Koliko god škola završili, diploma stekli i iskustva imali, čitanje će uvijek biti jedan od najboljih načina za osobni napredak. Jedna od navika uspješnih ljudi jest da uvijek čitaju, a često i dijele s drugima svoje najdraže knjige i preporuke. Osobni rast i razvoj nužan je u životu svakog pojedinca, a kada je riječ o poduzetnicima, to je neophodna karika na putu do uspjeha. Nitko se nije rodio sa svim znanjem svijeta, a uvijek je dobro čuti ili pročitati iskustva drugih, posebno kada je riječ o pojedincima koji su lider u svom sektoru djelovanja.
Postoji toliko mnogo sjajnih poslovnih knjiga koje nadahnjuju, obrazuju i pomažu u stvaranju boljih poslovnih prilika, ali i boljih poduzetnika. Poduzetnici koji čitaju riječi poznatih vizionara bolje su opremljeni za postavljanje realnih očekivanja, prevladavanje izazova, ostaju vjerni svojim misijama te su spremni za izazove koje im donosi svaki novi radni dan.
Kako odabrati koju poslovnu knjigu pročitati?
Odabir prave poslovne knjige za čitanje može biti izazovan, s obzirom na doista velik broj dostupnih opcija. Zato je važno imati na umu nekoliko faktora kada biramo sljedeću literaturu.
Ciljevi: što želimo postići čitanjem određene knjige? Neke su knjige dobre za razonodu, druge za to da poboljšamo svoje vještine pregovaranja, dok treće čitamo da bismo shvatili kako su neki prije nas prebrodili određenu situaciju ili izazov. Jasno razumijevanje ciljeva pomaže nam da odaberemo knjige koje su relevantne i vrijedne za naš profesionalni razvoj.
Trenutna razina znanja: neke knjige o poslovanju namijenjene su potpunim početnicima, dok će iskusnima biti poprilično dosadne. Odabir knjiga koje odgovaraju trenutnoj razini razumijevanja materije pomaže nam da razumijemo pročitano, ali i da nešto novo naučimo.
Recenzije: prije ulaganja u cijelu knjigu dobro je odvojiti vrijeme za čitanje oglednih poglavlja ili recenzija kako bismo stekli dojam o stilu pisanja autora, sadržaju i tonu knjige. Na taj način nećemo kupiti još samo jedan sakupljač prašine na polici, već ćemo se potruditi da knjigu doista i pročitamo. Recenzije će nam reći kome se knjiga svidjela i spadamo li u ciljanu skupinu autora.
Autor knjige: autorovo iskustvo i stručnost često su najvažniji pri odabiru literature za koju želimo da nas nečemu nauči ili nas inspirira. Osoba kojoj se divimo i čiji nivo uspjeha i znanja želimo postići zasigurno će biti najbolji ili prvi izbor u potrazi nove knjige.
Tema: ako se suočavamo s određenim izazovima u poslovanju, možemo birati knjige koje se izravno bave tim problemima. Time dobivamo praktične savjete i strategije koje možemo odmah primijeniti u praksi. Ponekad se želimo držati poznatih stvari, a ponekad se isplati riskirati i izaći iz zone komfora i naučiti nešto potpuno novo.
Knjige o poslovanju koje morate pročitati u 2024. godini
Izbora je doista mnogo, a mi smo izdvojili nekoliko klasika i autora koji doista znaju o čemu govore, tj pišu. Radi se redom o uspješnim pojedincima s dokazanim iskustvom i znanjem od kojih svaki poduzetnik može barem nešto naučiti.
“Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World”, Cal Newport
Ova knjiga istražuje koncept “dubokog rada”, koji autor definira kao sposobnost da se bez ometanja usredotočimo na kognitivno zahtjevan zadatak. Newport tvrdi da u današnjem hiperpovezanom i neprestano rastresenom svijetu sposobnost obavljanja dubokog rada postaje sve rjeđa i vrjednija i zato predstavlja različite strategije i principe koji nam pomažu da razvijemo radne navike. U knjizi se naglašava važnost koncentriranja na zadatke koji zahtijevaju intenzivan kognitivni napor i kako nam to može pomoći pri postizanju profesionalnog uspjeha i osobnog zadovoljstva. Newport se u knjizi oslanja na primjere iz života uspješnih pojedinaca, od poznatih pisaca i znanstvenika do poslovnih vođa, kako bi ilustrirao kako uključivanje dubokog rada u nečiju rutinu može dovesti do povećane produktivnosti.
“SPIN selling”, Neil Rackham
U ovoj knjizi Neil Rackham predstavlja revolucionarnu metodologiju prodaje koja naglašava moć postavljanja pravih pitanja. Za razliku od tradicionalnih prodajnih pristupa, koji se fokusiraju na karakteristike i prednosti proizvoda, SPIN metoda naglašava razumijevanje potreba kupaca i predstavljanje rješenja koja se izravno bave tim potrebama. Akronim SPIN označava situaciju (S), problem (P), implikaciju (I) i isplatu potrebe (N). Postavljajući pitanja koja spadaju u ove četiri kategorije, prodavači mogu učinkovito voditi prodajni razgovor i otkriti stvarne motivacije i brige kupaca.
