Dok je aktivni prihod onaj od nedavno uloženog truda, pasivni prihod je onaj koji primate za ulaganja koja ste ostvarili u prošlosti – no sada se itekako isplate! Mnogi poduzetnici traže nove održive načine povećanja novčanog toka, financijske sigurnosti i dugoročne uštede kroz pothvate koji zahtijevaju malo aktivnog sudjelovanja. Iako se često smatra zaradom koja se generira dok vi spavate, pasivni prihod nije sredstvo za brzo bogaćenje. Više se radi o dugoročnom ulaganju koje zahtijeva mnogo planiranja i truda, kao i usputnog prilagođavanja. Dobra vijest je da danas postoje razni načini za stvaranje pasivnog prihoda, no na rezultate ćemo ponekad pričekati mjesecima, čak i godinama. No, ako usmjerite svoj trud na nešto što će na kraju generirati novac dok spavate, tada se svako vaše ulaganje isplati. Bez obzira na to ulažete li sredstva u dionice, gradite internetsku publiku putem bloga ili štedite novac za kupnju nekretnine za iznajmljivanje, postoji mnogo poslova koji generiraju pasivni prihod, no ne možete biti lijeni i očekivati da će se pasivni prihod sam stvoriti i održati bez ikakve aktivnosti s vaše strane.

Aktivni prihod u odnosu na pasivni prihod – što odabrati?

Kratki odgovor glasio bi – odaberite oboje. Aktivni prihod je novac ostvaren svim vašim naporima koje trenutno ulažete. Kako biste nastavili ostvarivati prihod, morate nastaviti raditi i vaše vrijeme doslovno ima cijenu. Takav prihod je recimo plaća. Pasivni prihod je onaj koji ne zahtijeva aktivni angažman, a od njega novac nastavlja pristizati godinama, sve dok ne odlučite odustati od ulaganja. Iako je moguće uz relativno niska ulaganja izgraditi pasivni tok prihoda, ne preuzimate ništa manje obaveza od nekoga tko aktivno ulaže svoje vrijeme. Usklađivanje pasivnog prihoda s prihodom ostvarenim aktivnim naporima zahtijeva odlično planiranje. Dakle, da nije aktivnog prihoda, mnogi nikada ne bi imali priliku ostvariti niti pasivni prihod. Logički gledano, ako želite zarađivati ​​pasivan prihod od ulaganja, tada morate prvo zaraditi novac koji želite uložiti. Postoje tri osnovne vrste pasivnih aktivnosti za generiranje dodatnih prihoda:

  1. Prihod od imovine – dobit od vlasništva, prihodi od najma ili kamate kroz posjedovanje financijske imovine
  2. Trgovinske/poslovne aktivnosti – pojedinac u njih ulaže, ali ne sudjeluje aktivno, poput dionica ili fondova
  3. Autorske naknade – plaćanja koja jedna tvrtka (stjecatelj licence) obavlja drugoj tvrtki ili pojedincu (davatelju licence) za pravo korištenja intelektualnog vlasništva potonje (glazba, video, knjige)

10 održivih ideja pasivnih izvora prihoda

Suzite svoj izbor pomoću ovog popisa kako biste pronašli ideju ili ideje koje najbolje odgovaraju vašoj tvrtki ili vama kao pojedincu. Oslanjanje na samo jedan pasivni tok prihoda možda i nije opcija koja bi vam najbolje odgovarala, zato ako ste u mogućnosti, uvijek možete odabrati više njih. Tko zna, možda će se u budućnosti vaš alternativni izvor prihoda nametnuti kao primarni izbor, bez obzira što se radi o pasivnom načinu zarađivanja.

  1. Najam nekretnina

Kako biste ostvarili pasivni prihod od ulaganja, možete ulagati u nekretnine za iznajmljivanje. Međutim, ulaganjem bez razumijevanja rizika možete napraviti skupu pogrešku, zato je potrebno razmotriti nekoliko stvari, poput toga postoji li stabilno tržište za vašu nekretninu ili što ako ne uspijete pronaći stanare po svojim uvjetima. Stanovi i kuće u područjima s dobrim školama i dobrom reputacijom imaju tendenciju postizati veću cijenu, zato potražite nekretnine u susjedstvu gdje su cijene nekretnina rasle godinama, što bi trebalo privući najmoprimce kakve želite – odgovorne stanare za koje je manja vjerojatnost da će oštetiti nekretninu ili biti nepredvidljivi kada je u pitanju plaćanje stanarine. Naravno, svoju nekretninu uvijek možete staviti u kratkoročni najam (primjerice, turistima) no, to će zahtijevati mnogo više angažmana s vaše strane. Takvo poslovanje možete prepustiti i agencijama koje se time bave za postotak zarade, no tako će i vaša finalna zarada možda biti manja.

