Upravljanje vremenom ključno je za produktivnost, pogotovo kada se radi o balansiranju posla i privatnog rasporeda. Znate li kada je najbolje vrijeme za vaše poslovne aktivnosti? Upravljanje vremenom je jedna od najizazovnijih disciplina za svakog pojedinca, posebice u poslovima koji se nalaze između kreativnosti i intenzivnog rada. Prodajnih predstavnika, marketinških stručnjaka i voditelja timova možda ima mnogo, no najuspješniji među njima ističu se svojim rezultatima, iza kojih stoji dobra organizacija. Uz nekoliko važnih zadataka i obveza koji se međusobno natječu za vašu pozornost, kako odrediti prioritete i najbolje iskoristiti svoje vrijeme?
Noćna ptica ili dnevni tip? Prepoznajte kada ste najkreativniji!
Naš bioritam može uvelike utjecati na način kako i kada radimo. Smatrate li da je noć vrijeme kada ste najproduktivniji, upravo biste se onda trebali posvetiti kreativnim zadacima. Inspirira li vas jutro, ostavite administrativne zadatke za drugi dio dana. Ključ je u tome da iskoristite svoj potencijal u potpunosti. Bolje je da provedete koncentriranih sat vremena i odradite veliki dio posla, nego da satima sjedite za računalom s minimalnim rezultatima. Kao što Paretovo pravilo kaže, 80% korisnih aktivnosti uglavnom nastane u 20% vremena tijekom kojeg smo najproduktivniji. Ostatak raspoloživog vremena vjerojatno bi bio bolje utrošen na neke druge aktivnosti. Korištenje CRM sustava s marketinškom automatizacijom omogućuje vam uvid u podatke kao što su angažman u pojedinoj e-mail kampanji ili pokazuje koje stranice potencijalni klijent posjećuje na vašoj web stranici. Na taj način možete brzo procijeniti koje vas teme zanimaju, bez potrebe za dodatnim istraživanjem i gubljenjem vremena.
Marketing, prodaja i raspored vašeg kupca
Pravo mjesto, pravo vrijeme, pravi potrošač u pravom raspoloženju – to je ključ svake uspješne marketinške strategije. Poanta je da su potrošači skloniji učiniti određene stvari određenim danima u tjednu.No nisu u pitanju samo dani, već i cijele sezone, poput ljetnih godišnjih odmora ili blagdanskih aktivnosti. Ako možete razumjeti navike potrošača relevantne za vaše poslovanje, možete se pobrinuti da vaša kampanja pogodi trenutak kada je potrošač u pravom raspoloženju za djelovanje, te tako ostvariti najbolji povrat investicije za uložena sredstva.
- Odmor i rekreacija – sredina tjedna i radnog dana obično je vrijeme kada je ljudima dosta svakodnevnih obveza, pa će im poruka o savršenom odmoru doći kao naručena. Postoji li bolje vrijeme da privučete pažnju ljudi turističkom ponudom?
- Velike odluke – ako želite natjerati ljude da kupuju velike količine, vaša reklamna kampanja u poštanskim sandučićima mora se pojaviti malo prije ponedjeljka jer bi to mogao biti najbolji način da ostvarite prodaju.
- Uštede i popusti – ako ciljate na one koji kupuju štedljivo i planski, ciljajte datum kada najviše radnika dobiva svoju mjesečnu plaću; četvrtak i petak krajem i početkom mjeseca mogli bi biti najbolje vrijeme za uspješnu kampanju.
- Zdravlje i fitness – kraj prosinca i siječanj vrijeme su kada se donose nove, zdravije odluke, a samim time i optimalno vrijeme da predstavite ponudu koja utječe na zdravlje, wellness i fitness
Kako biti produktivan?
Svaki dan započinjete s planom i zadacima koje morate obaviti, ali ubrzo postajete ometeni, usredotočeni na zadatke niskog prioriteta i shvatite kako sve odgađate. Kako uspostaviti kontrolu nad svojim vremenom? Evo nekoliko malih promjena koje mogu povećati dnevnu produktivnost:
- Uklonite iskušenje – aktivno se oduprite želji da provjeravate društvene mreže dok radite (naravno, osim ako društvene mreže nisu vaš posao); ako je potrebno koristite aplikacije koji blokiraju pristup dijelovima interneta koji bi vas mogli ometati.
- Pokrenite se – ako čitate istu rečenicu iznova ili sve češće odlutate mislima, ustanite i prošećite. Kratka šetnja uredom (ako već nemate vrt na dohvat ruke) može podići raspoloženje i pomoći vam da se koncentrirate.
- Radite u intervalima – postavite mjerač vremena na pet ili deset minuta tijekom kojih ćete se koncentrirati samo na jedan zadatak. Zatim dopustite sebi minutu ometanja, te se opet vratite svom zadatku još pet ili deset minuta.
No, kako biste doista bili produktivni, prije svega morate shvatiti kada stati. Nemojte gubiti dan na neproduktivne zadatke samo zato što mislite da biste trebali nastaviti s istima do kraja radnog vremena ili do kraja određenog zadatka. Postoji mnogo čimbenika koji utječu na produktivnost. Znati kako rastaviti projekte na zadatke kojima se može upravljati i postaviti prioritete neki su od njih. Znati kako rasporediti vrijeme i dovoljno dobro poznavati sebe da možete vidjeti kada vam um ili tijelo posustaju, tajna je za učinkovito obavljanje obveza. Kada se više ne krećete naprijed, već stojite na mjestu dok minute prolaze, vrijeme je da promijenite zadatak ili jednostavno napravite pauzu i odmorite se. ]]>