Platforma za e-trgovinu je web stranica koja tvrtkama omogućuje pokretanje, zakup online prostora i upravljanje internetskom trgovinom. Online kupovina pomogla je stotinama tisuća malih poduzeća ne samo preživjeti, već se istaknuti i napredovati posljednjih nekoliko godina.

Prije ožujka 2020. godine i početka pandemije koronavirusa, mnoge male tvrtke imale su malo ili nimalo prisutnosti na internetu jer su smatrali da im to ne treba. To se dramatično promijenilo tijekom prvih dana pandemije, kada su zatvaranje i karantene natjerali trgovine da zatvore vrata svojih trgovina, a smjernice društvenog distanciranja natjerale potrošače da napuste popularna trgovačka područja. Iako se mnoge trgovine otada otvorile i pokušale vratiti u normalno poslovanje, postalo je jasno da se ponašanje potrošača promijenilo, možda i zauvijek. E-trgovina tako je postala vrlo važan kanal za uspjeh malih poduzeća. Međutim, uspjeh e-trgovine zahtijeva više od samog postavljanja web stranice. Ovaj prijelaz na višekanalnu prodaju bitan je jer današnji potrošači očekuju brojne opcije i besprijekorno iskustvo između internetskih i izvanmrežnih kanala. Prilagodba e-trgovini nema trenutni učinak. Ne možete jednostavno kliknuti prstima i uskočiti u ovakvu vrstu poslovanja očekujući da će biti jednaka prodaji uživo. Potrebno je vrijeme da se to ispravno učini, a kreativnost i spremnost na eksperimente najviše će pomoći malim tvrtkama da odluče kako će rasti i razvijati se u budućnosti.

Kako odabrati pravu online trgovinu za svoje proizvode

Nikada nije bilo lakše postaviti svoju malu tvrtku na odabranu e-trgovinu. Platforme za online prodaju postale su izrazito popularna odredišta jer omogućuju jednostavno i brzo postavljanje. Kada odlučite započeti svoje online poslovanje ili se proširiti na digitalnu prodaju, dobro proučite razne mogućnosti dizajnirane za različite vrste i veličine poduzeća. Iako je svaka platforma za e-trgovinu različita, sigurno ćete pronaći onu koja odgovara vašim potrebama. Vaš inventar doslovno je vaš posao, zato se pobrinite da možete učinkovito upravljati zalihama. Proizvodi bi se trebali moći lako dodavati i uređivati, a prateća analitika mora vam dati dobar uvid u to što imate na stanju, što je kupljeno i kako izgleda cijelo korisničko putovanje do zaključenja kupnje. Ovisno o veličini vaše tvrtke, troškovi e-trgovine mogu biti od besplatnih do više tisuća kuna. Međutim, većina platformi omogućuje vam besplatno isprobavanje bez unosa podataka o kreditnoj kartici. Kada iskoristite ove besplatne probne verzije, provedite neko vrijeme razmišljajući o svim dostupnim značajkama i svakako ne zaboravite na stvari poput hostinga, proširenja i drugih dodataka. Nećete imati kupce ako ljudi uopće ne mogu pronaći vašu trgovinu, zato bi platforma za e-trgovinu koju odaberete trebala bi imati ugrađene SEO alate. Mogućnost prilagodbe URL adrese vašim imenom i vašim proizvodima pomoći će poboljšati optimizaciju za tražilice, olakšavajući pronalazak vaše trgovine. Čak ako i na početku možda nećete trebati više od osnovnog rješenja, pronađite platformu koja će moći pratiti razvoj vašeg poslovanja. Donosimo kratki pregled najpopularnijih platformi za online prodaju koje broje milijune korisnika.

