Neposrednost društvenih medija, direktna komunikacija i personalizacija uz pomoć tehnologije, trebali bi obilježiti 2020. u marketinškom smislu.

Digitalni marketing jedno je od područja koje se neprestano mijenja. Kad god se pojavi nova društvena mreža ili tehnologija koja je dostupna širokim masama, vrlo je vjerojatno da postoji i način da ju se iskoristiti za oglašavanje. 2020. godina nije iznimka – društvene mreže i rješenja za digitalizaciju i automatizaciju poslovanja i marketinških aktivnosti imat će glavnu ulogu. Evo nekoliko trendova za koje se pretpostavlja kako će obilježiti godinu koja je tek krenula.

Kupovina putem društvenih mreža

Dok je donedavno glavna misao kompanija bila kako prebaciti fanove s društvenih mreža na svoje on-line trgovine, danas su te iste mreže omogućile svojim korisnicima kupnju na licu mjesta, bez potrebe napuštanja web stranice ili aplikacije. Instagram shopping pokrenuo je pravu lavinu i brzo se nametnuo kao opcija koju bi, čim im to bude omogućeno, trebali omogućiti svi koji svoje kupce traže na internetu. Zašto je ona toliko važna? Ljudi su instinktivna i impulzivna bića – ako im se svidi vaš proizvod i odmah ga požele kupiti, to im trebate i omogućiti. Bude li im za to trebalo više od tri koraka, veće su šanse da će jednostavno odustati i zaboraviti na vašu ponudu do iduće prilike.

Izravna komunikacija s korisnicima

Kao sredstvo za pojednostavljivanje korisničkih usluga i pomoć u prodaji, izravna razmjena poruka postaje jedan od najpopularnijih trendova digitalnog marketinga 2020. godine. WhatsApp, Viber i Facebook Messenger više vas ne povezuju samo s obitelji i prijateljima, već i s vašom najdražom trgovinom ili radio postajom. Na ovaj način poduzeća grade jače veze sa svojim kupcima i nude praktičnost teksta uz neposrednost telefonskog razgovora, a sve u okruženju s kojim je korisnik već upoznat. Ovaj personalizirani pristup kupcima daje osjećaj da se trudite upoznati ih, te da je vašem poduzeću/brendu stalo do njihova mišljenja.

Dominacija specijaliziranih influencera

Influencerski marketing je trend već nekoliko godina i mnogo se toga promijenilo od početnih dogovora koje su brendovi poticali samo besplatnim uzorcima svojih proizvoda. Današnje cifre koje utjecajne ličnosti naplaćuju za svoje objave postale su konkretne, a ovisno o njihovoj popularnosti dostižu vrtoglave iznose. No influenceri s milijunskom publikom dostupni su uglavnom i tvrtkama koji raspolažu s milijunskim iznosima. Zbog toga su se male i srednje kompanije okrenule osobama čijih je pratitelja možda brojčano manje, no zato su specijalizirani za određeni tip proizvoda ili usluge. Radi se o osobi koja je dovoljno popularna da bude utjecajna, no još uvijek je u kontaktu sa svojim sljedbenicima i nije preopterećena ponudama sponzora. Osim što su pristupačniji, ovakvi influenceri često imaju i bolji odnos prema svojim marketinškim obvezama od svojih popularnijih kolega. Adweek je napravio istraživanje koje je pokazalo kako su profili s otprilike 30 tisuća sljedbenika imali 60% veću angažiranost oko pojedinih plaćenih objava, nego oni s većim brojem pratitelja, a o pristupačnijoj cijeni angažmana da ne govorimo.

Interaktivne e-mail ponude

E-mail i dalje ostaje privlačna i učinkovita opcija – ROI ovakve vrste marketinga u veljači 2019. iznosio je čak 3.200%. Međutim, ne radi se o istom obliku u kakvom smo ih slali nekada davno. Današnje poruke idealne su za integraciju piksela koji mjere njihovu učinkovitost – interaktivne su, pune boja i mogućnosti kojima korisnik može upravljati, te izrazito personalizirane. Njihov sadržaj daje kupcima do znanja da znamo kakve su stvari dosad kupovali u našoj trgovini, pa im samim time možemo ponuditi i nove stvari koje bi im se mogle svidjeti. Personalizacija je ključ svih marketinških aktivnosti novog doba. Ljudima je dosta spam poruka i generičkih odgovora.

Društveni mediji nove generacije

Unatoč optimizmu u pogledu najnovije zarade Facebooka, kontinuirani pad rasta korisnika i promjene javnog mišljenja poljuljali su povjerenje u dominaciju ove platforme. To ne znači da ih treba zanemariti u potpunosti, no fokus se prebacuje na mjesta kojima vladaju neki novi klinci. Instagram, TikTok i Snapchat novi su favoriti među on-line okupljalištima mladih. Popularnost video zapisa i interaktivnih filtera jasno pokazuje da vizualna prezentacija i dalje govori mnogo više od dugačkih tekstova. TikTok je aplikacija za stvaranje i dijeljenje videozapisa s različitim filterima i dodacima, a u nepune dvije godine ova platforma je sada četvrta po veličini na svijetu, s preko 500 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika. Poznato je da generacija Z ne voli oglašavanje, zato je u njihovu slučaju potreban manje invazivan pristup, transparentnost i stvaranje osjećaja zajedništva. TikTok je idealna platforma za to, s obzirom na to da su njegovi korisnici spremniji oprostiti sirov i manje uglađen sadržaj, no samo ako pratite trendove.