  1. Pasivni prihod od intelektualnog vlasništva

Svaka originalna kreacija koju ljudi smatraju fascinantnom ili korisnom ima potencijal postati proizvod. Vaš proizvod može biti knjiga, ideja, tehnološka inovacija ili sposobnost stvaranja jedinstvenih predmeta ili umjetničkih djela. Danas postoji mnogo kućnih radinosti ili malih obrta koje prodaju kreativne poklone čija izrada ne traži mnogo početnih ulaganja. Bitna je samo dobra ideja i kreativnost da izvedete prototip, dok za ostale proizvode morate samo primjenjivati šprancu koja je već polučila uspjeh. Patentirajte svoj izum i drugima naplatite korištenje istog po određenoj cijeni – oni će zarađivati prodajom, a vi vlasništvom ideje.

  1. Vlastiti TikTok ili YouTube kanal

U posljednjih nekoliko godina YouTube je postao jedan od najučinkovitijih načina za stvaranje pasivnog prihoda. Putem njega možete dijeliti tajne, korisne savjete, dodatno opisivati svoj proizvod i jednostavno pokazivati svoj svakodnevni život. Ovakva se formula pokazala dobitnom za mnoge mlade ljude koje danas nazivamo influencerima. Imajte na umu da će, za razliku od drugih vrsta pasivnog prihoda, YouTube kanal zahtijevati stalni trud i vrijeme, no jednom kada objavite svoj uradak i na njemu omogućite prikazivanje reklama, od njega ćete neprestano zarađivati – što više pogleda i reakcija na njega, zarada je veća. Neki kreatori zarađuju od video zapisa koje su objavili prije više godina, a stalnim dodavanjem novih ulažu u svoju budućnost u godinama koje slijede.

  1. Financijska ulaganja

Imate li viška sredstava koji vam trenutno ne trebaju, dobar izvor prihoda mogao bi biti ulaganje u poslovni projekt. To ne znači da morate osmišljavati novi proizvod, već uložiti u neki koji je netko već osmislio. Jedino što mu je potrebno za njegovo lansiranje na tržište su sredstva koja mu vi možete omogućiti uz postotak od poslovanja ili budućih prihoda. Ovisno o vrsti poslovnog projekta kojeg odaberete, možda ćete morati imati barem radno razumijevanje te niše.

  1. Mrežni marketing

Glavni uvjeti za uspješan mrežni marketing su komunikacija, optimizam i malo znanja o psihologiji. Nekoliko sustava mrežnog marketinga sasvim je izvedivo i mnogi su se pokazali unosnima. No prije upuštanja u ovaj projekt, sa svih strana ispitajte tvrtku s kojom mislite surađivati. Pročitajte kritike, pozitivne i negativne i pažljivo proučite web stranicu tvrtke. Nemojte se fokusirati prvenstveno na prodaju robe, već na izgradnju svoje mreže. Podijelite tajne s početnicima, ohrabrite ih, zajedno naučite nove marketinške trendove i ostvarujte zaradu kako se vaša mreža proširuje. Nemojte ovaj vid poslovanja zamijeniti za piramidalne sheme koje su na rubu zakona ili sasvim ilegalne. Dobro se informirajte.

  1. Affiliate marketing

Affiliate marketing savršen je način za pasivno zarađivanje oglašavanjem i prodajom tuđe robe. Snaga njegova utjecaja govori sama za sebe: očekuje se da će američki oglašivači potrošiti približno 8,2 milijarde dolara na model oglašavanja s plaćanjem po učinku do 2022. godine, u odnosu na manje od 2 milijarde dolara u 2010. Svatko s jakom prisutnošću na internetu i sadržajem koji privlači određenu demografsku ili ciljnu publiku, može biti dobar medij za promociju tuđeg poslovanja ili dobara. Za svaku prodaju napravljenu izravno s vaše jedinstveno kodirane veze na web stranici vašeg partnera, vi zarađujete proviziju. Pozitivno je to što gotovo svaki veliki brand ima affiliate program pa možete prodati neke prilično popularne proizvode i zaraditi. Jedini pravi nedostatak je što od prodaje ostvarujete samo proviziju. Neki programi poput Shopifyjevog partnerskog programa omogućuju vam zaradu do 58 dolara po preporuci, dok drugi daju samo oskudnih 5 do 10 dolara bonusa za preporuku. Dakle, prije nego što počnete, istražite najbolje programe za svoje interese. Bloganje je obično najisplativiji način za ostvarivanje ponavljajućih provizija, a da pritom ne morate trošiti novac na oglase.

  1. Prodaja online tečajeva

Kao poduzetnik, zasigurno ste svi stručnjak u jednom ili više područja. S obzirom na to, svoje iskustvo i stručnost možete lako unovčiti stvaranjem i prodajom internetskih tečajeva. Upotrijebite svoju web stranicu ili blog za prodaju tečajeva na mreži ili stvorite zasebnu web stranicu posebno namijenjenu tečaju. Pobrinite se da vaši tečajevi nude vaše jedinstvene spoznaje, nešto specifično za vaša iskustva koja vašu ponudu mogu odvojiti od ostalih. Očekuje se da će globalno tržište online učenja doseći 374,3 milijarde dolara do 2026. godine. Postoji veliko online tržište tečajeva gdje možete doznati kako proći kroz cijeli proces. Nakon što vaše lekcije budu producirane i postanu dostupne na platformi za e-učenje, sve što trebate učiniti je uživati u prodaji koju vaš tečaj generira.

