Kontaktirajte nas

Jeste li znali da su istraživanja pokazala da IQ čini tek 20% faktora koji određuju životni uspjeh, dok preostalih 80% spada u tzv. područje emocija? Drugim riječima, na inteligentno snalaženje u raznolikim životnim situacijama i odnosima više utjecaja imaju osobine koje svoj izvor imaju u emocijama, nego hladno i objektivno obrađivanje podataka. Kada emocije prevladaju, “akademska” inteligencija (popularni kvocijent inteligencije IQ) može biti posve beznačajna, pa inteligentno ponašanje u najvećoj mjeri ovisi o tome koliko dobro upravljamo svojim emocionalnim umom.

Svakodnevno to potvrđujemo i u poslovnom kontekstu: naš klijent/korisnik želi da ga se prvo sluša, a zatim da mu se govori i da se pri tome osjeća važno, ugodno, da se ispune njegova očekivanja (i ona kojih nije ni svjestan), da osjeća da ima podršku bez obzira na to je li je u pravu ili nije i da osjeća da postoji osoban pristup.
„Emocionalnu inteligenciju definiramo kao podskup društvene inteligencije koja uključuje sposobnost praćenja vlastitih i tuđih osjećaja i emocija, sposobnost njihovog razlikovanja i sposobnost korištenja tih informacija za usmjeravanje vlastitog razmišljanja i djelovanja.„
Salovey & Mayer, Emotional Intelligence

Osobine emocionalne inteligencije psiholozi su grupirali u pet glavnih područja:
• Svijest o sebi
• Samokontrola
• Samomotivacija
• Empatija
• Snalaženje u društvenim kontaktima.

Sve one manifestiraju se kroz dva tipa odnosa koje čovjek razvija tijekom života: odnos prema sebi i odnos prema drugima.

Za izgradnju kvalitetnih odnosa s drugim ljudima ključne osobine su empatija i društvene sposobnosti.

Empatija je sposobnost prepoznavanja i razumijevanja osjećaja drugih ljudi. Temelji se na svijesti o sebi, jer onaj koji ne razumije sebe i svoje osjećaje, ne može razumjeti ni osjećaje drugih. S obzirom da je “rječnik” kojim se emocije izražavaju neverbalan, empatija je povezana sa sposobnošću čitanja neverbalnih znakova komunikacije: gesta, mimike, tona govora i sl. U empatiji je izvor suosjećanja, uvažavanja tuđih potreba, altruizma i općenito humanog odnosa prema drugim ljudima. Također, empatija je osnova moralnog prosuđivanja i djelovanja, osjećaja za pravdu i poštivanje društvenih normi. Istraživanja su pokazala da sociopati, zlostavljači i ljudi kriminalnog ponašanja koji ne poštuju moralne ni zakonske norme, ne registriraju osjećaje drugih ljudi.

O društvenim sposobnostima ovisi koliko ćemo se dobro snalaziti u ophođenju s drugim ljudima. Upravo je nesnalaženje u kontaktima čest uzrok neuspjeha koji ljudi, usprkos svojih intelektualnih ili moralnih karakteristika, doživljavaju u međuljudskim odnosima. U svakom kontaktu razmjenjuju se emocionalni signali koji djeluju više od izgovorenih riječi. Zbog tih signala netko je šarmantan, popularan, prihvaćen u društvu, a netko antipatičan i odbačen. Emocionalna inteligencija podrazumijeva dobru kontrolu razmjene ovih signala, nadzor nad onim što primamo od drugih, ali isto tako i što mi šaljemo u okolinu. I ovdje je preduvjet razvijena svijest o sebi. U suprotnom, pretjerana želja za prihvaćenošću stvara društvene kameleone koji osluškuju emocije i mišljenje okoline kako bi se prilagodili.

Najvažnije je napomenuti da se emocionalna inteligencija uči. Od djetinjstva se učimo samokontroli, izražavanju emocija, raspoznavanju neverbalnih znakova komunikacije, uvažavanju tuđih potreba i svemu ostalom što predstavlja emocionalno inteligentno doživljavanje i ponašanje. Svatko može vrlo uspješno naučiti komunicirati i kontrolirati svoje emocije. Svatko može spoznati sebe, ukoliko to želi i ukoliko tome posveti određenu pozornost. Za razliku od intelektualnog funkcioniranja koje se može razvijati u određenoj dobi i do određenih granica, emocionalna inteligencija se može razvijati u svim segmentima bez obzira na životnu dob.

Kako biste već danas krenuli shvaćati i razvijati svoju emocionalnu inteligenciju, bacite oko na naš program Emocionalna inteligencija, koji je jedan od 100+ online programa dostupan svim LPC for Business korisnicima.

