Ne možete sve napraviti sami! Delegiranje je sastavni dio vašeg posla kao direktora, menadžera, voditelja, bez obzira na razinu vaše menadžerske uloge.
U jednoj od svojih Udemy edukacija na temu vodstva Chris Croft je ispričao ovu priču.
Zamislite da upravo krećete na krstarenje. Dok se penjete na kruzer, kapetan Vas, kao i sve ostale putnike oslovljava imenom i želi Vam dobrodošlicu. Zna baš svako ime. Kako mu to samo uspijeva? Pri pregledu putovnica povezuje lica i imena i to vješto koristi. Impresivno. U svojoj kabini na jastuku nalazite karticu s tekstom: “Dragi Marko, Vaš je krevet napravio kapetan osobno jer su mu putnici na prvom mjestu.” Otkud mu vrijeme za to? Sve je to nekako čudno.
I sad se počinjete pitati je li on dobar kapetan ili nije. Pokušavate ne razmišljati o tome i odlazite na večeru. Sjedate za stol i prilazi Vam konobar u elegantnom odijelu. Ej, čekaj malo, ovaj mi je konobar poznat. …. Pa naravno, konobar koji Vam poslužuje juhu je kapetan. Sjajno je to, ali tko upravlja brodom dok on poslužuje juhu? Odlučujete provjeriti. Na putu do komandnog mosta prolazite pored kotlovnice i u oblaku pare primjećujete lik koji ubacuje ugljen u peć. To je isto kapetan jer je radnik na tom radnom mjestu na bolovanju. Za to vrijeme na komandnom mostu nema nikoga i brod plovi po svom i s užasom uočavate ledenjak ravno ispred vas. Taman ste bili na putu da okrenete kormilo u krivom smjeru kad dotrči kapetan ravno iz kotlovnice i u zadnji čas uspijeva izbjeći fatalan sudar. Na kraju je sve dobro završilo. Čujete ga kako kaže: “Obožavam ovaj posao. Baš je uzbudljiv.”
Želimo li zapravo da kapetan radi sve to što radi? Zapravo i ne. Želimo ga vidjeti na komandnom mostu i želimo da se pobrine za to da sve funkcionira kako treba.
Što znači delegirati
Delegirati znači dati, povjeriti neki svoj zadatak, zaduženje ili pravo drugoj osobi da ga obavi umjesto vas. Važno je odmah naglasiti da delegiranje nije abdiciranje. Kada delegirate ostajete i dalje odgovorni prema trećim stranama za zadatak koji ste delegirali članu svoga tima. Dakle, zadržavate svoje šire ovlasti i odgovornosti, kao i kontrolu nad procesom. Isto tako, vi pritom određujete i razinu ovlasti koju dajete članu tima kojem je zadatak delegiran, kao i način praćenja tijekom realizacije.
Zašto je važno delegirati
Ne možete sve napraviti sami! Delegiranje je sastavni dio vašeg posla kao direktora, menadžera, voditelja, bez obzira na razinu vaše menadžerske uloge. Što je viša razina vaše menadžerske uloge, to je veća učestalost i potreba za efikasnim delegiranjem. Delegiranje vam omogućava osloboditi svoje vrijeme i energiju za važnije zadatke, koji nadilaze dnevnu operativu. Isto tako, delegiranjem ćete umanjiti vlastiti stres i zaostatke, te osigurati izvršavanje zadataka u roku. Uspješnim delegiranjem razvijate članove tima u različitim vještinama, znanju i iskustvu, jačajući time i njihov individualni učinak i i ukupni učinak organizacijske jedinice za koju ste odgovorni. S obzirom na to da su i drugi uključeni, pa time raste i sinergijski potencijal, također otvarate prostor za povećanu kreativnost i nove ideje. Delegiranjem osiguravate da zadatak obavi član tima koji je za to najstručniji – neki zaposlenici mogu biti stručniji za neke poslove od vas; pa tako postižete win-win ishod. Ovakvim učinkovitim korištenjem resursa poboljšavate i produktivnost cijele organizacije.
Postanite bolji „kapetan“ svom timu. Usvojite ili unaprijedite svoje vještine vodstva ili educirajte svoje menadžere, voditelje timova ili projekata kroz LPC for Business e-learning platformu iz područja poslovnih vještina, osobnog razvoja i poslovnih stranih jezika. ]]>