Napori u pogledu održivosti uključuju stvaranje, održavanje i projektiranje brenda koji nudi sve prednosti održivosti, kako svojim kupcima i tako i planetu.
Održivi brend je onaj koji uspješno integrira ekološka, ekonomska i društvena pitanja u svoje poslovanje, što od njega zahtijevaju i njegovi kupci. Milenijalci i generacija Z posebno su strastveni oko klimatskih promjena, ekonomske pravde i drugih društvenih faktora. Nije tajna da žele ugljično neutralne proizvode koje proizvode dobro plaćeni radnici. S obzirom na to da je vaš brend ono što vas povezuje s vašim kupcima, politika održivosti i zelenog poslovanja svakako je nešto što bi trebalo biti dio vaše poslovne strategije. Održivi brend je onaj koji gleda dalje od stvaranja profita i stavlja naglasak na druge vrijednosti, poput utjecaja na okoliš i etički organizirane opskrbne lance, s jednakom važnošću kao i na zaradu. Nije dovoljno reći da poslujete održivo, već morate pravilno komunicirati svoju predanost borbi protiv klimatskih promjena i suočavanju s ekološkim problemima. Nema potrebe stavljati ekološku oznaku na proizvod ako ne možete prikazati što je učinjeno drugačije kako bi njegov razvoj bio doista održiv. Međutim, autentičnost i transparentnost u podržavanju održivosti kroz konkretne akcije svakako su dobrodošli.
Četiri temeljna stupa poslovne održivosti
Održivost se smatra širim, holističkim pristupom koji prepoznaje sve čimbenike koji su potrebni za trajni prosperitet, što uključuje 4 različita područja – društveno, ekonomsko, kulturno i ekološko. Održivi razvoj je točka gdje se potrebe iz sva četiri navedena područja mogu zadovoljiti u isto vrijeme, a da se ostala ne zanemaruju. Ulaganja tvrtke u održivost bit će oblikovana specifičnim izazovima i prilikama s kojima se suočava njezin opskrbni lanac, kupci i čitava industrija.
Društvena održivost – tvrtke i institucije koje djeluju prema društvenoj održivosti nastoje svim pojedincima omogućiti pristup univerzalnim ljudskim pravima i poboljšati životne uvjete. To se postiže stvaranjem inkluzivne infrastrukture zahvaljujući održivom urbanom dizajnu, kao i proizvodima i uslugama koje mogu biti od koristi zajednici u cjelini, uz očuvanje regionalne kulture. To može uključivati stvari kao što su dobrotvorne donacije ili davanje prednosti dobavljačima koji odgovorno posluju unutar lokalne zajednice.
Ekonomska održivost – ima za cilj poboljšanje životnog standarda. U kontekstu poslovanja, odnosi se na učinkovito korištenje imovine za održavanje profitabilnosti tvrtke tijekom vremena. Uključuje upravljanje ulaganjima i poduzećima bez štetnog utjecaja na okoliš, te stvaranje ekonomski održivog sadašnjeg društva dok se budućim generacijama omogućuje zadovoljenje njihovih potreba i promicanje gospodarskog rasta. Kružno gospodarstvo mijenja tradicionalni način poslovanja provođenjem politika nultog otpada i pažljivog korištenja prirodnih resursa.
Kulturna održivost – kultura se opisuje kao skup vrijednosti, uvjerenja i težnji određene zajednice, ali i kao procese koji se koriste za razvoj i dijeljenje takvih vrijednosti, te materijalni ili nematerijalni rezultati i manifestacije. Tvrtke se moraju smatrati članovima društva koje treba učiti o običajima i nasljeđu ljudi u okruženju u kojem žive. Samo tada mogu promovirati i cijeniti vrijednosti svojih kupaca i lokalne kulture.
Ekološka održivost – ima za cilj poboljšati dobrobit ljudi kroz zaštitu prirodnih dobara. Održivost okoliša uključuje očuvanje okoliša, smanjenje onečišćenja, poništavanje štete u okolišu i zaštitu bioraznolikosti. Tvrtka može svoj doprinos dati kroz recikliranje i korištenje energetski učinkovitih uredskih prostora, što ujedno i štedi novac. Kada god je to moguće treba odabrati materijale koji su održivi, kompostirani i s niskim emisijama. Modernizacija poslovne infrastrukture i provedba digitalne transformacije poboljšat će učinkovitost poslovanja, učiniti ga ekološki prihvatljivijim i profitabilnijim.
