Pamćenje je vještina koja nam omogućuje da učimo, pamtimo i koristimo informacije – bilo u poslovnom okruženju, u svakodnevnim zadacima ili u učenju. Iako definicija pamćenja može stati u nekoliko riječi, ovaj proces je zapravo iznimno složen. Pamćenje je temelj svih naših mentalnih aktivnosti poput mišljenja, analiziranja i zaključivanja, a time postaje ključan dio našeg života.
U osnovi, pamćenje se može podijeliti na kratkoročnu i dugoročnu memoriju. Kratkoročna, odnosno, radna memorija zadržava informacije koje trenutačno koristimo poput broja telefona ili rečenice koju čujemo. Ova vrsta pamćenja traje vrlo kratko, svega nekoliko sekundi do pola minute, a može “držati” otprilike 7 informacija, plus ili minus dvije. S druge strane, dugoročna memorija ima gotovo beskonačan kapacitet i može čuvati informacije godinama pa i cijeli život.
No, kako zadržati informacije u pamćenju?
Ključ za bolje pamćenje često leži u emocijama i mašti. Emocionalno obojene informacije lakše se pamte jer su naše misli usko povezane s osjećajima – svi se, primjerice, sjećamo svog vjenčanja ili drugog važnog životnog događaja. Ako uspijemo povezati željene informacije s emocijama ili ih uklopiti u zanimljive priče one će ostati u našem pamćenju dulje i čvršće.
Evo nekoliko jednostavnih tehnika koje vam mogu pomoći da poboljšate svoje pamćenje:
1. Vizualizacija
Vizualizacija uključuje stvaranje mentalnih slika kako bismo bolje zapamtili informacije. Na primjer, ako govorite o tri ključne prednosti proizvoda možete zamisliti tri slike koje simboliziraju svaku prednost. Tako možete zamisliti sliku osobe koja oko vrata ima medalju (visoka kvaliteta), zadovoljno se smije (jednostavna upotreba) i u ruci drži cvijeće (ekološka održivost). Pri predstavljanju proizvoda publici jednostavno vizualizirajte sliku te osobe i lako ćete se prisjetiti svih ključnih prednosti.
2. Mnemotehnike pomoću akronima
Stvaranje akronima korisna je metoda za pamćenje niza pojmova ili informacija. Na primjer, možete koristiti akronim “PES” za “Plan, Evaluacija, Strategija” kada razmišljate o ključnim elementima poslovnog projekta. Ovakav akronim ne samo da je lako pamtljiv, već i jasno označava važne korake koje trebate slijediti.
3. Asocijacije za pamćenje imena
Kako biste zapamtili imena osoba koristite asocijacije. Na primjer, ako razgovarate s klijentom po imenu Luka povežite njegovo ime s poznatim nogometašem Lukom Modrićem. Sjetite se da je Luka ključan menadžer u firmi baš kao što je Modrić ključan igrač za svoju momčad. Ova povezanost stvorit će emocionalnu i asocijativnu vezu i pomoći vam da lakše zapamtite ime klijenta.
Za kraj, pamćenje je kao mišić koji se može razvijati i jačati. Pomoću ovakvih tehnika i malo vježbe možete poboljšati svoje sposobnosti pamćenja i tako olakšati svakodnevne zadatke i profesionalne izazove.
Za one koji žele saznati više pridružite se HalPet-ovom webinaru “Zaboravite zaboravljanje: Upoznajte tehnike pamćenja” i naučite kako koristiti potencijal svog pamćenja na najbolji način. Webinar je besplatan za sve korisnike LPC for Business paketa ili LPC e-dukatora. A oni koji imaju Moj Telekom aplikaciju mogu ostvariti popust na webinar. U aplikaciji nas potražite pod HalPet i otkrijete s kojim kodom možete ostvariti popust na kupnju svoje ulaznicu za webinar!