  1. SHOPIFY

Postoji mnogo sjajnih platformi za e-trgovinu, ali po dosadašnjim korisničkim iskustvima čini se da Shopify pruža najveću vrijednost malim tvrtkama i dobar je u svakoj fazi poslovnog rasta. Njegovo korisničko sučelje je vrlo jednostavno za korištenje, a da biste kreirali svoju trgovinu, ne morate znati programirati. Možete odabrati prilagođenu domenu i dizajnirati svoj logotip. Bez obzira na dizajn koji implementirate na svoju stranicu, nećete se morati brinuti o prilagodbi za mobilne korisnike, jer su svi su prilagođeni mobilnim uređajima. Ako ne želite započeti od nule, možete koristiti Shopify za kupnju na postojećoj internetskoj trgovini. Shopify nudi 14 dana besplatnog probnog razdoblja, bez upisivanja broja kreditne kartice. Ne morate ni odabrati plan – samo se prijavite i počnite izrađivati svoju trgovinu. Cijene počinju od samo 9 dolara mjesečno uz njihov “Lite” plan, koji omogućuje dodavanje gumba za kupnju na vaš postojeći blog, web stranicu ili Facebook stranicu. Shopify možete koristiti za online chat s klijentima, pratiti narudžbe i slati račune. Ako želite nadograđivati svoj plan s dodatnim značajkama, to će vaš koštati od 29 do 299 dolara mjesečno. Svi planovi dolaze s neograničenom pohranom datoteka, velikom ponudom proizvoda, hostingom, sigurnošću, mogućnošću oporavka napuštenih košarica i 24/7 podrškom. Očekujte da će vam pri prodaji biti naplaćene transakcijske naknade, osim ako ne koristite njihov payment gateway Shopify Payments.

  1. WIX ECOMMERCE

Većina ljudi poznaje Wix kao besplatni alat za izradu web stranica, ali on nudi i poduzetničke planove za e-trgovine. Za najjeftiniji ćete izdvojiti 17 dolara mjesečno, a ako plaćate godišnje, dobit ćete besplatnu domenu i 300 dolara u oglasnim bonovima. Najskuplji plan koji Wix nudi je 25 dolara mjesečno, a dolazi s telefonskom podrškom, prioritetnom uslugom i pregledom sučelja vaše web stranice i SEO postavki. Ova platforma omogućuje malim tvrtkama s manje od 50 jedinstvenih proizvoda stvaranje funkcionalno dizajniranih web stranica uz drag-and-drop opciju. Ova web trgovina nije namijenjena za velike zalihe i mnoštvo proizvoda, već je razvijena za samostalne poduzetnike i mala poduzeća. Postoje značajke rezervacije koje možete koristiti, a koje vašim korisnicima omogućuju zakazivanje termina ili prijavu na seminare koje možda nudite. Wix Music omogućuje vam stvaranje prilagodljivog glazbenog playera, prodaju digitalnih preuzimanja i praćenje prodajne statistike. Ako imate restoran, možete izvršiti online narudžbe za preuzimanje ili dostavu, prihvatiti rezervacije i poslati e-mailove s podsjetnicima gostima.

  1. SQUARESPACE

Squarespace je izvrsna opcija za mala poduzeća koja traže sofisticiran, ali jednostavan alat za izradu svoje web trgovine. Squarespace nudi mnoge teme koje tvrtke mogu koristiti za izradu svoje stranice, kao i pristup sustavu za upravljanje zalihama. Svaka platforma za e-trgovinu na ovom popisu prilično je prilagođena mobilnim uređajima, ali Squarespace vodi dodatnu brigu kako bi osigurao da je korisničko iskustvo na mobilnom uređaju vrhunsko. Svaki dizajn ponuđenih predložaka nudi odlično mobilno iskustvo koje odgovara cjelokupnom stilu trgovine. Ova je značajka automatski ugrađena, ali se može onemogućiti u postavkama. Glavni nedostatak je što ne možete dodati dodatne prodajne značajke onima koje dobijete unutar teme, jer ne postoji tržište aplikacija. Također ste prilično ograničeni što se tiče mogućnosti plaćanja, jer postoje samo 3 opcije: Apple Pay, PayPal i Stripe, a njegova višekanalna prodajna ponuda ograničena je na Instagram.

  1. WOOCOMMERCE

Ako već imate web stranicu napravljenu pomoću WordPressa, WooCommerce dodatak omogućit će vam integriranje e-trgovine. To je dodatak za e-trgovinu otvorenog koda, vrlo popularan među malim tvrtkama koje već koriste WordPress u određenom kapacitetu. Iako je besplatan, neka rješenja za plaćanje ili otpremu donose dodatne troškove. Baš kao i za WordPress, morate sami pronaći rješenje za hosting što znači da dodatne troškove za hosting i registraciju domene. Kod WooCommercea je odlično to što doista može biti kojeg god opsega želite, što ga čini idealnim za tvrtke svih veličina. Storefront je besplatna WooCommerce tema koja ima brojne varijacije koje bi trebale odgovarati vašoj trgovini. No, baš kao i WordPress, Storefront je prilagodljiv, a vi ste ograničeni samo svojim znanjem programiranja. Platforma se stalno razvija zbog otvorenosti izvornog API -ja samog WooCommerca. Dakle, ako kao korisnik vidite da nešto nedostaje, možete pitati zajednicu postoji li to već negdje, zamoliti nekoga da to izradi ili sami napraviti.