“Crushing It!: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence-and How You Can, Too”, Gary Vaynerchuk
Nastavak popularne knjige sličnog naziva, istog autora, napisane 2009. godine, govori o tome kako izgraditi uspješno poslovanje ili karijeru. Autor Gary Vaynerchuk nudi nove lekcije i inspiraciju izvučenu iz iskustava desetak utjecajnih osoba i poduzetnika koji su odbacili predvidljiv korporativni put u korist ostvarenja svojih snova, izgradnjom uspješnih tvrtki i izvanrednih osobnih brendova.
“Possible: How We Survive (and Thrive) in the Age of Conflict”, Wiliam Ury
Autor ovog bestselera je pregovarač William Ury, koji dijeli novi “put do mogućeg”. Riječ je o provjerenim praksama koje će čitateljima pomoći da otključaju svoju moć da se konstruktivno angažiraju i transformiraju sukob. Dijelom memoari, dijelom priručnik, dijelom manifest, ova knjiga nudi priče i mudre savjete iz Uryjevih gotovo 50 godina iskustva na prvim crtama nekih od najtežih svjetskih sukoba.
“Career Forward: Strategies From Women Who’ve Made it”, Grace Puma i Christiana Smith Shi
Bivša izvršna direktorica PepsiCo Grace Puma i bivša predsjednica Nike Consumer Directa Christiana Smith Shi napisale su vodič za žene koji pokazuje kako odrediti prioritete kada je u pitanju karijera, izgraditi profesionalnu vrijednost i uživati u životu na radnom mjestu i izvan njega. Autorice dovode u pitanje negativne stereotipe o ženskim ambicijama i potiču žene da budu odvažne, slijede svoje snove i zgrabe priliku da vode “velike” živote.
“The Hard Thing About Hard Things”, Ben Horowitz
Autor je uspješni poduzetnik iz Silicijske doline, a u ovoj knjizi nudi savjete o izgradnji i vođenju startupa, te praktičnu mudrost za upravljanje najtežim problemima. Ben Horowitz analizira probleme s kojima se lideri svakodnevno suočavaju, dijeleći uvide koje je stekao razvijajući, upravljajući, prodajući, kupujući i nadzirući tehnološke tvrtke. Svako poglavlje počinje osobnom anegdotom iz vlastitog iskustva, koju zatim koristi za ilustraciju šire lekcije.
“SYSTEMology”, David Jenyns
U ovoj knjizi Jenyns pokazuje poduzetnicima kako stvoriti tvrtku koja je funkcionalna bez da njezin vlasnik nadzire svaki aspekt njezinog poslovanja. Autor nudi nacrt sistematizacije poslovanja, korak po korak. Autor polazi od premise da sistematizacija poslovanja ne mora biti dugotrajan ili naporan proces. Ključni koraci uključuju definiranje temeljnih procesa, njihovo mapiranje, dokumentiranje i kontinuirano poboljšavanje, uz kvalitetnu obuku zaposlenika.
“The 7 Habits of Highly Effective People”, Stephen Covey
Ova knjiga bestseler je za samopomoć napisan 1989. godine i pruža sveobuhvatan okvir za osobni i profesionalni razvoj. Knjiga se temelji na ideji da postoji sedam navika koje dijele svi vrlo učinkoviti ljudi i da usvajanjem tih navika pojedinci mogu promijeniti svoje živote i postići uspjeh. Prvi dio, “Privatna pobjeda”, govori o važnosti osobne odgovornosti, integriteta i svrhe. Covey tvrdi da su samospoznaja, mijenjanje sebe i jačanje odnosa ključni za postizanje osobne pobjede. Drugi dio, “Javna pobjeda”, govori o važnosti učinkovite komunikacije, suradnje i vođenja, za koje su ključni uspostavljanje suradnje, vođenje i izgradnja zajedničke vizije.
“Hidden Potential”, Adam Grant
Grant je jedan od najpoznatijih organizacijskih psihologa, autora, TED govornika i podcastera. U ovoj knjizi govori o tome kako ostvariti svoj potencijal, istražuje neuspjehe, iskorištavanje prilika, poboljšanje motivacije, perfekcionizam i odugovlačenje. Pokazuje da napredak ovisi manje o tome koliko naporno radimo, a više o tome koliko dobro učimo, a rast nije u genijalnosti koju posjedujemo, već u karakteru koji razvijamo. Grant istražuje kako izgraditi karakterne vještine i motivacijske strukture kako bismo ostvarili vlastiti potencijal.