Principi održivog marketinga
Kako potražnja potrošača za održivim robnim markama nastavlja rasti, važnije je nego ikad da tvrtke mogu plasirati svoju održivost na prirodan i pozitivan način. Potrošači žele da njihove omiljene robne marke brinu o istim stvarima kao i oni ili da barem znaju da će novac koji potroše na neki način ići u dobre svrhe. Ako želite da vaši kupci budu ponosni na korištenje vašeg brenda i da to iskustvo požele dijeliti s drugima, najbolji način da to učinite je utjelovljenje njihovih ideala. Sve što se događa u proizvodnom procesu treba postati vaša priča o održivosti.
Identificirajte područja u kojima možete biti održiviji nego što trenutno jeste i promovirajte ih.
Pakiranje i označavanje proizvoda nešto je što mnoge tvrtke svakako moraju napraviti, pa zašto ne biste taj dio uskladili s mjerama zelenog i održivog poslovanja.
Počnite s malim stvarima i promjenama.
Kanali društvenih medija izvrstan su način da se etablirate kao zeleni influencer uz vrlo male troškove.
Komunicirajte sa svojim klijentima o poslu koji obavljate na “zeleni” način, potaknite komunikaciju s njima i slušajte što imaju za reći. Vrlo često će kupci sami otkriti što ih privlači određenom brendu, a udaljava od drugih.
Održivo poslovanje Hrvatskog Telekoma
Hrvatski Telekom je kompanija koja potiče održivi razvoj, postavlja najbolju praksu u utvrđivanju standarda vrhunske komunikacije, omogućava integraciju u društvo informacija i znanja, te preuzima vodeću ulogu u prepoznavanju važnosti zaštite okoliša. O svojim naporima i uspjesima već 18 godina informiraju javnost putem godišnjih izvještaja. Pristup održivosti HT-a proizlazi iz strategije temeljene na tri ključna područja djelovanja: klimatske promjene, resursnu učinkovitost te digitalnu uključivost. S ciljem očuvanja okoliša HT Grupa je nabavom ugljično neutralne električne energije u 2021. godini smanjila ukupne stakleničke emisije za čak 54 posto te nije ispustila u zrak više od 40.000 tona CO2. Hrvatski Telekom do sada je u STEM obrazovanje mladih putem programa Generacija Now uložio više od četiri milijuna kuna te je više od 300 obrazovnih ustanova diljem Hrvatske sudjelovalo u programu. Kroz program digitalne edukacije, Generacije zajedno, sugrađani u 42 doma za starije i nemoćne osobe ostali su u kontaktu sa svojim bližnjima i otvorena su im vrata novog digitalnog svijeta.
“U HT-u čvrsto vjerujemo da su djela ta koja govore za nas, bilo da se radi o našim programima digitalne uključivosti, inicijativama povezanim s upravljanjem klimatskim promjenama ili ostalim aktivnostima na planu održivosti. Cilj nam je postići i klimatsku neutralnost s obzirom na izravnu i neizravnu potrošnju energije do 2025. te klimatsku neutralnost cijelog vrijednosnog lanca do 2040. godine. Svojim smo klimatskim ciljevima dali dodatni prioritet time što su smanjenje emisija CO₂ i smanjenje potrošnje energije postali dijelom naše politike vrednovanja i nagrađivanja korporativnih ostvarenja. Sva ova ostvarenja strateških prioriteta moguća su zahvaljujući neumornoj pokretačkoj snazi naše kompanije – našim zaposlenicima, čije su visoko zadovoljstvo i predanost ključni za naš uspjeh.”
Kostas Nebis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma
Hrvatski Telekom prepoznat je kao bitan dionik u razvoju pametnih i održivih gradova te svojim poslovanjem, a posebno osiguranjem infrastrukture i tehnologije može ubrzati napore u transformaciji gradova. Digitalni i tehnološki razvoj te razvoj infrastrukture kojima se podržava napredak ekonomskih aktivnosti i poslovanja poduzeća, dostupnost obrazovanja, unapređenje životnog standarda te dostupnost raznih usluga ovisnih o telekomunikacijskom razvoju, izravno doprinose ostvarenju raznih ciljeva održivog razvoja. Osnovna djelatnost Hrvatskog Telekoma sastoji se od širenja i upravljanja mrežom, čime se postavljaju temelji za digitalno sudjelovanje. Ambicija Hrvatskog Telekoma je učiniti portfelj proizvoda što održivijim. Ovom pitanju pristupaju holistički, usavršavajući proizvode i usluge te primjenjujući pristup kružnoj ekonomiji obuhvaća cijeli životni ciklus proizvoda od proizvodnje do održivog pakiranja.