Temelj emocionalne inteligencije je empatija, a ponašanja kojima je pokazujemo su jednostavna:

Budite nasmijani – osmijeh je „razbijač leda” i inicijator razgovora, pokazuje da cijenite druge i da im se veselite
Izbjegavajte tračeve – ne ogovarajte suradnike, time ćete pokazati da ih cijenite i brinete o tuđim osjećajima
Pomažite suradnicima kad god imate priliku – u konkretnom poslu, ili samo tako da ih saslušate
Zovite ljude po imenu – oni vole čuti svoje ime, jer to pokazuje da ih poznajete i brinete o njima
Pazite na jezik – psovke, grube riječi i ismijavanje stvaraju lošu sliku kod suradnika, partnera i klijenata
Izbjegavajte govor o politici, vjeri i osjetljivim temama kao što su plaće i osobni odnosi.

Zato su empatične osobe, osobe koje:

• Misle pozitivno
• Koriste afirmativni jezik (pohvala, podrška, pozitivna emocija)
• Svjesne su svoje vrijednosti – imaju samopouzdanja
• Znaju opraštati
• Znaju primati kritike
• Iskreno vole ljude
• Znaju reći „oprosti” i „žao mi je”
• Sposobne su slušati.

Ako ćete u razvoju odnosa prema sebi i prema drugima posvetiti pozornost na osobine koje čine emocionalnu inteligenciju i ponašati se empatično, izgradit ćete kvalitetne odnose temeljene na povjerenju i poštovanju uživat ćete u onome što radite. Osim toga, poboljšat ćete osobne i profesionalne odnose i biti uspješniji u svim segmentima života.
Ako ste zaposleni na vodećoj poziciji, manjak empatije narušit će vaše odnose sa zaposlenicima i smanjit će učinkovitost i zadovoljstvo vašeg tima. Upute za emocionalno inteligentno vodstvo program je koji nudi konkretne savjete kako poboljšati emocionalnu inteligenciju i razinu empatije s vodeće pozicije, zahvaljujući uputama uživati ćete u pozitivnim promjenama unutar vašeg tima.

Naravno, postoji još niz tehnika i alata koje vam mogu poslužiti za bolje upravljanje emocijama i empatično ponašanje. Zbog toga smo kreirali program Kako biti emocionalno fleksibilniji u 3 koraka, koji je dostupan u našem LPC shopu. Emocionalna fleksibilnost ključan je preduvjet za uspješno rješavanje izazova i prepreka u poslovnim i privatnim odnosima, a promjena perspektive u samo 3 jednostavna koraka dat će vam nove uvide i pomoći vam odabrati mudrija rješenja u različitim životnim situacijama.

Na temelju onog što ste danas saznali ili ponovili razmislite što već danas/sutra / idući tjedan možete napraviti da pokažete više empatije za svog klijenata/korisnika/sugovornika?

Preporuka je da u sljedeća dva tjedna posvetite posebnu pažnju upravljanju emocijama. Nakon svakog pokušaja razmislite:
Koje ste pozitivne pomake i promjene primijetili na sebi?
Kako su reagirali sugovornici?
Koje ste dodatne napore još mogli uložiti, a niste?
Ako ste spremni dublje razvijati svoju emocionalnu inteligenciju i naučiti kako biti emocionalno inteligentniji i kako ovladati svojim osjećajima, uvažavati tuđe, te time izbjeći nepotrebne konflikte i nesuglasice, pogledajte programe dostupne u našem LPC shopu i pronađite onaj pravi za sebe – onaj zbog kojeg ćete biti mala promjena koja čini veliku razliku.
Vjerujte, vaši će klijenti/korisnici i svi vaši sugovornici znati prepoznati trud koji ćete uložiti.

UPITNIK: EMPATIJA

Ocijenite sljedeće izjave sukladno tome koliko se slažete s njima ili ne. Ocjenjujte ocjenama od 1 do 5 (Nikako se ne slažem – potpuno se slažem).

1 Uz ritam glazbe često lupkam nogom.
2 Tužan/na sam kada vidim nekog tko je usamljen.
3 Volim grliti druge ljude.
4 Stalo mi je do životinja.
5 S lakoćom nasmijavam ljude oko sebe.
6 Uznemirava me kada ljudi oko mene postanu nervozni.
7 Često mi polazi za rukom uhvatiti nečiji pogled.
8 Često me rasplače romantični film ili nježna pjesma.
9 Ljudi me često opisuju kao glavnog zabavljača.
10 Obožavam darivati ljude i gledati izraze njihovih lica kada otvore poklon.

Kako biste otkrili koliko ste karizmatični, zamislite da su vaše ocjene bodovi i zbrojite bodove tvrdnji pod neparnim brojevima.
Koliko ste empatični, saznat ćete zbrojite li bodove koje ste dodali tvrdnjama pod parnim brojevima.
Za obje kategorije zbroj bodova 5-15 ukazuju nisku razinu, a između 16 i 25 visoku razinu karizme ili empatije.

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.