Fiskalna blagajna, pisač i POS uređaj u jednom – savršena kombinacija za sve zakonske propise i poslovni budžet

 

Prometom gotovine, prema hrvatskim zakonima, smatra se plaćanje za isporučena dobra ili obavljene usluge novčanicama ili kovanicama koje se smatraju platežnim sredstvom, karticama, čekom ili drugim sličnim načinima plaćanja, osim plaćanja na transakcijski račun kod banaka. Fiskalizacija u prometu gotovinom za većinu hrvatskih poslovnih korisnika već odavno nije novost i o njoj smo već mnogo pisali u prijašnjim člancima. No,neke se stvari ipak s godinama mijenjaju, pa tako od 1.1.2021. godine stupaju na snagu dvije bitne promjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, a koje se odnose na QR kod na fiskalnom računu i prodaju putem samoposlužnih uređaja. Sve promjene mora pratiti i vaša fiskalna blagajna, kako bi uvijek bili sigurni da se vaše poslovanje odvija u skladu sa zakonskim propisima. Iako na tržištu postoji mnogo rješenja za fiskalizaciju, nije važan samo fizički uređaj, već i kompanija koja za njega pruža potpunu podršku i za vas brine da se sve promjene uvedu na vrijeme.

 

Promjene u fiskalizaciji za 2021. godinu

 

Zakonom o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 133/12 -121/19) i Pravilnikom o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN br. 146/12 – 70/20 ) propisana je provedba postupka fiskalizacije prodaje putem samoposlužnih uređaja s primjenom od 1.1.2021. godine. Fiskalizacija prodaje ne znači izdavanje fiskaliziranih računa, već bilježenje prodaje putem uređaja, a sve pravne osobe koje se ne budu pridržavale ove odredbe bit će kažnjene iznosima i do pola milijuna kuna, dok je za odgovornu osobu u pravnoj osobi, obvezniku fiskalizacije, predviđena novčana kazna u rasponu od 5.000,00 do 50.000,00 kuna. Za fizičku osobu obrtnika ili fizičku osobu koja obavlja drugu samostalnu djelatnost, predviđena je novčana kazna od 10.000,00 do 300.000,00 kuna. Za provedbu ove obveze, vlasnici samoposlužnih uređaja trebaju nadograditi samoposlužni uređaj uređajem za fiskalizaciju s instaliranim softverom, osigurati programsku podršku za elektroničko potpisivanje poruka o prodaji i internet vezu za elektroničku razmjenu podataka s Poreznom upravom, te dostaviti Poreznoj upravi podatak o svakom samoposlužnom uređaju kao posebnom poslovnom prostoru. Od početka ove godine uvodi se i obveza ispisivanja QR koda na svaki izdani račun. Radi se dvodimenzionalnom kodu koji sadrži zapis određenog seta podataka, te se koristi u postupcima provjere računa od strane građana. QR kod mora biti minimalne veličine 2 puta 2 centimetra, pri čemu prazan prostor sa svih strana QR koda mora biti minimalno 2 milimetra, ne smije biti ispisan na slici ili logu niti sadržavati iste.

 

Najbolja fiskalna blagajna za male tvrtke

 