  1. Ispis na zahtjev

Ispis na zahtjev digitalni je proizvodni model u kojem se roba proizvodi prema potrebi. Model je u početku uveden u sektor izdavaštva kako bi se suzbili ogromni troškovi koji sve više prijete samom postojanju izdavačkih tvrtki. Umjesto da ciljaju isključivo na velike početne tiraže ili masovno proizvode za velike promocije, tvrtke sada mogu koristiti usluge ispisa na zahtjev za brzu proizvodnju knjige ili publikacije tek nakon što ih je kupac već platio. Tako niste opterećeni troškovima povezanim s proizvodnjom i skladištenjem zaliha. Ako sami objavljujete ili izrađujete artikle koji bi mogli biti podložni manjim izmjenama, poput promjena teksta ili grafike, to znači da nećete gubiti novac na proizvodnju proizvoda prožetih greškama. Vaš proizvod živi u digitalnom formatu sve dok nije spreman za proizvodnju, što znači da je lakše unijeti promjene. Jedini nedostatak je što morate biti iskusni ili barem obučeni u grafičkom dizajnu jer su marže često nedovoljne da bi dizajn povoljno prepustili vanjskim tvrtkama.

  1. Stock fotografije

Ako ste fotograf s dobrim okom za detalje, možete prenijeti svoje radove na web stranice s fotografijama, a zatim zaraditi svaki put kad netko kupi ili preuzme jednu od vaših slika. Postoji ogromno tržište umjetnina za ispis, bilo da se radi o uređenju doma i ureda, priboru za zabave ili grafikama za estetiku na mreži ili društvenim medijima. Bez obzira na to je li vaš oblik umjetnosti fotografija ili tipografija, svoje originalne dizajne možete koristiti za izradu i prodaju umjetničkih otisaka, naljepnica, pozivnica za zabave, uzoraka, stranica časopisa i još mnogo toga, a da pritom ne morate tiskati, skladištiti ili otpremati svoju robu. Vaša umjetnost postoji kao digitalna datoteka koju drugi mogu kupiti, preuzeti i ispisati na temelju svojih potreba. Napravite ga jednom i moći će se zauvijek prodavati na tržištu poput Etsyja gdje mnogi hrle radi jedinstvenog preuzimanja umjetnina. Mnogi stvaraju i svoju nišu, poput pozivnica za vjenčanje i natpisa.

  1. Prodaja putem samoposlužnih automata

Kako život postaje sve užurbaniji, sve više ljudi bira jesti ili piti u pokretu. Tehnološke inovacije i pandemijski prijelaz na beskontaktne i bezgotovinske opcije plaćanja, automate za hranu i piće pretvorili su u prilično traženu robu. Od bolnica do studentskih domova i uredskih kompleksa, potražnja za hranom na zahtjev je velika, a beskontaktne mogućnosti predvode industriju. Internet stvari omogućuje dobavljačima daljinsku sinkronizaciju s automatima za praćenje razine zaliha i ponašanja pri kupnji, što im omogućuje odgovarajuću optimizaciju, kao i zaradu na strojevima bez fizičkog pražnjenja računa i kovanica na licu mjesta. Za početak ćete morati identificirati održive lokacije, pribaviti odgovarajuće licence i dozvole, kupiti svoje strojeve i opskrbiti ih proizvodom koji zadovoljava ukuse i očekivanja vaših potrošača. Zarada uvelike ovisi o vašoj ponudi, marži proizvoda i prometu – stoga pažljivo razmotrite svaki faktor. Iako se dnevna zarada može činiti minimalnom, prodaja se s vremenom zaista može povećati uz minimalan napor. Svakako pripazite i na uvođenje fiskalizacije koja je 2021. postala obvezna za ovakav vid poslovanja.

Zlatno pravilo pasivnog prihoda – informirajte se

Dok tražite ono što vam najbolje odgovara postavite si nekoliko pitanja:

  •   Zarađuju li drugi ljudi na ovaj način?
  •   U kojoj bih strategiji pasivnog prihoda bio najbolji?
  •   Pokazuje li ova ideja pozitivne dugoročne rezultate?
  •   Je li se ikad ova ideja pokazala neodrživom ili polučila neželjene rezultate?
  •   Koliko će mi vremena zapravo trebati da počnem zarađivati nakon početnog postavljanja poslovanja?

Nemojte nasjedati na ideje o pasivnom prihodu koje obećavaju brzi povrat ili zahtijevaju ulaganja velike količine novca unaprijed.. Takve stvari zahtijevaju previše vremena i novca kako bi se smatrale pasivnima i mogle bi u konačnici sabotirati vaše financijske ciljeve. Potražite ideje koje su postojane, isplative i pouzdane, a ako možete, nemojte se zaduživati osim ako to nije izrazito potrebno. Sretno! ]]>

Podijelite