Automatizacija marketinga

Umjetna inteligencija i algoritmi strojnog učenja dizajnirani su kako bi vam olakšali posao, a to uključuje i optimizaciju mrežnih reklamnih kampanja. Postavljanje oglasa, kupovina medijskog prostora, praćenje izvedbe i ciljanje korisnika prepuštaju se na upravljanje softveru, dok se vi možete posvetiti drugim zadacima. Veliki igrači, poput Googlea i Facebooka, nastavit će nas gurati u upotrebu svojih mogućnosti automatizacije prilikom vođenja plaćenih kampanja. No moramo razlučiti kada strojevi mogu raditi efikasnije i na boljoj razini od ljudi, a kada tehnologija neće razumjeti sitnice kampanje, pa će ljudski dodir i dalje biti potreban. Ako nemate platformu za automatizaciju marketinga koja učinkovito djeluje u vašem poslu, znači da se nećete moći natjecati kada je riječ o marketingu i prodaji. To znači kako biste trebali uložiti veći postotak prihoda u prodajne i marketinške nego vaša konkurencija, kako ne biste bili u nepovoljnom položaju. Rješenja poput Mini CRMa mogu vam pomoći kada je u pitanju automatizacija dijela vašeg poslovanja, ali i praćenje potreba i navika vaših kupaca.

Recenzije kreiraju mišljenje javnosti

Nedavno izvješće Edelmana otkrilo je da 77% anketiranih potrošača kaže kako su ocjene stručnjaka i ostalih potrošača presudne kada odlučuju o kupovini. B2B tehnološka zajednica vjeruje jednom izvoru informacija više nego bilo čemu drugom – svojim kolegama. Mnogi se kupci B2B tehnologije oslanjaju na interne forume kada istražuju nove proizvode ili usluge, što im omogućuje postavljanje pitanja i razmjenu povratnih informacija iz stvarnog života. Kako biste potaknuli svoje kupce da sudjeluju u ovoj razmjeni i tako šire dobru riječ o vama, zamolite ih za povratnu informaciju. Zamolite ih da se koncentriraju na ono pozitivno što im je korištenje vašeg proizvoda donijelo. Angažirajte svoje zaposlenike da se upuste u online razgovore s korisnicima, te vam tako daju važne informacije o eventualnim manama vaše usluge. Veća povezanost dovodi do uspostave povjerenja i bolje slike o vašem brendu.

Marketing će postati više od brojki

Gotovo je nemoguće sa sigurnošću izmjeriti učinak svih digitalnih marketinških aktivnosti, a 2020. bi mogla biti prekretnica kada trgovci i vlasnici poduzeća počnu to istinski razumjeti. Sve više vremena i truda utrošit će se na aktivnosti upoznavanja ljudi s robnom markom i pružanje podrške u ranoj i srednjoj fazi kupnje. Opsjednutost strogim ROI-om trebala bi postati stvar prošlosti. U osnovi, to znači usklađivanje marketinških napora (i mjerenja) sa stvarnim kupcem i njegovim očekivanjima.

Google pokreće Gallery Ads

Google Gallery Ads trebao bi se pojaviti u široj javnosti već početkom 2020. Radi se o Googleovom odgovoru Facebookovim carousel oglasima, koji će se prikazivati samo na mobilnim uređajima. Omogućit će se prikaz do osam slika, zajedno s naslovom i opisom, koje će se prikazivati kada netko traži za vaš proizvod ili uslugu. Google je oduvijek gurao ideju o namjenskim mobilnim kampanjama čije prednosti nisu uvijek bile jasne, ali imati poseban proračun za mobilno oglašavanje, koji je spreman za nadmetanje kako bi dobio to željeno prvo mjesto i dominaciju na stranici s rezultatima izgleda kao dobra strategija kada je u pitanju ova značajka.

[mks_separator style=”solid” height=”5″]

[mks_icon icon=”fa-info” color=”#000000″ type=”fa”] Istaknite svoju tvrtku na najpoznatijoj svjetskoj tražilici i pronađite nove kupce uz Google oglase

[mks_separator style=”solid” height=”5″]

Generalni zaključak je kako kupci vole tehnologiju i ono što im ona pruža u vidu personalizacije i uštede novca i vremena. No u isto vrijeme ne žele konzumirati uslugu ako na svoje upite dobivaju generičke i hladne odgovore. Postizanje ravnoteže kada je u pitanju humanost moderne tehnologije bit će glavni izazov za budućnost poslovanja, a samim time i marketinga. Koja je vaša formula za uspjeh?

]]>

Podijelite