Koju ćete fiskalnu blagajnu odabrati ovisi o vašoj djelatnosti i potrebama poslovanja. Najjednostavnije, ali i najpouzdanije rješenje svakako je Premium fiskalna blagajna Hrvatskog telekoma. Osim što će svi vaši računi biti fiskalizirani, njezinim korištenjem omogućit ćete svojim kupcima i plaćanje kreditnim karticama. Premium fiskalna blagajna idealno je rješenje za različite vrste slobodnih djelatnosti, sezonske djelatnosti, manje ugostiteljske objekte, obrtnike, dostavljače, taksiste, veterinare ili djelatnosti koje se bave najmom. Jednostavan i kompaktan uređaj u sebi sadrži i pisač, tako da je izrazito praktičan i za sva terenska zanimanja ili kada je u pitanju prodaja na sajmovima. S obzirom na to da dolazi s već umetnutom SIM karticom, možete računati i na 20GB internet prometa mjesečno, kao i na besplatan promet prema Poreznoj upravi. U slučaju nestanka internetske veze, svi se podaci čuvaju do ponovnog uspostavljanja iste, te se zatim automatski šalju. Ova fiskalna blagajna je i odmah spremna za rad – HT stručnjaci za vas će unijeti cjenik, FINA certifikat, oznake prodajnih mjesta i ostale poslovne podatke. Blagajna će vam biti isporučena na željenu lokaciju, te ćete biti u potpunosti educirani za njezino korištenje. Za lakše rukovanje, izmjenu podataka poput cijene, popisa artikala, izvještaje i dodavanje blagajnika možete napraviti preko jednostavnog web sučelja. Aplikacije za Premium fiskalnu blagajnu se automatski ažuriraju u skladu sa zakonskim izmjenama, a sve potencijalne poteškoće moguće je riješiti udaljenim pristupom, a prema potrebi i izlaskom na lokaciju. Ukoliko rješavanje udaljenim pristupom nije moguće već sljedećeg radnog dana, Hrvatski telekom osigurava zamjenu uređaja.

 

Sve mogućnosti Premium fiskalne blagajne

 

Za aktivaciju blagajne potrebno je upisati aktivacijski kod te odabrati gumb „Aktiviraj blagajnu“. Nakon uspješne aktivacije blagajne automatski se pokreće sinkronizacija podataka unesenih na web aplikaciji Premium fiskalna blagajna i aktivacija blagajne je time završena. Blagajnik se prijavljuje četveroznamenkastim PIN-om. Odmah poslije unosa četvrte znamenke PIN-a automatski kreće prijava te ukoliko je PIN točan nastavlja se ulaz u aplikaciju. Izgled ekrana za prijavu administratora ovisi o tome da li u aplikaciji već postoji barem jedan blagajnik ili ne. Ukoliko ne postoji barem jedan blagajnik na ekranu će se prikazati gumb koji će Vas uputiti na stranicu za registraciju prvog blagajnika. Računi su prvi ekran koji će se prikazati nakon uspješne prijave u aplikaciju. Stranica sa računima ima tri podizbornika, vidljiva u alatnoj traci na dnu ekrana:

  1. Računi (lista svih fiskaliziranih računa)
  2. Otvoreni računi (lista svih nedovršenih računa koji nisu poslani na fiskalizaciju)
  3. Nefiskalizirano (lista svih računa koji su završeni, ali fiskalizacija iz nekog razloga nije uspjela)

Fiskalizirani račun se može samo otvoriti i ponovo ispisati i/ili stornirati, ali ne može se mijenjati ili brisati. Otvoreni računi su računi koji su započeti s unosom (barem jedna stavka) ali nisu ispisani i fiskalizirani. Ovi računi se mogu ponovo otvoriti, urediti, fiskalizirati i ispisati ili se mogu obrisati jer još nemaju ZKI. Na stranici Nefiskalizirano nalazi se lista nefiskaliziranih računa. Odabirom nefiskaliziranog računa, račun se šalje na fiskalizaciju. Ovaj račun se ne može obrisati i ne može se mijenjati jer već ima dodijeljen ZKI. Ukoliko račun nije fiskaliziran zbog prekida Internet veze on će se sam pokušati fiskalizirati kad se Internet veza ponovo uspostavi. Uključivanjem opcije „Backend fiskalizacija“ izračun ZKI-ja i slanje računa na fiskalizaciju se ne odvija na mobilnoj blagajni, nego se račun prvo pošalje na backend (poslužitelj) pa se izračun ZKI-a i slanje u poreznu upravu radi sa poslužitelja.

Narudžbom do 31. 7. bez ugovorne obveze instalaciju ćete jednokratno platiti uz 50% popusta. Ujedno ostvarujete i popust na mjesečnu naknadu,  te prva 4 mjeseca za Premium fiskalnu blagajnu plaćate 149 kn (umjesto 199 kn/mj), u što je uključeno i 10 kn mjesečne naknade za uslugu kartičnog plaćanja.

]]>

Podijelite