Predali ste baš svaki papir koji je bio potreban i sada u nacionalnom sudskom registru živi neka nova tvrtka, označena 11-znamenkastim brojem, čiji ste vlasnik upravo vi.

Čestitamo, otvorili ste tvrtku. Onaj bjesomučni birokratski put konačno je iza vas i sada se možete posvetiti isključivo vlastitom poslovanju.

No, kako bi to poslovanje bilo održivo – nužno je poduzeti određene korake koji ne uključuju prikupljanje papira po institucijama, biljege i pečate. Ovaj je korak znatno zanimljiviji. Krenimo redom.

Kreiranje marketinškog plana

Izrada marketinškog plana jedan je od ključnih koraka za uspjeh svake novoosnovane tvrtke. Bez jasno definiranih ciljeva, strategija i taktika, poduzetnici riskiraju da njihovi proizvodi ili usluge ostanu neprimijećeni na sve konkurentnijem tržištu u poprilično hektičnim uvjetima.

Nije riječ o dokumentu, već o svojevrsnom vodiču koji može pomoći poduzetnicima da dosegnu svoju ciljanu publiku, povećaju svijest o brendu i napose osiguraju stabilan rast poslovanja.

Kako novoosnovane tvrtke često posluju s ograničenim resursima, dobro osmišljen marketinški plan postaje temeljni alat za maksimiziranje učinka svakog uloženog novčića. Donosimo pet ključnih koraka za izradu učinkovitog marketinškog plana za novoosnovane tvrtke.

Prvi korak: definirajte ciljeve

Kao što ne biste krenuli na putovanje bez da znate svoje odredište, morate definirati marketinške i poslovne ciljeve prije nego što ih možete ostvariti.

Kako biste dosegli svoju ciljanu publiku i potencijalne kupce, potrebna vam je dobro definirana strategija sa specifičnim ciljevima. Stoga tijekom izrade marketinškog plana najprije morate odrediti svoje kratkoročne i dugoročne ciljeve.

Konkretnije, u kraćem roku, primjerice u sljedećih šest mjeseci, možda želite koristiti marketing na društvenim mrežama kako biste povećali broj pratitelja za 1000 mjesečno i pronašli načine za generiranje prometa na web stranici. Vaši dugoročni ciljevi, u idućih tri do pet godina, mogu uključivati širenje, povećanje prodaje, otvaranje nove poslovne lokacije i rast tima.

Drugi korak: istražujte

Kad ste odredili kratkoročne ciljeve, bacite se na istraživanje. Za pretpostaviti je da ste dio istraživanja već napravili prije nego što ste otvorili tvrtku, no u ovom koraku posvetite se podrobnijoj analizi konkurentskih alata u marketingu. Drugim riječima, pokušajte doznati kako se vaša konkurencija oglašava.

Ponavljamo, razumijevanje tržišta omogućava vam da prepoznate prilike i prijetnje te bolje razumijete potrebe svojih potencijalnih kupaca.

Osim toga, istražite i demografske karakteristike ciljane skupine koju ste prethodno definirali, a zatim izradite SWOT analizu za identifikaciju marketinških snaga, slabosti, prilika te prijetnji vašem poslovanju.

Pomoći može i pretraga ključnih riječi. Odredite one riječi koje ponajbolje opisuju vaše poslovanje i koje će vaša ciljana publika potencijalno pretraživati na internetu. Naime, ključne su riječi važan dio marketinške strategije novoosnovane tvrtke. Koristit ćete ih na svojoj web stranici, blogovima, društvenim mrežama i oglasima.

Treći korak: definirajte budžet za marketing

Potom morate odrediti koliko novca realno možete izdvojiti za marketing. Ako ste u fazi pokretanja tvrtke, postoji velika šansa da vam je budžet ograničen pa ćete ga morati mudro iskoristiti.

Nakon što odredite koliko novca imate za marketing, trebate ga raspodijeliti prema najboljim marketinškim strategijama za svoje poslovanje.

Primjerice, ako je vaša ciljana publika mlađa i s vašim proizvodom se povezuje isključivo putem društvenih mreža, razmislite o tome da značajan dio budžeta posvetite kampanjama na društvenim mrežama. Ako primijetite da je internetska stranica vaš najjači marketinški alat, možda ćete htjeti posvetiti više resursa angažiranju stručnih pisaca ili novinara.

foto: Unsplash

Četvrti korak: odaberite kanale

Nakon što ste dodatno istražili svoju ciljanu skupinu i prikupili ključne riječi, vrijeme je za odabrati kanale za promociju, ovisno o tome gdje vaša publika provodi najviše vremena. Kombinacija online i offline kanala može biti učinkovita, dakako ovisno o vrsti poslovanja.

Primjerice, digitalni marketinški kanali poput društvenih mreža, Google oglašavanja i email marketinga u obliku newslettera mogu biti moćni alati za novoosnovane tvrtke. Ovdje će se istraživanje ključnih riječi pokazati izrazito korisnim s obzirom na to da Google prepoznaje ključne riječi te takav sadržaj plasira direktno ciljanim korisnicima.

U kontekstu digitalnog marketinga valja istaknuti da su članci u medijima, odnosno native tekstovi, također izrazito korisni. No, ne zaboravite na tradicionalne kanale poput tiskanih oglasa ili reklama na lokalnoj radijskoj postaji.

Peti korak: pratite rezultate i prilagodite strategiju

Praćenje rezultata marketinških aktivnosti omogućava vam da procijenite uspješnost svoje strategije i prilagodite je prema potrebi. Fleksibilnost je ključ uspjeha u marketingu, osobito za nove tvrtke.

Redovito pregledavajte rezultate i prilagođavajte kampanje na temelju podataka – to može uključivati promjenu marketinških poruka, povećanje budžeta za uspješne kanale ili testiranje novih platformi.

Imajte na umu da će učestalost mjerenja rezultata ovisiti o vrsti metrike. Neke metrike ćete možda trebati provjeravati svakodnevno, poput posjeta web stranici, ukupnog broja potencijalnih kupaca te potencijalnih kupaca i posjeta po kanalu. S druge pak strane, druge metrike mogu se mjeriti tjedno ili mjesečno, poput broja novih u odnosu na povratne posjetitelje, stope klikova i troška po akviziciji.

Nađite dobrog partnera

U svemu što radite korisno je imati pouzdanog partnera na kojeg se možete složiti. Hrvatski Telekom vodeći je pružatelj telekomunikacijskih i poslovnih ICT rješenja u Hrvatskoj koji vam omogućava nesmetano komunikaciju s klijentima, kao i odgovarajuća poslovna rješenja.

Ovdje na jednom mjestu možete odabrati fiksne ili mobilne usluge i digitalne alate koji vam omogućuju da neometano poslujete uz sigurna rješenja, kao i konstantnu korisničku podršku koja je dostupna od 0-24 sedam dana u tjednu.

Hrvatski Telekom nudi brojne kombinacije usluga za poslovanje u pokretu kao i za poslovanje iz ureda te kombinacija usluga za digitalni početak poslovanja. Detaljnu ponudu pogledajte ovdje.

Nemojte odustati, rijetki su uspjesi preko noći. Navedeni savjeti mogu vam pomoći da optimizirate svoje strategije i postignete željene poslovne ciljeve. Imajte na umu da uspjeh marketinga dolazi kroz kontinuirano prilagođavanje na temelju podataka i povratnih informacija.

Podijelite