  1. BIGCOMMERCE

Bigcommerce je rješenje e-trgovine po sistemu ključ u ruke. Uključene su značajke kao što su SEO, marketinški alati, mogućnost izdavanja kupona i recenzija proizvoda na vašoj web stranici. Velika prednost je što se brza integracija s mnogo drugih aplikacija, uključujući QuickBooks, MailChimp i Facebook. Također imate priliku integrirati društvene medije na svoju web stranicu i prodavati svoje proizvode tim kanalima. Svoju BigCommerce web stranicu možete koristiti za izradu trgovine na drugim web stranicama poput Amazona i eBaya, što je sjajan način proširenja dosega vaše tvrtke, s dosljednim identitetom brenda ili tvrtke na svim platformama. Za osnovni, srebrni plan, morat ćete izdvojiti 34,95 dolara mjesečno, a odlučite li koristiti njihov payment gateway Bigcommerce Payments, platit ćete i transakcijsku stopu od 2,9% dolara plus 30 centi po transakciji. Imajte na umu da ako niste u Sjedinjenim Državama, nećete moći koristiti Bigcommerce Payments, ali ćete morati zasebno postaviti obradu kreditnih kartica.

  1. MAGENTO

Magento je najbolja platforma za e-trgovinu za već etablirane maloprodaje koji su spremni za prodaju putem interneta, koju koriste neki od najvećih svjetskih tvrtki. Softver je besplatan za preuzimanje, ali trebat će vam programer ili znanje kodiranja za zahtjevnija proširenja. Magento nudi rješenja uz pomoć kojih možete razviti besprijekoran višekanalni pristup. Vaši klijenti mogu izvršiti narudžbe online i preuzeti ih u vašoj fizičkoj trgovini, a kontrola zaliha odvija se u stvarnom vremenu. Vaša internetska trgovina dolazi s jednom besplatnom temom, a ostatak se kreće od 29 do 500 dolara. Potencijalni nedostatak je što Magento nije rješenje po principu ključ u ruke, a planovi ne uključuju obradu kreditnih kartica, koje nije teško zasebno dodati, ali iziskuju dodatne troškove.

Personalizirana trgovina kao logičan iskorak u online trgovini

Uspješne tvrtke za e-trgovinu koriste tehnologiju personalizacije kako bi potrošačima pružile prilagođeno iskustvo. Istraživanja pokazuju kako kupci troše 48% više kad je njihovo iskustvo kupnje personalizirano. Kada se personalizacija izvrši kako treba, klijent će se osjećati kao da mu čitate misli, a taj emocionalni odgovor stvara osjećaj lojalnosti. Pružanje osobnog iskustva na web stranicama e-trgovine postiže se dinamičkim prikazivanjem sadržaja, preporukom proizvoda i posebnim ponudama na temelju dotadašnjeg pregledavanja, prethodnih radnji, povijesti prethodnih kupnji, demografskih podataka o korisnicima i drugih osobnih podataka.

U usporedbi s tradicionalnom maloprodajom, e-trgovina ne uključuje prodavača koji preporučuje proizvode na temelju interesa, sklonosti ili ukusa. Platforme društvenih medija i alati za praćenje tražilica omogućuju vam da izvučete mnoštvo podataka o svojim posjetiteljima i kupcima. Ne postoji savršena platforma za e-trgovinu, samo rješenje koje će najbolje funkcionirati za vaše poslovanje. Dok razmatrate sve mogućnosti, cijena, skalabilnost i prilagodba na mobilne uređaje neke su od najvažnijih stvari koje biste trebali tražiti. Korištenje platforme za e-trgovinu otvara svijet rješenja za koja možda niste ni znali da su vam potrebna, ali će vam svakako pomoći pozicionirati vaše poslovanje u rastućem digitalnom svijetu.

Podijelite