima, od samog početka do potencijalnog globalnog uspjeha vašeg poslovanja. Uzmimo za primjer Amazon koji stvara proizvode s podrškom za sustav Alexa koji se integriraju u gotovo svaki dio našeg života – puštanje glazbe, gledanje televizije, paljenje svjetla, provjeravanje tko je na vratima i telefoniranje. Ako ste kupili hrpu Alexa proizvoda i postavili ih po svojoj kući, hoćete li se stvarno prebaciti na Google Home? Služeći istinskim obožavateljima, Amazon stvara priliku za prodaju više uređaja istim korisnicima, a samim time smanjuje vjerojatnost da će se ti kupci prebaciti na konkurenta. To znači da morate pružiti nevjerojatno iskustvo za svoje postojeće klijente i stvoriti prilike za ponovno poslovanje. Ne možete dobiti više od svojih postojećih kupaca ako im nemate što drugo prodati, no morate biti sigurni da nudite vrstu proizvoda koja se dobro slaže s onim u čemu ste već dobri.

Što možete učiniti da steknete prave obožavatelje

Možda nemate goleme resurse poput Amazona, ali još uvijek postoje stvari koje možete učiniti da svojim trenutnim klijentima pružite veću vrijednost. Ljudi koji će najvjerojatnije kupovati od vas su ljudi koji su već kupili od vas. Ako ne ciljate i ne nastavite prodavati tim ljudima, zanemarujete veliku priliku. Vaši pravi obožavatelji nisu isti kao svi ostali, zato ih nemojte tretirati isto. Kada identificirate grupu ljudi za koje je vjerojatnije da će kupovati od vas, možete ih zadržati tako što ćete im ponuditi ekskluzivnu vrijednost ili stvoriti proizvode koje jednostavno moraju imati. Postoji nekoliko različitih načina na koje to možete ostvariti:

  •   Komplementarni proizvod: što dobro ide uz glavnu stvar koju prodajete? Ako prodajete kavu, u svoju ponudu uvedite i šalice.
  •   Dodajte uslugu proizvodu: uz računalo koje prodajete ponudite instalaciju potrebnog softvera ili ponudite obuku za rad na novom sustavu.
  •   Dodajte proizvod usluzi: terapeut za masažu može klijentima prodati ulje za masažu, dok frizer može ponuditi šampone iz vlastite proizvodnje.
  •   Nagradite one koji puno kupuju: nakon što kupac potroši određenu količinu novca, šaljite im poruke s ekskluzivnim ponudama ili popust kao nagradu.
  •   Podsjetite one koji već neko vrijeme nisu kupovali: napravite automatizaciju sustava obavijesti koja se aktivira kada kupac nije obavio kupnju neko vrijeme, a zatim mu pošaljite ponudu koju će teško odbiti.
  •   Pratite potrebe svojih kupaca: Koliko je vremena potrebno za korištenje boce šampona? Možete predvidjeti kada će vašem kupcu trebati još šampona i po tome podesiti slanje mailova u pravo vrijeme za obnovu zaliha.
Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.